دکتر پزشکیان گفتمان عدالت، فساد ستیزی و رسیدگی به آلام مردم را ارائه کرد، او صدای مردم از جنس مردم است

نور الدین آهی عضو شورای راهبری به اصلاحات نیوز می‌گوید: یکی از عمده‌ترین آسیب‌ها در حوزه سیاست در ۴۰ سال اخیر، حوزه اخلاق بوده که متاسفانه اخلاق برای رسیدن به کرسی‌های قدرت ذبح شده بود. آقای دکتر پزشکیان فردی اخلاق مدار، مردمی، فسادستیز و صدای مردم از جنس مردم بود. درحالی که مردم از فضای […]


نور الدین آهی عضو شورای راهبری به اصلاحات نیوز می‌گوید: یکی از عمده‌ترین آسیب‌ها در حوزه سیاست در ۴۰ سال اخیر، حوزه اخلاق بوده که متاسفانه اخلاق برای رسیدن به کرسی‌های قدرت ذبح شده بود. آقای دکتر پزشکیان فردی اخلاق مدار، مردمی، فسادستیز و صدای مردم از جنس مردم بود. درحالی که مردم از فضای تیره و تاریک سیاست زدگی احساس خفگی و یاس کرده‌ بودند به دنبال فردی می‌گشتند که صدای آنها باشد و مطالباتشان را بدون لکنت فریاد بزند.

وی ادامه داد: تجربه وزارت و نمایندگی پزشکیان نشان می‌دهد که همیشه صدای مردم بوده است. از همین رو ما کنش گران سیاسی به دنبال فردی بودیم تا بتواند مطالبات مردم را بدون لکنت دنبال کند و از آنجایی که پزشکیان را چنین فردی دیدیم، به حمایت از او بر خواستیم.

دکتر پزشکیان یک گفتمان جدیدی به نام گفتمان عدالت، فساد ستیزی و رسیدگی به آلام مردم را ارائه کرد، یکی از تاکیدات پزشکیان موضوع شایسته سالاری و توسعه ایران است.  برای استفاده از ظرفیت های کشور و نخبگان، یک رویه جدیدی را راه اندازی کرد، یعنی مشارکت مردم در انتخاب کابینه چهاردهم. رئیس جمهور منتخب شورایی به نام «شورای راهبری کابینه» را ایجاد کردند.

یکی از عمده‌ترین آسیب‌ها در حوزه سیاست در ۴۰ سال اخیر، حوزه اخلاق بوده که متاسفانه اخلاق برای رسیدن به کرسی‌های قدرت ذبح شده بود. آقای دکتر پزشکیان فردی اخلاق مدار، مردمی، فسادستیز و صدای مردم از جنس مردم بود. درحالی که مردم از فضای تیره و تاریک سیاست زدگی احساس خفگی و یاس کرده‌ بودند به دنبال فردی می‌گشتند که صدای آنها باشد و مطالباتشان را بدون لکنت فریاد بزند.

وی ادامه داد: در این شورا سعی شده از زنان، نخبگان، جوانان، اقوام و اهل سنت استفاده حداکثری  شود  و تلاش شده است افراد با گرایش‌های سیاسی مختلف  حضور داشته باشند،تا بتوانند گزینه های مختلفی را به رئیس‌جمهور معرفی کنند.

دکتر پزشکیان یک گفتمان جدیدی به نام گفتمان عدالت، فساد ستیزی و رسیدگی به آلام مردم را ارائه کرد

او با تاکید بر اینکه شورای راهبری نقشی در تعیین وزرا ندارد، گفت: نقش این شورا این است که شایستگان را با شاخص‌های و سنجه های تعریف شده کارشناسی  شناسایی کرده واین افراد را به رئیس‌جمهور منتخب معرفی کنند، انتخاب و تصمیم نهایی وزرا با خود رئیس جمهور است.

نورالدین آهی می‌گوید: در شورای راهبری و کمیته ها تصمیم  گرفته شد به هیچ فرد و گزینه‌ای رای ندهیم و صرفا موظف به نمره  دهی بر اساس شاخص‌ها و سنجه های تعریف شده هستیم. کمیته‌ها ده الی ۱۵ نفر را به شورای راهبری معرفی می‌کنند، شورا هم بر اساس تخصص، پاکدستی و … بررسی کرده و به رئیس جمهور معرفی می‌کنند.

نقش شورای راهبری این است که شایستگان را با شاخص‌های و سنجه های تعریف شده کارشناسی  شناسایی کرده واین افراد را به رئیس‌جمهور منتخب معرفی کنند، انتخاب و تصمیم نهایی وزرا با خود رئیس جمهور است.

