رسانه‌ها با روایت‌سازی اذهان را هدایت می‌کنند

مسئول آموزش و تربیت سازمان فضای مجازی بسیج کشور گفت: اصل کار رسانه روایت‌سازی است، یعنی رسانه با روایت‌سازی ذهن‌ها را به سمت دلخواهی که مد نظرش است، هدایت می‌کند. محسن احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به این‌که دنیای امروز دنیای رسانه است بر نقش بسزای رسانه در […]



مسئول آموزش و تربیت سازمان فضای مجازی بسیج کشور گفت: اصل کار رسانه روایت‌سازی است، یعنی رسانه با روایت‌سازی ذهن‌ها را به سمت دلخواهی که مد نظرش است، هدایت می‌کند.

محسن احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به این‌که دنیای امروز دنیای رسانه است بر نقش بسزای رسانه در جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: امروز پیام‌های رسانه‌ای ما را احاطه کرده‌اند و ما در پیام‌های رسانه‌ای غوطه می‌خوریم.
 
وی ادامه داد: در تشبیه باید گفت که پیام رسانه‌ای دریایی است که در آن غرق شده‌ایم و ما هیچ گریز و گزیری از رسانه نداریم، تلویزیون، رادیو، شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، سایت‌ها و هزاران هزار پیام مختلف در کانال‌ها تولید می‌شود و به سمت ما می‌آید و ما در این دنیای پر از پیام رسانه‌ای در حال زندگی هستیم.
 
مسئول آموزش و تربیت سازمان فضای مجازی بسیج کشور عنوان کرد: اصل کار رسانه روایت‌سازی است، یعنی رسانه با روایت‌سازی ذهن‌ها را به سمت دلخواهی که مد نظرش است، هدایت می‌کند.
 
احمدی توضیح داد: اکنون افراد با یک توئیت روایت‌سازی و یا برخی‌ها اهریمن‌سازی می‌کنند تنها برای‌ این‌که در انتخابات پیروز شوند بنابراین افراد هر چه‌قدر در روایت‌سازی قوی عمل کند در جلب آرای مردم موفق‌تر است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بیان کرد: در این سال روایتی مطرح شد که اگر جریان نزدیک به رئیسی رای بیاورد بنابراین در پیاده‌روها شاهد دیوارکشی خواهیم بود، توجه کنید که این یک روایت‌سازی است و متاسفانه بسیاری از مردم این روایت را باور کردند.

مسئول آموزش و تربیت سازمان فضای مجازی بسیج کشور ادامه داد: رسانه در آن بازه زمانی توانست با یک روایت‌سازی توانست پیروز میدان شود در حالی‌که وقتی شهید رئیسی در چهار سال بعد رئیس جمهور شد هیچ‌گاه در میان پیاده‌روها دیواری کشیده نشد.
 
احمدی افزود: دو مدل روایت می‌توان ساخت یکی مبتنی بر حقیقت و دیگر مبتنی بر منافع شخصی و گروهی، در حالی‌که برخی مبتنی بر منافع شخصی روایت‌سازی می‌کنند ما باید بر اساس واقعیت روایت کنیم.

انتهای خبر/ پسند
 


رسانه‌ها با روایت‌سازی اذهان را هدایت می‌کنند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? رسانه‌ها با روایت‌سازی اذهان را هدایت می‌کنند