دفتر هیات صلح اتاق کرمان افتتاح شد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: دفتر هیات صلح اتاق کرمان در مراسمی با حضور رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان،رئیس کل و برخی مدیران دادگستری استان،با هدف رفع نگرانی فعالان اقتصادی،حمایت از اقتصاد،تولید و اشتغال افتتاح شد. به گزارش فرددای‌کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی اتاق کرمان،رئیس اتاق کرمان در این […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: دفتر هیات صلح اتاق کرمان در مراسمی با حضور رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان،رئیس کل و برخی مدیران دادگستری استان،با هدف رفع نگرانی فعالان اقتصادی،حمایت از اقتصاد،تولید و اشتغال افتتاح شد.

به گزارش فرددایکرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی اتاق کرمان،رئیس اتاق کرمان در این مراسم با اشاره به اهتمام ویژۀ دستگاه قضا مانند دولت و نمایندگان مجلس در استان در زمیۀه حمایت از فعالان اقتصادی و همچنین قدردانی از آن‌ها،گفت:«موضوع صلح و سازش پیش از این در اتاق کرمان وجود داشته به طوری که در موردی از اختلاف،با همت جلیل کاربخش نایب رئیس اتاق کرمان و علی نظری از پیشکسوتان صادرکنندۀ پسته،طی چندین ماه برگزاری جلسات صلح و سازش،مشکل برطرف و از تشکیل حدود ۳۰۰ پرونده قضایی جلوگیری شد».

سیدمهدی طبیب‌زاده،با بیان اینکه مبحث مهم صلح و سازش از این پس با قدرت و قوت بیشتری در اتاق کرمان دنبال خواهد شد،افزود:«در قانون اساسی اتاق به عنوان مشاور سه قوه فعالیت دارد و اتاق کرمان سعی کرده در این زمینه مشاور امین باشد و هر جا که دستگاه قضا تشخیص دهد،همچنان نظرات کارشناسی خود را ارائه می‌دهد».

وی به امضای تفاهم‌نامۀ مشترک بین اتاق کرمان و دادگستری استان که اخیرا به امضا رسیده اشاره و بیان کرد:«ایجاد دفتر صلح یکی از بندهای این تفاهم‌نامه بود که امروز اجرا شد و در ادامه تشکیل دادگاه‌های تجاری ویژۀ فعالان اقتصادی را نیز خواستاریم».

رئیس اتاق کرمان گفت:«در بحث آموزش نیز اتاق کرمان فعال است به‌طوری که در حال حاضر دورۀ آموزشی ویژۀ قضات شرکت‌کننده در شوراهای حل اختلاف در اتاق کرمان برگزار می‌شود و در ادامه نیز آمادۀ برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف متناسب با نیاز وکلا،قضات و کارشناسان دادگستری هستیم».

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه مرکز داوری اتاق کرمان آمادگی رسیدگی به پرونده‌های ارجاع شده را نیز دارد،خاطرنشان کرد:«ظرفیت اتاق کرمان از نظر کارشناسی قوی و توانمند است و می‌تواند به دستگاه قضا کمک کند». /پ




دفتر هیات صلح اتاق کرمان افتتاح شد

منبع:خبر کرمان
?

دفتر هیات صلح اتاق کرمان افتتاح شد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی