رئیس اتاق بازرگانی کرمان: اقتصاد استان کرمان بهره‌ور نیست

گروه استان‌ها – رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: اقتصاد استان کرمان بهره‌ور نیست، منابع بین نسلی در حال صرف شدن بوده و ثروتی هم برای آیندگان ایجاد نمی‌شود. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در سومین جشنواره بهره‌وری و رقابت‌پذیری استان کرمان که در محل اتاق […]

گروه استان‌ها – رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: اقتصاد استان کرمان بهره‌ور نیست، منابع بین نسلی در حال صرف شدن بوده و ثروتی هم برای آیندگان ایجاد نمی‌شود.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در سومین جشنواره بهره‌وری و رقابت‌پذیری استان کرمان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد اظهار داشت: بهره‌وری در کشور به‌ویژه استان کرمان مقوله بسیار با اهمیتی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کرمان بهرهور نیست افزود: استان کرمان با توجه به ظرفیت‌های خدادادی و نیروی انسانی که دارد، نتوانسته توسعه پایداری داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه کشاورزی، اشتغال و امنیت غذایی در استان ایجاد کرده اما بهرهور نیست گفت: مصرف آب در حوزه کشاورزی در استان کرمان زیاد است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال محصولاتی باشیم که نیاز زیادی به آب نداشته باشند ادامه داد: در استان کرمان موضوع اصلی آب بوده و استفاده از آب گرانقیمت باعث می‌شود که کشاورزی ما بهره‌وری نداشته و کاشت محصولات آب بر منابع آبی ما هدر می‌دهد.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه صنعتی که در افزایش جی دی پی استان نقشی نداشته باشد بهرهور نیست بیان کرد: اگر میراث فرهنگی که در جذب گردشگر به استان کاری نکرده باشد باعث می‌شود که این میراث فرهنگی هم بهره‌ور نباشد.

رئیس اتاق استان کرمان: آمارها نشان از بی‌توجهی به صنایع کوچک می‌دهد
استاندار کرمان: شرکت‌های بزرگ معدنی استان نباید کمک رسانی به مردم سیل زده را درگیر مسائل سیاسی کنند
استاندار کرمان: کوتاهی دستگاه‌ها در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قابل قبول نیست

وی با ابراز امیدواری از اینکه با برنامه‌ریزی دقیق از منابع موجود استفاده لازم را ببریم گفت: منابع بین نسلی در حال صرف شدن است و ثروتی هم برای آیندگان ایجاد نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: مشارکت فعال تمام اقشار از صنعت، کشاورزی، نخبگان و عموم مردم لازم است تا بهره‌وری در استان به یک گفتمان و مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند نعمات زیادی در استان کرمان به ما داده است گفت: بین ورودی و خروجی اقتصادی استان چه نسبتی وجود دارد و باید به سهم خودمان در جهت بهرهوری از منابع تلاش کنیم.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




رئیس اتاق بازرگانی کرمان: اقتصاد استان کرمان بهره‌ور نیست

منبع: تسنــیم
? رئیس اتاق بازرگانی کرمان: اقتصاد استان کرمان بهره‌ور نیست