دو عالم شیعه به خونخواهی هنیئه بلند شده‌اند | اخبار سیاسی

هطیب جمعه کرمان افزود: رهبر انقلاب و سید حسن نصرالله بر خونخواهی سهید اسماعیل هنیئه تاکید دارند و این از انتقام جداست به همین علت خودشان نمازشان را خواندند. حجت‌الاسلام والمسلمین علی توکلی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان که در محل مصلای امام علی (ع) این شهر برگزار شد، گفت: تقوا تمام گره‌های […]



هطیب جمعه کرمان افزود: رهبر انقلاب و سید حسن نصرالله بر خونخواهی سهید اسماعیل هنیئه تاکید دارند و این از انتقام جداست به همین علت خودشان نمازشان را خواندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی توکلی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان که در محل مصلای امام علی (ع) این شهر برگزار شد، گفت: تقوا تمام گره‌های زندگی و بن‌بست‌ها را باز می‌کند، و هر فعل و عملی که رضایت خدا در آن باشد نشانه تقواست.

وی افزود: در سوره جمعه خداوند می‌فرماید؛ مؤمنین وقتی در روز جمعه صدای اذان بلند شد، برای نماز بشتابید و معامله، خرید و فروش را رها کنید به نماز‌جمعه بروید، این‌کار برای شما بهتر است، اگر بدانید.

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: اهمیت نماز‌جمعه همین بس‌که، ذکرالله تلقی شده، اگر که خود نماز ذکرالله هست ولی دو خطبه آن هم جز نماز محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام توکلی تاکید کرد: برای نمازهای یومیه قدم‌ها را آرام بردارید با آرامش بروید، ولی برای نماز جمعه بشتابید و عجله کنید، این سرعت به دلیل اهمیت نماز‌جمعه است.

وی عنوان کرد: هر کس نمازجمعه را فراموش کند در زندگی دچار اضطراب و پشیمانی می‌شود کارش هم برکت نخواهد داشت زیرا در نماز جمعه فلسفه‌ای وجود دارد، که مهم‌ترین آن این است؛ نماز جمعه چون ذکرالله به حساب آمده باید آرامش‌بخش باشد، بعد از نماز اگر احساس سبکی کردید بدانید این نماز برای شما مؤثر بوده‌ است.

خطیب جمعه کرمان گفت: شاکله نماز جمعه چند جزء دارد، که یک قطعه آن خطبه‌های نماز جمعه است، خطبه‌ها باید پر محتوا باشد و خطیب جمعه باید از هر اتفاقی که در طول هفته افتاده است مردم را مطلع کند.

وی ادامه داد: نماز جمعه صرفا نماز عبادی نیست، نماز‌سیاسی هم هست، که نماز‌گزار جمعه باید در جریان امور هم قرار گیرد، مورد اول مکان نماز جمعه، خود مصلاست، در مصلا مهم‌ترین عامل بلندگوها و سیستم صوت است که باید طوری باشد که همه رضایت داشته باشند، مورد دوم فضای مصلاست، سرمایشی، گرمایشی و نظافت مصلا می‌تواند به جذب مردم کمک کند و جز دیگر آن، کارگزار‌های نماز‌جمعه هستند که امور نماز‌جمعه را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام توکلی افزود: خود نماز‌جمعه و شرکت در نماز‌جمعه یکی از التزامات جمهوری‌اسلامی است، چند درصد مسئولین ما در نماز جمعه شرکت می‌کنند؟؟! این یک سوال جدی است، اگر کسی پست و مدیریت می‌خواهد، یعنی می‌خواهد به مردم در جمهوری‌اسلامی خدمت کند، باید به لوازمش هم تن دهد.

خطیب جمعه کرمان برخی افراد هم تا زمانی که مدیر و مسئول هستند در نماز‌جمعه شرکت می‌کنند و بعد از آن شرکت نمی‌کنند، شرکت در نماز جمعه ملزوماتی دارد و خداوند می‌فرماید؛ هر که از یاد خدا اغماض کرد، زندگی پر مخمسه‌ای خواهد داشت.

درحال بروزرسانی….

انتهای خبر/ طهماسبی

 


دو عالم شیعه به خونخواهی هنیئه بلند شده‌اند

منبع:آرمـان
? دو عالم شیعه به خونخواهی هنیئه بلند شده‌اند