راهیابی دانش‌آموزان بمی به مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی

کرمان – فت فتو – مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم از راهیابی دانش آموزان بمی به مرحله کشوری هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد. به گزارش روز شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان بم، حسین الله آبادی‌نسب افزود: دانش آموزان فاطمه دریجانی و مارال دریجانی در […]

کرمان – فت فتو – مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم از راهیابی دانش آموزان بمی به مرحله کشوری هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

به گزارش روز شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان بم، حسین الله آبادی‌نسب افزود: دانش آموزان فاطمه دریجانی و مارال دریجانی در رشته ریاضی از دبیرستان دخترانه دوره اول فرزانگان با ارائه طرح “نرم افزار جامع استوانه” توانستند رتبه نخست استان کرمان را کسب کنند و به مرحله کشوری راه یابند.

وی اظهار داشت: همچنین سونیا خرمی و رقیه پوطاری از دبیرستان دخترانه دوره اول فرزانگان در رشته زبان و علی دریجانی و امیرمحمد عربی از دبیرستان پسرانه دوره اول باقراالعلوم در رشته پژوهش با ارائه طرح” بررسی اثر عصاره گیاه پنیرباد بر باکتری نوکاردیابرازیلینسس” به رتبه‌ سوم استانی دست یافتند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم با اشاره به اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه است، تصریح کرد: هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی شامل ۹ محور ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، زبان خارجی، پژوهش، دست سازه، برنامه نویسی (کدنویسی)، مطالعات اجتماعی (مناظره علمی) و بازارچه‌های کسب و کار دانش‌آموزی و چهار سطح آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سطح آموزشگاهی یک هزار و ۳۱۰ دانش آموز دختر و پسر بمی در هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی ثبت نام کردند، ابراز داشت: از این تعداد ۱۵۷ نفر به عنوان منتخب آموزشگاهی به مرحله منطقه ای معرفی شدند.

به گفته وی پس از دفاع حضوری و داوری شهرستانی آثار ۱۷ نفر از دانش آموزان در قالب ۹ محور به دبیرخانه استانی ارسال شد که در نیمه اول تیرماه در مرکز استان کرمان یک طرح در محور ریاضی به عنوان طرح‌ منتخب استانی به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

الله آبادی نسب بیان داشت: از افتخارآفرینان کشوری این دوره از مسابقات با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی کشور تقدیر بعمل می‌آید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم در پایان از همکاران حوزه معاونت آموزش متوسطه و پژوهش سراهای دانش آموزی رویان و رازی، اساتید راهنما، داوران، همکاران دبیرستان دخترانه دوره اول فرزانگان و دبیرستان پسرانه باقرالعلوم و حمایت اولیا که با برنامه ریزی مدون باعث ایجاد انگیزه و علاقه در بین دانش آموزان این شهرستان شده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.




راهیابی دانش‌آموزان بمی به مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی

منبع: ایرنـا
? راهیابی دانش‌آموزان بمی به مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی