رازگشایی عضو شورای شهر از قرارداد هتل‌بام کرمان/۱

نایب‌ رئیس شورای شهر کرمان از قرارداد هتل‌بام کرمان و ایردات آن رازگشایی کرد. محمدرضا کمساری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در رابطه با اختصاص دادن ۱۵ هکتار از بام کرمان را به موسسه سرمایه‌گذاری ملل گفت: این پروژه دارای دو جزء است که یکی تله‌کابین و دیگری ساخت هتل بالای […]



نایب‌ رئیس شورای شهر کرمان از قرارداد هتل‌بام کرمان و ایردات آن رازگشایی کرد.

محمدرضا کمساری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در رابطه با اختصاص دادن ۱۵ هکتار از بام کرمان را به موسسه سرمایه‌گذاری ملل گفت: این پروژه دارای دو جزء است که یکی تله‌کابین و دیگری ساخت هتل بالای کوه کرمان است.

وی ادامه داد: این هتل باید در سه هکتار ساخته شود که موسسه سرمایه‌گذاری ملل در قالب یک طرح آن را به شهرداری ارائه کرده است، این موسسه در قالب دو پروژه سرمایه‌گذاری از جمله تله‌بین و دیگری ساخت هتل‌بام با شهرداری وقت وارد مذاکره می‌شود.

نایب‌ رئیس شورای شهر کرمان توضیح داد: پروژه تله‌کابین از نوعی است که تا مدت ۱۰ سال سرمایه‌گذار از آن بهره‌برداری کرده و بعد از آن پروژه را واگذار می‌کند اما در کنار تله‌کابین موضوع این بوده است که با رفتن مردم از طریق تله‌کابین به بالای کوه ظرفیتی ایجاد می‌شود بنابراین پیشنهاد ساخت هتل داده می‌شود.

کمساری افزود: در قالب یک قرارداد سرمایه‌گذاری و البته مشارکتی قرارداد سه هکتار زمین از بام کرمان برای ساخت هتل با موسسه سرمایه‌گذاری ملل بسته می‌شود.

وی تاکید کرد: هتل‌بام به این دلیل که در محدوده شهر نیست متعلق به شهرداری نبود اما برای آن‌که به شهرداری کمکی شود این زمین به شهرداری از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی واگذار می‌شود و بر اساس واگذاری‌های مرسوم شهرسازی و موافقت میراث فرهنگی این زمین به شهرداری داده می‌شود.

نایب‌ رئیس شورای شهر کرمان بیان کرد: در طرح اولیه بیان شده که مابقی زمین‌ها بالای کوه فضای سبز شود، یعنی بعد از ایجاد تله‌کابین با فضای پیرامونی و ساخت هتل با اختصاص سه هکتار زمین، مابقی زمین بالای کوه فضای سبز در اختیار شهرداری برای بهره‌برداری قرار گیرد.

کمساری اظهار کرد: در این سال‌ها این قراردادها دارای ایراد بوده است، یکی از ایرادهای اصلی این است که زمین از سمت راه و شهرسازی به شهرداری در موعد مقرر واگذار نشد به این دلیل شهرداری زمین را نتوانسته به سرمایه‌گذار بر اساس قرارداد واگذار کند.

عضو شورای شهر کرمان بیان کرد: در این قرارداد همچنین توافق‌های دیگری از جمله راه دسترسی وجود داشته است طبق این قرارداد شهردای موظف بوده که ۲۵ درصد از راه دسترسی را ایجاد کند همچنین آب، برق و زیرساخت‌ها را شهرداری در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد.

وی ادامه داد: باتوجه به این‌که هنوز قسمتی از قرارداد با سرمایه‌گذار ناقص بوده اما مجموعه سرمایه‌گذار ملل شروع به خاک‌برداری، شن‌ریزی می‌کند و فضای سبز را ایجاد می‌کند و وقتی این کار را انجام داد بنابراین برای این موسسه حق ایجاد شد.

نایب‌ رئیس شورای شهر کرمان افزود: شهرداری باید در آن دوره در برابر موسسه ملل می‌ایستاد که هنوز من زمینی را از راه و شهرسازی تحویل نگرفته‌ام چرا شما در حال انجام کار هستید؛ تمام این اقدامات در ادوار گذشته شورای شهر و شهرداری بوده است و البته در این میان قرارداد بلاتکلیف ماند.

انتهای خبر/ پسند


رازگشایی عضو شورای شهر از قرارداد هتل‌بام کرمان/۱

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? رازگشایی عضو شورای شهر از قرارداد هتل‌بام کرمان/۱