راه‌اندازی خط هوایی رفسنجان ایرلاین کلید می‌خورد | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: منطقه ویژه اقتصادی با تشکیل انجمن توسعه شهرستان و آماده‌سازی زیرساخت‌های حمل و نقل ترکیبی، موجب جذب حمایت بخش خصوصی شده است.  روح الله بهرامشاهی شامگاه، ۲۹ مردادماه در نشست تکمیل سه ضلع حمل و نقل در منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل‌ […]



نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: منطقه ویژه اقتصادی با تشکیل انجمن توسعه شهرستان و آماده‌سازی زیرساخت‌های حمل و نقل ترکیبی، موجب جذب حمایت بخش خصوصی شده است. 

روح الله بهرامشاهی شامگاه، ۲۹ مردادماه در نشست تکمیل سه ضلع حمل و نقل در منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل‌ جاده‌ای برآنیم تا پایانه باربری در منطقه ویژه مستقر شود؛ حمل و نقل هوایی نیز در فرودگاه رفسنجان فعال شود و با اقدام برای اخذ مجوز انبارهای تخصصی راه و شهرسازی، این سه ضلع حمل و نقل را در یک نقطه به اشتراک بگذاریم.

وی در ادامه افزود: فاصله منطقه ویژه اقتصادی تا فرودگاه ۱۲ کیلومتر است و یک جاده اختصاصی از فرودگاه تا انبارهای تخصصی ایجاد شود تا زمینه فعال سازی کارگو ترمینال‌ها در فرودگاه و انبارهای تخصصی در منطقه ویژه فعال ایجاد شود.

وی درباره راه‌اندازی خط ریلی، به مصوبه سفر اول ریاست جمهوری شهید رئیسی اشاره و بیان کرد: رفسنجان به شبکه ریلی کشور وصل نیست و برای توسعه شهر، یکی از مهمترین موارد راه‌اندازی خط ریلی است. اتصال خط ریلی احمد آباد به منطقه ویژه و کرمان، با مشارکت مجتمع مس سرچشمه و بر اساس تفاهم مابین استانداری، شرکت راه آهن و مجتمع مس سرچشمه اتفاق می‌افتد. 

منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان که دغدغه توسعه شهرستان را دارد، بر این اساس انجمن توسعه رفسنجان را تشکیل داده و بهرامشاهی در مورد این انجمن گفت: اعضاء این انجمن استادان و کارشناسان ارشد دانشگاه هستند که ۱۲ کارگروه نیازها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را جمع آوری و آنالیز و به صورت تخصصی پروژه های راهبردی را مطالعه می‌کنند و در این راستا نیاز به حمایت دارند. 

وی به ۳۰۰ هزار هکتار باغ پسته در استان کرمان اشاره کرد و یکی از ویژگی منطقه ویژه را نزدیکی به فرودگاه و باغ‌های پسته عنوان و بیان کرد: ما باید از این فرصت استفاده و با سهولت پسته تازه را صادر کنیم. بر اساس این که پسته تازه زود خراب می‌شود و حتما باید هوایی صادر شود، این نوع صادرات توجیه اقتصادی دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با بیان اینکه ۴۵ درصد از باغ‌های کشور در استان کرمان واقع شده‌اند و از طرفی استان ما بهشت معادن ایران است، گفت: سرمایه گذاران مصمم هستند چند کارگو به رفسنجان بیاورند و از حمل و نقل ترکیبی جهت صادرات پسته بهره ببرند. به این ترتیب عملا به بازار بزرگ بین المللی وصل می‌شویم. 

وی به زیر ساخت‌های عالی برای توسعه منطقه ویژه اشاره کرد و گفت: طرح جامع توسعه منطقه ویژه مصوب شده و به ۳۰۰۰ میلیارد بودجه نیاز داریم تا زیرساخت‌های منطقه تکمیل شوند.

 انتهای پیام


راه‌اندازی خط هوایی رفسنجان ایرلاین کلید می‌خورد

منبع: ایـسنا
? راه‌اندازی خط هوایی رفسنجان ایرلاین کلید می‌خورد