رئیس مرکز بهداشت رفسنجان:نرخ تولد در رفسنجان کاهش یافت | اخبار رفسنجان

به گزارش نذیر کرمان؛علیرضا عرب علیدوستی رئیس مرکز بهداشت رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: جوانی جمعیت در کشورهای اطراف ایران حاکم است و اگر ایران در چاله پیری جمعیت سرازیر شود خطر تهدید است و ۱۵۰ سال طول می کشد تا از این بحران بیرون آید. وی افزود: برای جلوگیری از پیری […]


به گزارش نذیر کرمان؛علیرضا عرب علیدوستی رئیس مرکز بهداشت رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: جوانی جمعیت در کشورهای اطراف ایران حاکم است و اگر ایران در چاله پیری جمعیت سرازیر شود خطر تهدید است و ۱۵۰ سال طول می کشد تا از این بحران بیرون آید.

وی افزود: برای جلوگیری از پیری جمعیت ۲۱ مسئله وجود دارد که نیاز است همه مسئولین پای کار بیایند تا جلوی سقوط نرخ تولد گرفته شود و نیز این نرخ در راستای جوانی جمعیت صعودی شود؛ که تا ۵ سال آینده نیاز است هر سال ۱.۵ میلیون نفر به جمعیت اضافه شود.

علیدوستی در بررسی موانع رشد جمعیت بیان کرد: در رفسنجان بالای هزار نفر در صف تأمین جهیزیه هستند و دستگاه های متولی در این امر کمک کنند؛ بانک ها مکلف به ارایه تسهیلات فرزندآوری و ازدواج باشند و همچنین شرکت ها هم مکلف باشند در حوزه اشتغالزایی برای نسل جوان و جویای کار تلاش کنند.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی، اجاره بهای منزل، هزینه های درمان ناباروری و دیگر مسایل موجب کاهش تولد ها شده است.

علیدوستی تصریح کرد: در حال حاضر در ایران ۸۵ میلیون نفر جمعیت زندگی می کنند و نرخ باروری ۱.۶ درصد است در رفسنجان اگر بخواهیم جمعیت رو به افزایشی برود باید نرخ باوروی ۲.۶ باشد یعنی هر دو خانم صاحب ۵ فرزند باشند تا پیری جمعیت اتفاق نیفتد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از علل کاهش نرخ تولد تصادفات منجر به فوت است که جاده های داوران و نوق از حادثه خیزترین ها در استان کرمان به شمار می آیند و جوانانی که می توانستند در نسل آوری و جوانی جمعیت حمایتگر باشند متأسفانه در این جاده ها جان خود را از دست می دهند.

علیدوستی گفت: آمار تولد در رفسنجان در ۶ ماه نخست امسال هزار و ۸۰۰ مورد بوده این درحالی است که سال گذشته هزار و ۹۰۲ مورد تولد را شاهد بودیم و با کاهش میزان تولد مواجه هستیم که چاره اندیشی و افزایش نرخ تولد را با راهکارهای موثر می طلبیم.

وی گفت: بیشترین گروه جمعیتی رفسنجان ۳۵ تا ۴۰ ساله هستند؛ جمعیت رفسنجان بالای ۳۰۵ هزار نفر و ۵۸ هزار اتباع بیگانه در مجموع در قالب ۹۸ هزار خانوار است.

انتهای پیام/

نوشته <span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>رئیس مرکز بهداشت رفسنجان:</span><br/>نرخ تولد در رفسنجان کاهش یافت اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی نذیر کرمان رفسنجان پدیدار شد.

منبع: نذیر کرمان
?رئیس مرکز بهداشت رفسنجان:نرخ تولد در رفسنجان کاهش یافت : اخبار استان کرمان – رفسنجان