ذخیره آب در سد‌های استان کرمان ۲۸ درصد است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به حجم ۱۵۹.۸۱ میلیون مترمکعب آب در سد‌های استان گفت: در حال حاضر درصد پرشدگی سد‌های استان ۲۸ درصد است و همکاری و همراهی مردم برای کاهش مصرف آب ضروری می‌باشد. به گزارش نذیر کرمان؛ حمید علیدادی سلیمانی گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های باران‌‎سنجی شرکت آب منطقه‌ای کرمان […]


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به حجم ۱۵۹.۸۱ میلیون مترمکعب آب در سد‌های استان گفت: در حال حاضر درصد پرشدگی سد‌های استان ۲۸ درصد است و همکاری و همراهی مردم برای کاهش مصرف آب ضروری می‌باشد.

به گزارش نذیر کرمان؛ حمید علیدادی سلیمانی گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های باران‌‎سنجی شرکت آب منطقه‌ای کرمان میزان بارش در استان کرمان از ابتدای سال آبی جاری تا این تاریخ ۱۲۶.۹ میلیمتر بوده است که نسبت به میانگین بلند مدت تا این تاریخ فقط ۰.۷ میلیمتر افزایش یافته است.  
او با اشاره به این که حجم آب ورودی به سد‌های استان در سال جاری ۱۲۵.۵ میلیون مترمکعب بوده است، تصریح کرد: سد‌های جیرفت، تنگوئیه سیرجان، شهید سلیمانی بافت و نساء بم در حال حاضر به ترتیب ۳۲.۵۶ درصد (۱۰۴.۸۳ میلیون مترمکعب)، ۹.۰۵ درصد (۳.۵۵ میلیون مترمکعب)، ۳۱.۱۸ درصد (۱۲.۴۷ میلیون مترمکعب) و ۲۳.۱۹ درصد (۳۸.۹۶ میلیون مترمکعب) آب دارند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان صرفه جویی آب توسط کشاورزان پایین دست سد‌ها را بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: ضروری است کلیه کشاورزان قبل از انجام کشت، حتما هماهنگی‌های لازم را با مدیران بهره‌برداری سد‌ها انجام نمایند.
انتهای پیام


ذخیره آب در سد‌های استان کرمان ۲۸ درصد است

منبع: بــرنا
? ذخیره آب در سد‌های استان کرمان ۲۸ درصد است