راه‌اندازی پویش«رهایی» به حرمت شهدا | اخبار استان کرمان

فرزند شهید زینلی از فعالیت پویش «رهایی» به‌همت فرزندان شهدا و برای کسب رضایت خدا و حرمت خون شهدا در کرمان خبر داد. وجیهه زینلی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در خصوص برگزاری پویش رهایی گفت: ما تعدادی از فرزندان شهدا به برکت راه و نام پدرهای خود، دور هم […]



فرزند شهید زینلی از فعالیت پویش «رهایی» به‌همت فرزندان شهدا و برای کسب رضایت خدا و حرمت خون شهدا در کرمان خبر داد.

وجیهه زینلی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در خصوص برگزاری پویش رهایی گفت: ما تعدادی از فرزندان شهدا به برکت راه و نام پدرهای خود، دور هم جمع شدیم و به نیت کسب رضایت خداوند و انجام اقدامی برای نزدیک شدن به ظهور امام زمان(عج)  پویشی را به‌نام «رهایی» راه‌اندازی کردیم.

فرزند شهید زینلی ادامه داد: این پویش حرکت اجتماعی و مردمی برای ترویج فرهنگ عفو و بخشش به‌جای خشم، کینه و دشمنی است که امروز در جامعه فراگیر شده است. متأسفانه حربه‌های شیطان ایجاد تفرقه، خشم، کینه، نزاع، دعوا و درگیری است.

وی بیان کرد: از نظر جامعه‌شناسان و دین‌شناسان، جامعه ما امروز نیاز به همدلی، هم‌صدایی و وحدت دارد و به این نتیجه رسیدیم که وحدت باید از قلب انسان‌ها و خودمان آغاز شود.

زینلی با تأکید بر اینکه باید بخشش را سرلوحه کار خود قرار دهیم، اظهار کرد: بخشش به معنی اینکه کار دیگران را تأیید کنیم نیست، بلکه بخشش به معنای رهایی است، رهایی از رنجش، رهایی از زخمی که به ما کینه وارد کرده است و رها شدن به آرامش رسیدن است و زمانی که این رویکرد بخشش مد نظرمان قرار گیرد، خودمان به آرامش می‌رسیم و در این شرایط می‌توانیم خانواده و جامعه خود را به آرامش دعوت کنیم و به یک وحدت و همدلی برسیم.

فرزند شهید زینلی عنوان کرد: اهداف دیگر پویش «رهایی»، رفع اختلافات خانوادگی، ختم به خیر شدن پرونده‌های قضایی، کمک به زندانیان جرائم غیرعمد است.

وی گفت: هم‌اکنون در شبکه اجتماعی اینستاگرام و ایتا صفحاتی را برای این پویش به نام poyesh_rahaayi راه‌اندازی کرده‌ایم و مباحثی در عرصه روان‌شناسی و بخشش درمانی درج می‌کنیم و همچنین آیات و روایات قرآنی در حوزه بخشش برای مخاطبین خود قرار می‌دهیم.

زینلی اظهار کرد: پویش «رهایی» از ابتدای ماه محرم امسال راه‌اندازی شده است و در مجالس مختلف در خصوص این پویش صحبت کرده‌ایم و همچنین در دو جلسه یادواره شهدا، شهید محمد صادقی در رفسنجان و شهیدان زینلی در کرمان درباره این طرح صحبت کرده‌ایم.

فرزند شیهد زینلی خاطرنشان کرد: در این جلسات خواستیم که به حرمت خون شهدا و ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی که به یادگار گذاشته‌اند، خودمان را رها کنیم و دیگران را ببخشیم تا آرامش را به خود هدیه دهیم و همچنین ادامه‌دهنده و مبلغ این حرکت اجتماعی باشیم.

انتهای خبر/م


راه‌اندازی پویش«رهایی» به حرمت شهدا

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? راه‌اندازی پویش«رهایی» به حرمت شهدا