رئیس اتاق بازرگانی: استارتاپ‌های کرمان تجاری‌سازی می‌شوند

کرمان – فت فتو – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه وضعیت استارتاپ ها در راستای تجاری سازی آنها ساماندهی می‌شود گفت: در این حوزه نیاز به حمایت دستگاه‌های اجرایی مرتبط داریم. به گزارش فت فتو، سیدمهدی طبیب زاده عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین رویداد علمی و فناوری […]

کرمان – فت فتو – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه وضعیت استارتاپ ها در راستای تجاری سازی آنها ساماندهی می‌شود گفت: در این حوزه نیاز به حمایت دستگاه‌های اجرایی مرتبط داریم.

به گزارش فت فتو، سیدمهدی طبیب زاده عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین رویداد علمی و فناوری استان آپ کرمان با اشاره به تحول کمی و کیفی و همکاری در فعالیت های پارک علم و فناوری استان کرمان افزود: اتاق بازرگانی می تواند در عارضه‌یابی واحدهای تولیدی، از خدمات دانش بنیان استفاده کند و در این خصوص همکاری لازم را با آنان داشته باشد.

وی ادامه داد: رویدادهای دانش بنیان باید نقشی مستقیم در اقتصاد کرمان ایفا کنند و ضمن ساماندهی چالش‌ها و رفع نگرانی ها پاسخی قانع کننده به رفع نیازهای این استان بدهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: انجمن شرکت های دانش بنیان با حضور نخبگان تشکیل شود و ضمن تهیه سند توسعه این استان، اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی را به این انجمن‌ها واگذار کردیم که روند اجرایی کار اینک در حال انجام است.

وی گفت: از آغاز کار، رویدادی دانش بنیان در استان کرمان نبود که اتاق بازرگانی در آن مشارکت نداشته باشد و در این راستا آسیب‌شناسی استارتاپ‌ها و فضای کسب و کارهای ‌نوین و طراحی برای بهبود وضعیت این حوزه را در دستور کار قرار دادیم.

طبیب زاده یادآور شد: بخش کسب و کار نوین را در پنجره واحد الکترونیکی راه اندازی می‌کنیم که پرشتاب به سمت ایجاد ارزش افزوده در حوزه تولید استان کرمان حرکت کنیم.

وی از صندوق نوآوری و شکوفایی کشور درخواست کرد به ایجاد کارخانه نوآوری در استان کرمان کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: این اتاق همواره درصدد استفاده از ظرفیت بزرگ استارتاپی و جوانان خلاق و مبتکر برای رشد و توسعه استان استفاده کند.

وی با طرح این سوالات که آیا داده و ستانده در اقتصاد استان تناسب دارد؟ امکانات و نیروی انسانی صرف شده آیا تناسبی با خروجی و تولید ناخالص داخلی ما دارد؟ آیا صادرات استان کرمان مواد خام است؟ آیا صنعت کرمان تناسبی با انقلاب های صنعتی دارد؟ آیا موفق به رفع نیاز تکنولوژیک خود شدیم آیا جوانان مبتکر خلاق و نخبه کرمانی امکان جذب در کرمان را دارند؟ گفت: با بحث شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در نهایت به یک راه حل رسیدیم که به عنوان راهی میانبر عقب ماندگی در این مسیر را جبران می‌کند. 

همچنین در این آیین تعدادی سرمایه گذار با پیش خرید، سرمایه‌گذاری و همکاری برای فعالیت از تعدادی استارتاپ شرکت کننده در رویداد استان آپ کرمان حمایت کردند. 




رئیس اتاق بازرگانی: استارتاپ‌های کرمان تجاری‌سازی می‌شوند

منبع:ایرنـا
? رئیس اتاق بازرگانی: استارتاپ‌های کرمان تجاری‌سازی می‌شوند