رشد اقتصادی کرمان نيازمند ۹۱ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاری است

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: برای تحقق رشد  ۷.۷ درصدی اقتصادی در استان کرمان به ۹۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم. سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان این مطلب گفت:«دولت ۱۴ درصد این سرمایه‌گذاری را می‌تواند تامین کند و مابقی باید توسط بخش خصوصی،تسهیلات بانکی،بورس و سایر منابع تامین شود». محمدرضا […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: برای تحقق رشد  ۷.۷ درصدی اقتصادی در استان کرمان به ۹۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان این مطلب گفت:«دولت ۱۴ درصد این سرمایه‌گذاری را می‌تواند تامین کند و مابقی باید توسط بخش خصوصی،تسهیلات بانکی،بورس و سایر منابع تامین شود».

محمدرضا وحیدی افزود:«حدود ۲۵ درصد سرمایه‌گذاری استان از طریق بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نشأت گرفته که با تعامل بخش خصوصی و دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده است».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی ۲۸ تیرماه در جلسۀ هماهنگی راهبران توسعۀ شهرستان بم اظهار کرد:«متاسفانه شرکت‌های بزرگ ما زنجیرۀ تولید خود را تکمیل نکرده‌اند و اگر اتفاقی برای این بنگاه‌ها رخ دهد اشتغال و ارزش افزودۀ ما نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و باید این زنجیره توسط بنگاه‌ها تکمیل شود».

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان خاطرنشان ‌کرد:«باید با استفاده از ظرفیت قانونی اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم تا به رشد مورد نظر برسیم و یکی از این ظرفیت‌ها جهش تولید دانش‌بنیان است».

وی گفت:«شرکت‌های خودروسازی می‌توانند در بحث گردشگری ورود کنند تا از معافیت مالیاتی برخوردار شوند زیرا با توجه به آثار ثبت ملی و جهانی استان کرمان،ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد».

وحیدی ادامه داد:«در مادۀ ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم اگر هزینه در خصوص مدارس،دانشگاه،مراکز بهداشتی و درمانی یا اردوگاه‌های تربیتی صورت بگیرد،از درآمد مشمول مالیات کسر می‌شود».

وی افزود:«بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های بزرگ اگر فعالیت تحقیق و توسعه در زمینۀ دانش‌بنیان و موضوعات فناوری جدید برای تکمیل چرخۀ تولید یا اقدام نوآورانه انجام دهند،معادل هزینه‌های انجام شده به‌عنوان مالیات قطعی تلقی می‌شود». /پ

 

 




رشد اقتصادی کرمان نيازمند ۹۱ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاری است

منبع:خبر کرمان
?

رشد اقتصادی کرمان نيازمند ۹۱ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاری است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی