دو رکن اسلامیت و جمهوریت بنیان انقلاب را شکل داد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی رضوان‌الله تعالی بر پایه یک آیه از قرآن، نظامی را برپا کرد که از دو رکن خداوند و امت مومن برخوردار است،«جمهوری اسلامی»را شکل داد. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» حاج‌ابوالقاسم دولابی در مراسم سالگرد معنوی ارتحال امام در کرمان با اشاره به شهدای خدمت […]



عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی رضوان‌الله تعالی بر پایه یک آیه از قرآن، نظامی را برپا کرد که از دو رکن خداوند و امت مومن برخوردار است،«جمهوری اسلامی»را شکل داد.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» حاج‌ابوالقاسم دولابی در مراسم سالگرد معنوی ارتحال امام در کرمان با اشاره به شهدای خدمت و عرض تسلیت از فقدان آنان در کشور گفت: امت حزب‌الله امروز داغدار است و آنهم به واسطه شهادت جمعی از خدمتگزاران ارزشمند نظام در رأس آنها رئیس جمهور خدوم، محترم و مغتنم آیت‌الله ابراهیم رئیسی و وزیر امور خارجه که از خادمان انقلاب بودند.

وی ادامه داد: مردم کرمان، استان مقاومت است و سرداران شهیدی چون حاج‌قاسم سلیمانی را دارد، یاد وخاطره با وجود ۵ هزار و سیصد و چهل شهید استان کرمان را گرامی می‌داریم که شهید سلیمانی گل سرسبد آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری و مشاور امور روحانیت رئیس جمهور با بیان اینکه مردم کرمان دلداده امام و مقام و معظم رهبری بوده و هستند و این نشان از ولایتمداری آنان دارد، به منویات امام خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: ایشان بارها گفته‌اند من اگر جایی غیر از تهران زندگی کنم  حتما به کرمان خواهم آمد زیرا مردمش خونگرم و ولایتمداری هستند، این نشان از روحیه ولایت‌پذیر  مردم کرمان دارد که سرداری چون حاج‌قاسم در آن پرورش پیدا می‌کند.

 وی به یک آیه اشاره کرد و گفت: زیربنای نظام مقدس جمهوری اسلامی است زیرا خداوند متعال می‌فرمایند؛ «یا ایها النبی حسبک الله و من تبعک من المومنین» ای پیغمبر دو رکن اصلی را با خودت همراه داشته باشی تو بر مشکلات فائق و بر دشمنان را غلبه خواهی کرد و رکن اول «خداوند» است(با خدا، برای خدا، متصل و مرتبط با خدا) باشیید و  رکن دوم «امت مومن» است.

دولابی اذعان کرد: امام خمینی رضوان‌الله تعالی بر پایه آیه ذکر شده نظامی را برپا کرد که از دو رکن خداوند و امت مومن برخوردار است،«جمهوری اسلامی» که تشکیل شده از اسلام «باور به خدای متعال» و جمهور «ملت مؤمن» است زیرامشارکت مردم، بها دادن به آنان، تبلورشان در واژه جمهوری است و تواضع و تسلیم خدا بودن تبلورش در واژه اسلامی است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری مدعی شد: امام خامنه‌ای تأکید دارند که نظامی امام خمینی برپا کرده است، نظام جمهوری اسلامی است یعنی هم مردم و هم اسلام و تعالی اسلامی مهم هستند.

وی اذعان کرد: برای تعالی اسلام و حضور مردم در این نظام لوازمی لازم است، اگر نظام ما جمهوری است و مردم هم مورد توجه‌اند، پس مسئولان باید مردمی، متواضع، به‌دور از منفعت‌طلبی برای احزاب و گروه‌ها و دستههای منصوب به خودشان بوده و برای منافع عموم مردم تلاش کنند.

دولابی افزود: اگر نظام ما جمهوری است و مردم مهمند، پس مسئولان باید از اشرافیگیری بپرهیزند و از تحمیل هزینه‌ها و بوجه‌های هنگفت بر بیت‌المال به‌خاطر رفاه خودشان و نزدیکانشان خودداری کنند و هرچه هست برای مردم باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر نظام مردمی است پس مسئولان باید گره‌گشایی از کار مردم داشته باشند. و اگر نظام اسلامی است لوازمی دارد و این است که  باید بر خدا تکیه کرد و نه بر بنده خدا زیرا مسلمان تسلیم خدا و رضای خداست نه دشمن خدا که موجب خواری است.

وی ادامه داد: اگر نظام اسلامی است، باید به دنبال ترویج شعائر اسلامی بود و در برابر سبک زندگی غربی مقاومت کرد، روحیه خودباوری و تکیه بر توان مسلمانان را تقویت کرد و باید به فکر امت اسلام بود و نباید دشمنان شرق و غرب را بر امت اسلام ترجیح داد. 

