راهکار استاندار کرمان برای حل مشکل کمبود معلم مدارس عشایری چیست؟ | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: اگر سهمیه دانش آموزان عشایری را در دانشگاه فرهنگیان نگیریم، مشکل کمبود معلم مدارس عشایری حل نمی‌شود. محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۲۵ مردادماه در جلسه شورای عشایری استان کرمان اظهار کرد: در استان کرمان کمک به حوزه عشایری بیشتر از جمعیت آن است. به گفته وی، منکر برخی […]



نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: اگر سهمیه دانش آموزان عشایری را در دانشگاه فرهنگیان نگیریم، مشکل کمبود معلم مدارس عشایری حل نمی‌شود.

محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۲۵ مردادماه در جلسه شورای عشایری استان کرمان اظهار کرد: در استان کرمان کمک به حوزه عشایری بیشتر از جمعیت آن است.

به گفته وی، منکر برخی کمبودها نیستیم و برای رفع برخی از مشکلات باید سازمان امور عشایری کشور کمک کند.

به گفته وی، در جنوب استان مشکل عدم وجود کشتارگاه داریم و می‌توان با جذب سرمایه‌گذار به صورت مشارکتی یک کشتارگاه در جنوب استان کرمان احداث کرد.

به گزارش نذیر کرمان، امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: جمعیت عشایری استان کرمان معرفی نشده و با جشنواره‌های عشایری می‌توان مردم را با زندگی این قشر آشنا کرد. همچنین بایستی مناطق عشایری مقصد گردشگری شوند.

محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: در سال گذشته ۲.۷ میلیارد تومان اعتبار مدارس عشایری بود که امسال به حدود ۱۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی بر لزوم توجه به گردشگری عشایری تاکید کرد و افزود: در سال جاری اعتبارات مناطق عشایری و روستایی قابل توجه است.

شایان نادری رئیس سازمان امور عشایری کشور نیز در این جلسه با اشاره به وظایف دستگاه‌های مختلف در حوزه عشایری اظهار کرد: همه نگاه‌ها باید به سمت حفظ زیست بوم عشایر باشد.

وی با اشاره به جشنواره‌های گوناگون عشایری مانند جشنواره شتر و اسب تصریح کرد: با این جشنواره‌ها می‌توان سبک زندگی عشایر را به مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام


راهکار استاندار کرمان برای حل مشکل کمبود معلم مدارس عشایری چیست؟

منبع: ایـسنا
? راهکار استاندار کرمان برای حل مشکل کمبود معلم مدارس عشایری چیست؟