دومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان کلید خورد

نذیر کرمان/کرمان در آیین آغاز بکار دومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی به میزبانی جیرفت بر لزوم استفاده از ابزار فرهنگ، هنر و رسانه در تبیین سیره ائمه اطهار سلام الله علیهم تاکید شد. حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت امروز ۱۹ ادریبهشت ماه در آیین آغاز بکار دومین جشنواره تئاتر رضوی در محل […]

نذیر کرمان/کرمان در آیین آغاز بکار دومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی به میزبانی جیرفت بر لزوم استفاده از ابزار فرهنگ، هنر و رسانه در تبیین سیره ائمه اطهار سلام الله علیهم تاکید شد.

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت امروز ۱۹ ادریبهشت ماه در آیین آغاز بکار دومین جشنواره تئاتر رضوی در محل آرامگاه شهدای گمنام جیرفت گفت: دیار جیرفت سرزمین کهنی است که بر اساس یافته‌های باستان شناسی در منطقه ای ثابت  شده، آغاز تمدن بشریت بوده و اینکه شهر سرداران شهید است و نشان از ولایتمداری مردم دارد که ظرفیت میزبانی از هنرمندان رضوی نصیب آنها شده است.

وی از مردم خواست نهایت بهره را از هنرنمایی هنرمندان رضوی ببرند و افزود: با استقبال از هنرنمایی ارادتمندان رضوی خاطره شیرینی در اذهان عمومی به یادگار خواهد ماند.

تارم برخورداری از هنر را رمز موفقیت در ابعاد مختلف دانست و اظهار کرد: اگر هنر نباشد هیچ رشته ای موفق نخواهد  بود زیرا تجربه نشان داده همه کارها بر اساس هنر خوب پیش می‌روند و این مهم مستلزم این است که
فعالان این عرصه هنرمندانه عمل کنند.

امام جمعه جیرفت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را اولین هنرمند معرفی کرد که بسیار هنرمندانه عمل کردند و با تبیین جایگاه هنرمندی ایشان، از هنرمندان خواست با تاسی از سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) آثار فاخر تولید نمایند.

به گزارش نذیر کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز در این آیین تعامل و همفکری دستگاه‌های اجرایی را در اجرای این برنامه قابل تقدیر دانست و گفت: جشنواره تئاتر خیابانی رضوی باعث نوآوری و گردهمایی  هنرمندان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام شده است.

بهرام مسلمی ترویج فرهنگ رضوی، معارف دینی و حمایت از هنرمندان تئاتر دینی را از جمله اهداف فراروی برگزاری جشنواره تئاتر رضوی برشمرد و افزود: با شور و حال ایجاد شده نبض تئاتر رضوی در جنوب کرمان می‌تپد.

بر اساس این خبر، گروه‌های شرکت‌کننده در دومین جشنواره تئاتر رضوی به مدت سه روز در جنوب کرمان اجرا خواهند داشت.

انتهای پیام




دومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان کلید خورد

منبع: ایـسنا
? دومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان کلید خورد