رسالت سازمان صنایع کوچک ایجاد ارزش افزوده در صنعت باشد | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان گفت:«صنعت استان کرمان باید صنعت ایجاد ارزش افزوده شود،نه اینکه به تولید و صادرات کالاها با ارزش افزوده پایین اکتفا کنیم». سیدمهدی طبیب‌زاده در نشستی به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک افزود:«رسالت اصلی سازمان صنایع کوچک ایجاد ارزش افزوده در صنعت باشد». به گزارش روابط […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان گفت:«صنعت استان کرمان باید صنعت ایجاد ارزش افزوده شود،نه اینکه به تولید و صادرات کالاها با ارزش افزوده پایین اکتفا کنیم».

سیدمهدی طبیب‌زاده در نشستی به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک افزود:«رسالت اصلی سازمان صنایع کوچک ایجاد ارزش افزوده در صنعت باشد».

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان،وی در ادامه بیان کرد:«در استان زنجیره‌های ارزشی بسیاری مانند مس،فولاد،زغال،کرومیت و کشاورزی می‌تواند طراحی شود و شکل بگیرد،در ادامه طرح‌های تکنولوژیک تعریف و برای تکمیل زنجیرۀ ارزش نیز لیستی از طرح‌های لازم تهیه شود».

طبیب‌زاده نجات صنعت استان و توسعه و پیشرفت در این حوزه را در گرو تغییر نگرش دانست و یادآور شد:«به جای اینکه فقط به اشتغال فکر کنیم،بر تولید دانش‌بنیان،صادرات‌محور،رقابتی و قابل عرضه در بازارهای جهانی تمرکز داشته باشیم که این نگرش موجب تقویت بنیۀ صنعتی استان می‌شود».

وی ادامه داد:«برای استقرار این چنین صنعتی باید مشوق‌هایی در شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شود زیرا عمدۀ صنایع استان به ویژه صنایع کوچک و متوسط در نسل اول و دوم قرار دارند و باید سطوح خود را ارتقا دهند».

رئیس اتاق کرمان با تاکید بر اینکه استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی باید مورد حمایت قرار گیرد،گفت:«شرکت‌های دانش‌بنیان در استان رشد بسیار خوبی داشته‌اند و از ۶۰ شرکت به ۱۲۰ شرکت رسیدهاند».

وی اضافه کرد:«در استان کرمان صنایع بزرگ و یا صنایع کوچک فعالیت بیشتری دارند و در این بین صنایع متوسط به‌عنوان میانۀ گمشدۀ صنعت چندان شکل نگرفته‌اند و باعث شده ما بنیۀ صنعتی مناسبی در این رابطه نداشته باشیم».

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه باید نقشۀ راه برای صنایع کوچک و متوسط تدوین شود،اظهار کرد:«همچنین برای تامین مالی پروژه‌های صنعتی استان می‌توان به جز تسهیلات بانکی از ابزارهای مختلف تامین مالی مانند بازار سرمایه،صندوق‌های ضمانتی،شرکت‌های خطرپذیر و … استفاده کرد»./پ




رسالت سازمان صنایع کوچک ایجاد ارزش افزوده در صنعت باشد

منبع:خبر کرمان
?رسالت سازمان صنایع کوچک ایجاد ارزش افزوده در صنعت باشد :اخبار استان کرمان – اقتصادی