راه نجات استان انتقال آب است

فت فتو ـ گروه اقتصاد:استاندار کرمان گفت:«مهم‌ترین موضوع در استان انتقال آب شرب است و راه نجات استان همین انتقال آب است که تا حدودی هم حل شده و مشکل اصلی در زرند است که به زودی مشکل آب شرب آن منطقه نیز حل خواهد شد». محمدمهدی فداکار همچنین،با بیان اینکه اقتصاد استان مخصوصا در […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:استاندار کرمان گفت:«مهم‌ترین موضوع در استان انتقال آب شرب است و راه نجات استان همین انتقال آب است که تا حدودی هم حل شده و مشکل اصلی در زرند است که به زودی مشکل آب شرب آن منطقه نیز حل خواهد شد».

محمدمهدی فداکار همچنین،با بیان اینکه اقتصاد استان مخصوصا در حوزۀ معادن همیشه دچار مشکل بوده است،گفت:«در استان معادن زیادی داریم ولی متاسفانه چیزی نصیب استان نشده و فقط زمین استان در حال خالی شدن و استفاده است».

وی افزود:«هم نیروی انسانی و هم وقت زیادی در معادن بدون نفع به استان هدر رفته است». وی تاکید کرد که این وضعیت باید اصلاح شود.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،وی ۵ شهریورماه در جلسۀ پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت:«مدیران و مسئولین در کنار هم  معادن را مدیریت کنند تا به نفع استان و در راستای پیشرفت استان به‌کار گرفته شوند».

وی ادامه داد:«این شرکت‌ها باید سعی کنند از استان خریدهای خود را انجام دهند؛ حتی شده با قیمت ۵ درصد بالاتر از خارج استان. این یکی از کارهایی است که می‌تواند برای پیشرفت کار معادن در استان به کار گرفته شود».

وی بیان کرد:«جلسه‌ای با مدیران شرکت‌ها در استان گذاشته شود و منابع و ظرفیت‌ها اعلام شود تا به یک جمع‌بندی دقیقی برسیم».

استاندار کرمان گفت:«انتقال آب هنوز یک بحث بزرگی است و تلاش و پیگیری زیادی می‌خواهد تا به نتیجه برسد لذا باید تبدیل به خواست عمومی شود».

فداکار افزود:«بحث ماده ۲۷ و ۲۸ که برای ما و انتقال آب مانع ایجاد کرده را باید حل کنیم و برای صنعت باید بیشتر تعلق گیرد؛ چون نیاز استان است لذا در احکام برنامه هفتم توسعه این اختیار به استان‌ها باید داده شود و موضوع رها نشود و باید به‌طور خاص در استان پیگیری شود».

وی سپس،با اشاره به اینکه در بخش عمده‌ای از شرکت‌ها و صنایع استان و کل کشور،مصرف برق بالایی را شاهد هستیم،گفت:«موضوع انرژی باید تبدیل به یک مورد خاص شود و پیگیری برای آن انجام شود. خوشبختانه در استان انرژی خورشیدی را داریم و این،ظرفیت خوبی است».

فداکار افزود:«در بخش گردشگری اتفاقات خوبی در استان صورت گرفته و از چند پروژه مهم در استان بازدید شد که به زودی افتتاح خواهند شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کاروانسرای وکیل است که ظرفیت بسیار مهمی برای استان و جذب گردشگر خواهد بود و همچنین باغ هنرمند در لنگر که یکی از بی‌نظیرترین مکان‌های میراث فرهنگی است که در حال بازسازی بوده و به زودی افتتاح خواهد شد».

وی ادامه داد:«در حوزۀ میراث فرهنگی بحث امنیتی آن در حال پیگیری است که با وحدت رویه و همکاری و هماهنگی باید کار پیش رود». / الف




راه نجات استان انتقال آب است

منبع:خبر کرمان
?

راه نجات استان انتقال آب است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی