دشمن به دنبال تحریف در اندیشه، بیانات و سلوک مدیریتی امام راحل است/ جهان ارتحال امام را نقطه خروج قطار انقلاب از ریل می‌دانست

حجت الاسلام افشارمنش خطیب جمعه شهرستان رودبار گفت: دشمن قصد تحریف در سه بعدی شخصی، اندیشه و بیانات و عملکرد و سلوک مدیریتی امام راحل را دارد. به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان» آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد. امام جمعه شهرستان ریگان: ایران اسلامی روبروی دشمن محکم […]

حجت الاسلام افشارمنش خطیب جمعه شهرستان رودبار گفت: دشمن قصد تحریف در سه بعدی شخصی، اندیشه و بیانات و عملکرد و سلوک مدیریتی امام راحل را دارد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان» آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان ریگان: ایران اسلامی روبروی دشمن محکم ایستاده است

حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان به فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره  و اظهار کرد: امام خمینی(ره) در برابر طاغوت ایستاد تا این انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شد.

 امام جمعه ریگان به رونمایی موشک خرمشهر۴ اشاره و عنوان کرد: موشک دوربرد خرمشهر۴ لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.

وی افزود: حرکت روبه‌رشد نفوذ دیپلماسی ایران در بین کشورهای منطقه و جهان، نشان از نفوذ قدرت انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه ریگان گفت: همه کشورهای جهان فهمیده‌اند که ایران قوی برای جنگ و تجاوز به کشورها ساخته نشده است بلکه برای دوستی با جهان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه سپاه در جان و دل مردم است و دشمنان سپاه دشمنان این مردم هستند، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی روبروی دشمن محکم ایستاده است.
 

امام جمعه شهرستان نرماشیر: مسئولان تلاش کنند تا تورم مهار شود/ نظارت بر بازار شهرستان بیشتر شود

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر منصفی امام شهرستان نرماشیر در خطبه های این هفته شهرستان بیان کرد: بعد از رحلت امام ایران اسلامی در شرایطی حساس داخلی و خارجی قرار داشت و دشمنان خارجی و مزدوران داخلی فکر می کردند که نظام سقوط می کند.

وی افزود:  انتخاب امام خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب بهترین انتخاب بود، این انتخاب موجب شد که خواب دشمنان خارجی و مزدوران داخلی تعبیر نشود و نقشه ها، نقش بر آب شد.

 خطیب جمعه نرماشیر گفت: نعمت ولایت نعمت بزرگی است که ملت ایران  آن را میدانند و همیشه پشت سر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ایستاده و خواهند ایستاد.

حجت الاسلام منصفی در ادامه به نگاه جامع رهبر انقلاب به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبری انقلاب فرمودند؛ مجلس یازدهم دارای ترکیبی از نیروهای انقلاب باسواد پرتحرک و پرکار است، عده‌ای از ورشکستگان سیاسی تلاش دارند که مجلس یازدهم را مجلس اقلیت به نامند، درحالی که کاهش مشارکت محصول فرصت‌سوزی آنها بود و افرادی دیگر مجلس  را تندرو و بی توجه به مناسبات جهانی دانستند.

وی بیان کرد: در صورتی که  مجلس انقلابی است و ساده زیست و قوانین راه گشایی را در عرصه های داخلی و خارجی به تصویب رسانده است، از جمله اقدام راهبردی در برابر تحریم ها که از ورود خسارت بی شمار به کشور جلوگیری کرد، قانون حمایت از کسب و کارها تسهیل صدور مجوزها قانون حمایت از جوانی جمعیت از جمله قوانین مصوب مجلس یازدهم است.

امام جمعه نرماشیر در ادامه به سفر پادشاه عمان به ایران اشاره کرد و گفت:  کشورهای منطقه می‌دانند که آمریکا نمی تواند پشتوانه جدی برای آن ها باشد، لذا عمان را واسطه قرار دادند، تا برای بهبود روابط با جمهوری اسلامی، البته که باید ایران و ترکیه در مسیر تقویت مناسبات گام بردارند و موانع فعلی را کنار بگذارند.

