دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران گشایش یافت

کرمان- فت فتو- دوازدهمین کنگره ملی علوم باغبانی ایران روز یکشنبه در دانشگاه ولیعصر (عج)رفسنجان استان کرمان گشایش یافت. به گزارش فت فتو این کنگره ملی که به صورت حضوری و مجازی درحال برگزاری است تا ۱۷ شهریورماه جاری به میزبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه رفسنجان دایر خواهد بود. از جمله محورهای این همایش گیاه افزایی […]

کرمان- فت فتو- دوازدهمین کنگره ملی علوم باغبانی ایران روز یکشنبه در دانشگاه ولیعصر (عج)رفسنجان استان کرمان گشایش یافت.

به گزارش فت فتو این کنگره ملی که به صورت حضوری و مجازی درحال برگزاری است تا ۱۷ شهریورماه جاری به میزبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه رفسنجان دایر خواهد بود.

از جمله محورهای این همایش گیاه افزایی و تولید محصولات باغبانی، به‌نژادی، کشت بافت و زیست فناوری، فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت، تنش های زیستی و غیرزیستی، کشت های بدون خاک و تولید گلخانه ای، کاشت و فرآوری گیاهان دارویی، گیاهان زینتی، فضای سبز و طراحی منظر و نیز تغذیه و آبیاری گیاهان است.

دکتر وحید مظفری رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه رفسنجان در مراسم گشایش این کنگره گفت: این دانشکده دارای ۶۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکترا به آزمایشگاه های به روز و هایتک از جمله سم شناسی، تشخیص فلزات سنگین و غیره است و دانشجویان آن تاکنون هزاران مقاله در سطح ملی و بین المللی به چاپ رسانده اند.

دکتر حسن رنجبر عسکری رئیس دانشگاه رفسنجان نیز گفت: ۱۵ سال است که دانشگاه ها وارد نسل سوم و چهارم  شده اند امّا به آن خوبی در این عرصه وارد نشده اند و بهترین ابزار برای این کار، همین کنگره ها هستند.

وی افزود: اعتقاد دارم کنگره ها باید سیاستشان را عوض کنند و در این کنگره ها مسایل روز را مطرح کنند تا به ارائه پیشنهاد به مسئولان برای حل مشکلات نیز بینجامد.

به گزارش فت فتو در حاشیه این کنگره نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی در حوزه باغبانی نیز برپا شده است.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.




دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران گشایش یافت

منبع:ایرنـا
? دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران گشایش یافت