او با اشاره به این نکته که خود افراد شورا بر چه اساسی انتخاب می‌شوند، گفت بعضی از افراد  به‌ صورت مستقیم از سوی رئیس جمهور منتخب انتخاب شدند  بعضی از اعضا هم با درخواست سایر اعضا پیشنهاد شدند.
اشتهار به پاک دستی، کارنامه شفاف و کارآمد. اعتقاد به وفاق ملی و صدای بی صدایان بودن از شروط اساسی برای نامزدی کابینه می باشد

آهی با رد هرگونه سهم خواهی در شورای راهبری گفت: ما چنین چیزی را ندیدیم.  در کمیته‌ها افراد مختلفی حضور دارند و ممکن است فردی چنین اشتباهی را داشته باشد اما نمی‌توان اشتباه یک نفر را تسری به کل مجموعه  داد.  این یک حرکت نوین است که توسط دکتر پزشکیان ایجاد شده که طبیعتا نقاط ضعفی را در بر  دارد اما نقاط قوت آن بسیار  بیشتر از نقاط ضعف آن  است و نباید آن را بکلی نادیده گرفت نقد سازنده بر آن را پذیرا هستیم.
در ضمن رییس جمهور محترم از تمام گرو های دیگر مرجع از جمله اصول گرایان نیز در خواست گزینه مشورتی برای کابینه داشته و نظرات و پیشنهاد آنان نیز مورد استفاده خواهد شد در انتها این حق مسلم رییس جمهور است که با توجه به پیشنهاد همه گروه ها سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصول گرا تصمیم گرفته و دولت وفاق ملی تشکیل شود.

اشتهار به پاک دستی، کارنامه شفاف و کارآمد. اعتقاد به وفاق ملی و صدای بی صدایان بودن از شروط اساسی برای نامزدی کابینه می باشد

آهی با تاکید بر این نکته که اکنون چند موضوع مهم داریم، گفت: شورای راهبری و کمیته‌ها به یک اصل اساسی  اعتقاد دارند، آن هم اشتهار به پاکدستی است. اگر فردی چنین ویژگی را نداشته باشد، سریعا از لیست حذف می‌شود. اعتقاد به نظام و وفاق ملی برای شورای راهبری  اهمیت و ارزش ویژه دارد.

عضو شورای راهبری می‌گوید: بعد از سخنان ظریف در صداوسیما  طیف تندرو و انحصار طلب بر علیه دولت منتخب مردمی تاخته اما. رهبر انقلاب  در دیدار با نمایندگان مجلس سخنان مهمی را در حمایت دولت منتخب مردمی عنوان کردند و از دولت ملی نام بردند، همان موضوعی که پزشکیان به آن اعتقاد قلبی دارد و از آن دولت وفاق ملی نام می برد. دکتر پزشکیان در حوزه‌های مختلف از رهبری معظم و حمایت‌هایشان تشکر کرده و ما نیز از حمایت رهبر انقلاب از دولت پزشکیان که باعث عصبانیت گروه تندرو شده و این امر رو تحمل نمی کنند بی نهایت تشکر و قدردانی را داریم و اجازه نمی‌دهیم اقلیتی‌ تندرو، کشور، مردم و رهبری را بنفع خود مصادره کنند، ما برای اعتلای ایران اسلامی آماده هرگونه جانفشانی هستیم.

در دولت دکتر پزشکیان خواست و مطالبه مردم در اولویت اول خواهد بود و مسلما از افرادی استفاده خواهد شد که یه شعار ها و گفتمان اصیل دکتر پزشکیان باور قلبی داشته باشند.

شک نداریم در دولت دکتر پزشکیان خواست و مطالبه مردم در اولویت اول خواهد بود و مسلما از افرادی استفاده خواهد شد که یه شعار ها و گفتمان اصیل دکتر پزشکیان  باور قلبی داشته و برای عملی شدن آن شعارها از تمام ظرفیت مردم ایران زمین استفاده کرده و برای ایران خواهیم ماند.

انتهای پیام/


دکتر پزشکیان گفتمان عدالت، فساد ستیزی و رسیدگی به آلام مردم را ارائه کرد، او صدای مردم از جنس مردم است

منبع: اصلاحات نیوز
? دکتر پزشکیان گفتمان عدالت، فساد ستیزی و رسیدگی به آلام مردم را ارائه کرد، او صدای مردم از جنس مردم است