وی درادامه به انتخاب مجدد اردوغان در ترکیه اشاره کرد و اذعان کرد: او با رقیب خودش ۵درصد اختلاف دارد که در آینده با چالش‌های روبرو هستند، ازجمله، شکاف و دو دستگی در داخل کشور و بحران اقتصادی و تورم ۵۵ درصدی وکاهش ارزش  لیر ترکیه در مقابل دلار که رقیب به خوبی از این مسئله استفاده کرد، بازسازی ویرانی های زلزله و جبران خسارت آسیب دیدگان و مشکلاتی که در غرب آسیا دارد، از جمله حضور نظامی در سوریه و عراق  او ابراز امیدواری کرد.

خطیب جمعه نرماشیر در پایان به شعار سال اشاره کرد و افزود:  مسئولان باید تلاش کنند که تورم را مهار کنند، از مسئولان شهرستان خواستاریم که نظارت بیشتری بر کالاهای اساسی مردم در شهرستان داشته باشند و عدم ثبات در بازار را کنترل کنند تا به اقشار کم درآمد فشار وارد نشود.

امام جمعه شهرستان کرمان: بهترین پایان‌، نتیجه کار و عمل در پیشگاه خدا؛ رعایت تقوای الهی‌ است/امام راحل خود را کامل شناخت و از فرصت‌ها بهترین بهره را برد

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه را این هفته کرمان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، گفت: شما نمازگزاران و همچنین خودم را به رعایت تقوا الهی توصیه می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: حضرت علی علیه السلام فرمودند: شما را به رعایت تقوا و ترس از خدا دعوت می‌کنم.

وی افزود: بهترین پایان نامه کار و عمل در پیشگاه خدا رعایت تقوای الهی است؛ با پایان نامه‌ی در پیشگاه خدا حضور پیدا کنیم که افتخارمان این هست؛ که رعایت تقوا الهی را رعایت کنیم.

خطیب جمعه کرمان گفت: در بحث تربیت یکی از محورهای اصلی تربیت؛ بودن مربی بدون نقص و عیب؛ و در کنار متن عاری از هرگونه خطا و اشتباه؛ عبارت از این است که فرد مورد تربیت؛ پذیرا تربیت باشد و انگیزه لازم برای تربیت را داشته باشد و تا خود فرد نخواهد تربیتی اتفاق نمی‌افتد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: وقتی بحث خود فرد مطرح شود؛ لذا موردی مانند خودسازی صورت می‌گیرد و باید خود را بسازیم تا تربیت دینی داشته باشیم.

علیدادی سلیمانی تاکید کرد: اولین دستوری که خداوند در بحث خودسازی به پیامبر صادر کردند؛ باید صبر؛ حوصله و شکیبایی را در دستور کار قرار بدهید و دستور خدا که صبر و شکیبایی است در برنامه ما در زندگی ما پر رنگ بگردانید.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان با اشاره به سالگرد رحلت امام راحل و با بیان این‌که وی در رابطه انسان با خود و با خداوند و با جامعه سنگ تمام گذاشت، اظهار کرد: هر فردی باید به ظرفیت‌ها و استعداد و توان خود و عمری که در اختیار دارد توجه کند لذا امام، خود را کامل شناخت و از فرصت‌ها بهترین بهره را برد.

وی افزود: امام در عرفان و سلوک و در ذکر و ورد و عبودیت، معامله با خدا در صحنه‌های مختلف، رفتن به زندان، دوره سخت مبارزه، ایستادن مقابل قدرت‌های جهنمی و… چنان ارتباط خود را با خدا قوی کرد که هیچ حادثه‌ای او را نمی‌ترساند زیرا فقط ترس از خدا داشت.

وی بر ارتباط وثیق و عمیق امام با مردم تاکید و خاطرنشان کرد: امام با همین مردم انقلاب و  هزینه‌های سنگین انقلاب را تحمل کرد و این مشی و حرکت امام است؛ ایشان در دوران ستم‌شاهی از این زندان به آن و از این تبعیدگاه به دیگری و دنبال آگاه کردن توده‌های مردم و عمل کردن به وظیفه انقلابی بودند و در دوران انقلاب هم در مسئولیت‌های مختلف، تجارب گران قیمتی در کارنامه دارند.
 
وی با بیان اينکه رهبری با نیروهای مسلح و مردم، ما را در برابر قدرت‌های طراز اول دنیا که جنگ را به رخ ما می‌کشیدند؛ به بازدارندگی رسانده و کسی جرات نمی‌کند ما را تهدید به جنگ کند و برای همین دشمن دنبال جنگ نرم است؛ تاکید کرد: جا دارد این رهبری شایسته نظام را ارج نهاده و سجده شکر به جای آوریم.

