دهه مقاومت یک رویداد فرهنگی عظیم در استان کرمان است

مدیرکل ارشاد استان کرمان گفت: دهه مقاومت یک رویداد فرهنگی عظیم است که باید با توجه به زیست بوم فرهنگی استان در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی و فرهنگ شهادت و مقاومت از آن بهره برد. – اخبار استانها – محسن روحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با گرامیداشت ایام سومین سالگرد شهادت […]

مدیرکل ارشاد استان کرمان گفت: دهه مقاومت یک رویداد فرهنگی عظیم است که باید با توجه به زیست بوم فرهنگی استان در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی و فرهنگ شهادت و مقاومت از آن بهره برد.

– اخبار استانها –

محسن روحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با گرامیداشت ایام سومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت، اظهار داشت: خود این اتفاق و ایام سالگرد شهادت حاج قاسم، به یک برنامه فرهنگی بزرگ در همه حوزه‌ها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دهه مقاومت و برگزاری مراسم گرامیداشت سردار دل‌ها و دیگر همرزمان شهید سلیمانی در این ایام یک رویداد فرهنگی عظیم است که باید با توجه به زیست بوم فرهنگی استان کرمان، نهایت استفاده را از این موضوع ببریم، گفت: کل این واقعه را یک رویداد فرهنگی می‌بینیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در کمیته‌های مختلفی مردم مشارکت و همراهی داشتند که جای قدردانی دارد، افزود: در بحث فرهنگی جشنواره‌های مختلفی به این مناسبت در حوزه‌های مختلف برگزار و تولیدات رسانه‌ای انجام شده است.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری، بیان کرد: جشنواره تئاتر سردار آسمانی در این ایام برگزار شد که در کشور افغانستان هم اجرای تئاتر داشتیم.

وی از برگزاری بیش از 50 کرسی تلاوت قرآن در ایام دهه مقاومت در شهر کرمان و 16 کرسی در شهرستان‌های مختلف خبر داد و گفت: تولید سرودها و آهنگ‌های مختلف انقلابی به این مناسبت داشتیم که در فضاها و اماکن مختلفی از جمله فرودگاه، پایانه مسافربری، ایستگاه راه‌آهن و مراسم مختلف و همچنین در مسیر موکب‌ها اجرای برنامه داشتند.

روحی با تولید تئاترهای خیابانی و اجرای آن در فضاهای مختلف شهری و در مسیر موکب‌ها نیز اشاره کرد و افزود: تولید نماهنگ، فیلم، مستند، انیمیشن، داستان کوتاه با موضوع شهید سلیمانی و مقاومت داشتیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه روایت حبیب در کرمان، گفت: مسابقات کتابخوانی، برنامه راهیان نور مقاومت، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌هایی است که با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در ایام سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها همه مردم و دستگاه‌ها به میدان آمدند تا برنامه‌های این ایام به بهترین نحو برگزار شود، ادامه داد: حاج قاسم برای ما کرمانی‌ها در یک دهه خلاصه نمی‌شود و برگزاری تمام برنامه‌های ما در طول سال می‌توانند رنگ و بوی ترویج مکتب شهید سلیمانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را داشته باشد.

انتهای پیام/511/

[ad_1]

[ad_2]

دهه مقاومت یک رویداد فرهنگی عظیم در استان کرمان است

منبع: تسنــیم
? دهه مقاومت یک رویداد فرهنگی عظیم در استان کرمان است