دولابی ابراز کرد: امام خمینی که بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی بود، هم مردم‌دار بود، هم تمام ساعات شبانه روزش را برای خدمت به مردم وقف کرده بود و اهل اشرافی‌گری نبود و به‌شدت نسبت به هزینه‌کرد بیت‌المال حساس بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام حتی اجازه تعمیر حسینیه جماران از منبع بیت‌المال را هم نمی‌داد زیرا ماله مردم بود و هرگز از بیت المال برای خودش استفاده نکرد زیرا امام علاقه‌مند به محرومین بود و نسبت به مردم متواضع بود وخاکسار در برابر ملت بود و امام خمینی بارها عنوان کرده بود که ملتی که ما با آنها روبه‌رو شدیم پیغمیر و ائمه نداشتند که اگر داشتند تنها نمی‌ماندند.

وی افزود: امام به ما یاد داد بر قدرت خدا تکیه کنیم و با استکبار جهانی نباید دست دوستی دهیم و امام به ما آموخت آمریکا شیطان اکبر است، امام دنبال ترویج شعائر الهی بود زیرا امام گفته بود؛  ما با تمدن مخالف نیستیم ما با فساد و فحشا مخالفیم و کاری کرد که امت اسلام تقویت شود که این تقویت ریشه امت در اسلامی بودن آن دارد. 

دولابی با ابراز افسوس از نبود امام خمینی عنوان کرد: اماما جای شما خالی است تاببینید که با رهبری سید علی خامنه‌ای امام امت اسلامی، شعار مرگ بر اسرائیل شما جهانی شده است و به زبان فارسی گفته می‌شود،  امروز جهانگیر شده و در شرق و غرب عالم به زبان فارسی گفته می‌شود و  زبان متحد دنیای بیدار شده که امام این را به ما یاد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مگر می‌شود جمهوری اسلامی بود اما به فکر فلسطین نبود و مسلمانان مظلوم آن نبود؟ کسی که شعار نه غزه نه لبنان را سر می‌دهد، کسی که این شعار را می‌دهد به فکر منافع خودش است و به ایران هم کاری ندارد و اگر در راهی غلط قرار بگیرد حتی به دنبال تجزیه ایران هم خواهد رفت.

وی افزود: امام جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کرد و رهبر انقلاب هم همین مسیر را ادامه داد زیرا نظام جمهوری اسلامی را یک امت واحد می‌بینند و این پیکره واحد باید به هم بپیوندند و قدرتمند بشوند، اما خامنه‌ای هم به جمهوریت بها داد هم به اسلامیت، تلاش شبانه‌روزی، پرهیز از دو قطبی سازی، جلوگیری‌ از ریخت و پاش در اموال بیت‌المال تاکیدات فراوانی کرد و برای پایداری اسلامیت آن تلاش های بسیاری کرد

دولابی با بیان این مطلب که رهبر انقلاب نیز در مسیر امام خمینی گام برداشته است، گفت: رهبر انقلاب هم به ما یاد داد باید شجاع باشیم و نترسیم و امروز هیمنه آمریکا شکسته شده که اگر نشکسته بود امروز جوانان یمنی با سلاح معمولی‌ کشتی آمریکایی را در دریای سرخ منفجر نمی‌کردند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام  خامنه، ای در برابر سبک زندگی غربی ایستاد و شجاعانه جنگید و به صراحت اعلام کرد اینجا جمهوری اسلامی است کسی حق ندارد اسنادی را که د رمجامع مربوط به کشورهای غربی دنیاگرا پخته می‌شود را در ایزان اجرا کند و در مقابل سند ۲۰۳۰ ایستاد و به کارگران ارزش و احترام ویژه گذارد. 

وی به شهید وزیرخارجه گفت: امیر عبدالهیان وزیر خارجه ایران به تنهایی نبود بلکه وزیر خارجه جبهه مقاومت بود، امروز یک مرجع تقلید در تهران نشسته لست که با اشاره دستش کشتی آمریکایی تصرف می‌شود و پهپادهای متجاوز نابود می‌شود.

دولابی ادامه داد: امروز نظامی که دورکن اصلی دارد جمهوریت و اسلامیت با رهبر انقلابی سیدعلی خامنه‌ای نظام را پیش برد و امروز در قله اقتدار است و قدرت اول در خاورمیانه در دست ایران است با توجه و تکیه برمردم از این نظام حراست کرد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز صادرکننده تسلیحات پیشرفته نظامی هستیم و به هرکسی هم نمی‌فروشیم و پهپاد، ناوشکن و موشک‌های رادار گریز داریم که ماحصل مقاومت و توجه به مردم و راهبری رهبر انقلاب هستیم، از نداشتن سیم خاردار رسیدیم به قدرت اول سازنده سلاح و مردمی داریم که روحیه جهادی و علاقه‌مند به یکدیگرند و امروز سه هزار گروه جهادی فعالند درحالی‌که در در زلزله بم فقط چهل گروه داشتیم. 

انتهای خبر/ طهماسبی
 


دو رکن اسلامیت و جمهوریت بنیان انقلاب را شکل داد

منبع:آرمـان
? دو رکن اسلامیت و جمهوریت بنیان انقلاب را شکل داد