دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کرمان آغاز به کار کرد

نذیر کرمان/کرمان دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کرمان با اجرای شادمانه مجلس تعزیه امام رضا (علیه السلام) آغاز شد. به گزارش نذیر کرمان، دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار شامگاه ۱۰ خرداد ماه همزمان با شام ولادت امام هشتم با استقبال باشکوه مردم در مسجد حضرت جوادالائمه علیه السلام این روستا آغاز به کار کرد. ثارالله […]

نذیر کرمان/کرمان دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کرمان با اجرای شادمانه مجلس تعزیه امام رضا (علیه السلام) آغاز شد.

به گزارش نذیر کرمان، دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار شامگاه ۱۰ خرداد ماه همزمان با شام ولادت امام هشتم با استقبال باشکوه مردم در مسجد حضرت جوادالائمه علیه السلام این روستا آغاز به کار کرد.

ثارالله انکوتی دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل تقارن با ایام دهه کرامت و ولادت ثامن الحجج، نخستین تعزیه سوگواره، اجرای مجلس تعزیه امام رضا (علیه السلام) انتخاب و به صورت شادمانه اجرا شد.

وی با بیان اینکه این سوگواره از ۱۰ تا ۲۲ خرداد ماه جاری به مدت ۱۳ شب برگزار می‌شود، گفت: در این دوره سوگواره گروه‌های تعزیه از استان‌های تهران، قزوین، قم، اصفهان، مرکزی و استان کرمان حضور دارند و از بعضی از استان‌ها دو گروه پذیرفته شده است.

انکوتی از اجرای گروه تعزیه شهر خمین زادگاه حضرت امام خمینی (ره) در شب ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار هر ساله به مناسبت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و به همین دلیل اجرای گروه شهر خمین در این دوره سوگواره انتخاب شده است.

وی با تقدیر از همکاری بسیار خوب مردم روستای ده زیار در برگزاری سوگواره و فضای اربعینی ایجاد شده در روستا به واسطه مشارکت مردم در پذیرایی و اسکان شرکت کنندگان بیان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده با تامین زیرساخت‌ها مشکلاتی که وجود دارد برطرف شود.

دبیر اجرایی سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار این سوگواره را یک کارگاه آموزشی بسیار موثر برای تعزیه‌خوانان استان دانست و گفت: حضور و اجرای اساتید تعزیه ایران در این سوگواره باعث شده تا با انتقال تجربیات سطح کیفی تعزیه استان نیز ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام




دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کرمان آغاز به کار کرد

منبع: ایـسنا
? دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کرمان آغاز به کار کرد