رئیس‌جمهور آینده باید تبیین‌گر قوی باشد

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: جنس انقلاب جنس تببین است و رئیس‌جمهور آینده باید تبیین‌گر قوی باشد. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه ظهر امروز در محل مصلی امام علی علیه‌السلام شهر کرمان پس از سفارش به تقوای الهی، شهادت امام […]



نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: جنس انقلاب جنس تببین است و رئیس‌جمهور آینده باید تبیین‌گر قوی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه ظهر امروز در محل مصلی امام علی علیه‌السلام شهر کرمان پس از سفارش به تقوای الهی، شهادت امام محمدتقی جوادالائمه(ع)، شهادت زائران خدا در سال ۶۶ و شهادت حضرت‌ آیت‌الله سعیدی را تسلیت گفت.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در روزهای آینده که بخشی از نشانه‌های آن از اکنون آغاز شده، با سه جریان مواجه هستیم، مراقب باشیم هم در شناسایی خود نسبت به کسانی که در این خط و خطوط حرکت می‌کنند، دچار شک و تردید نشویم و هم افرادی که این خط و خطوط را پیگیری می‌کنند و در این مسیر قدم می‌گذارند را بشناسیم و بدانیم چه کسانی هستند و چه وظیفه‌ای در قبال آن‌ها داریم.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران در طول دوران پرافتخار خود حوادث از این قبیل و انتخابات زودرس با دلایل دیگر بارها برایش اتفاق افتاده است؛ وقتی مردم اولین رئیس‌جمهور را انتخاب کردند و بعد با این مواجه شدند که در کنار رئیس‌جمهوری که باید خط انقلاب را پیگیری کند، جریان ضدانقلاب و نفاق خیمه زدند، با برکناری رئیس‌جمهور باید انتخابات می‌کردند و رئیس‌جمهور انتخاب می‌کردند.

وی افزود: مردم در انتخاباتی زودهنگام پای صندوق‌های رأی رفتند و با شور بیش‌تر رئیس‌جمهور انقلابی، مکتبی و خادم ملت، شهید رجایی را انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: دولت شهید رجایی در عمر کوتاه خودش خدمات فراوانی داد اما طولی نکشید که به‌دست منافقین رجایی و باهنر شهید شدند و در آتش نفاق سوختند و مردم رئیس‌جمهور بعد یعنی مقام معظم رهبری را انتخاب کردند و بارها این اتفاق افتاده و تجربه‌اش را داریم.

وی ادامه داد: الان هم با اینکه قریب به سه سال بیشتر از عمر دولت نگذشته بود، حادثه‌ای غم‌بار مردم را در مصیبت از دست دادن رئیس‌جمهور شهید و خدوم نشاند، اما طبق قانون اساسی باید پای صندوق‌های رای بیایند و رئیس‌جمهور را انتخاب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان خاطرنشان کرد: سه جریان را باید مراقب باشیم، اولین مسئله این است که جنس انقلاب، جنس تبیین است از سال ۱۳۴۱ امام به مدت ۱۵ سال همه همت خود و شاگردانش صرف این شد که تبیین به معنای واقعی کلمه اتفاق افتد و همه مراقبت از اول انقلاب این است که تبیین همان تبیینی که آیات و روایات اسلامی مسلمان را مکلف به تبیین می‌کنند، باشد و در انقلاب این اتفاق افتاد.

وی افزود: آرام آرام، فوج فوج مردم به انقلاب پیوستند تا در سال ۵۶ و ۵۷ تبیین کار را به جایی رساند که خیابان‌ها به خواسته جمهوری اسلامی از طرفداران انقلاب اسلامی پر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی گفت: کسانی که در اجزا و ارکان انقلاب قرار می‌گیرند، باید هم خود و هم طرفدارانشان قدرت تبیین بالایی داشته باشند و راه تبیین برای آن‌ها باز است و در جاهای مختلف نظام بستر را برای آن‌ها باز کرده است و هرچه که می‌خواهند و هدف از آمدن به صحنه را به بهترین وجه تبیین کنند.

امام جمعه کرمان بیان ‌کرد: جنس انقلاب جنس تببین است و رئیس‌جمهور آینده باید تبیین‌گر قوی باشد و کسانی در ستادها از آن طرفداری می‌کنند باید آن‌ها هم برای مردم تبیین کنند.

کارگرزاده

انتهای خبر/م


رئیس‌جمهور آینده باید تبیین‌گر قوی باشد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? رئیس‌جمهور آینده باید تبیین‌گر قوی باشد