وی در پایان گفت: رهبری تکلیف سنگینی برعهده مجلس انقلابی گذاشت زیرا با تاکید هم در ابتدا و هم بعد از سه سال، مدال انقلابی را به این مجلس دادند لذا باید توجه داشت معدل قابل قبول مجلس در نگاه رهبری عظیم‌الشان انقلاب تکلیف او را سنگین‌تر کرد و مجلس باید ضعف‌ها و کاستی‌های خود را کامل بشناسد و در عمر باقی‌مانده در ریل‌گذاری قوانین کشور به گونه‌ای عمل کند که در پایان هم همین مدال را رهبری به او عنایت و هر یک از نمایندگان سهم و دین خود را به انقلاب ایفا کنند.

امام جمعه شهرستان جیرفت: امام خمینی (ره)، تهدیدهای هجرت را به فرصت تبدیل کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: در تاریخ، هجرت‌های سرنوشت‌سازی مانند هجرت حضرت ابراهیم (ع)، حضرت موسی کلیم (ع)، پیامبر اسلام (ص)، امام حسین (ع)، امام رضا (ع) و امام خمینی (ره) وجود دارد.

امام جمعه جیرفت، باارزش بودن هجرت را به دلیل سختی‌های غربت و دوری از خانواده و وطن معرفی کرد و افزود: امام خمینی (ره) از فرصت هجرت در ترکیه برای نوشتن کتاب «تحریر الوسیله»، نجف اشرف، تدریس نظریه حکومت اسلامی در درس خارج و پاریس، برای مصاحبه با خبرنگاران و روشنفکران استفاده کرد و اینگونه تهدید را به فرصت، تبدیل کرد.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: اجداد امام راحل، اهل جهاد و هجرت بودند و ایشان، فرزند شهید بودند، ایران در گذشته، تحت سلطه پادشاهان سرسپرده بود و اکنون با آزادی و استقلال، در موارد مختلفی رتبه‌های جهانی دارد.

وی در خصوص مصادیق رعایت تقوای الهی، عنوان کرد: استفاده بهینه و مدیریت شده از آب و برق در فصل گرما، از مصداق‌های رعایت تقوای الهی بوده و وزارت نیرو هم برای مصرف بهینه برق، جوایزی را قرار داده است.

حجت‌الاسلام تارم ضمن تقدیر از اجرای پروژه تامین و انتقال آب شرب شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد بتونی جیرفت، اظهار کرد: در زمان افتتاح پروژه انتقال آب از سد بتونی به شهر جیرفت و عنبرآباد، به وزیر نیرو اعلام شد که پیش‌نیاز اجرای این پروژه، عدم ساخت سد در بالا دست سد جیرفت و عدم انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل رود به جای دیگری هست وگرنه آبی به مردم، نمی‌رسد.

امام جمعه جیرفت ضمن تسلیت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد، گفت: طی ۳۴ سال گذشته، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ثابت کردند که «خامنه‌ای، خمینی دیگر است».

امام جمعه منوجان: ملت ایران به وصیت‌نامه امام عمل کرد،انقلاب و نظام را تنها نگذاشتند

حجت الاسلام امین  رضوانی امام جمعه منوجان درنمازجمعه مورخ ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ گفت: ملت ایران به وصیت نامه امام عمل کرده و انقلاب ونظام را تنها نگذاشتند و با انتخاب رهبری معظم انقلاب همه ترفندهای دشمن خنثی و افتخار میکنیم به رهبری که همه جوامع آرزو دارند تحت ولای این رهبری قرار می گرفتند .

وی در ادامه افزود :ملت رشیدایران اسلامی مفتخر است که همیشه ظلم ستیز بوده و تاریخ این ملت نشان می دهد که ملت ایران همیشه به پای نظام و انقلاب واصل مترقی ولایت فقیه ایستاده‌اند.

خطیب نماز جمعه منوجان بیان کرد: ذکر خداوند شیطان را از انسان می راند و بیماری قلب و روح را درمان و بلاها را از انسان دور می‌کند و مشمول عطا وکرامت الهی می کند.

امام جمعه شهربابک: انتقاد امام از لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید، علت تبعید ایشان بود

حجت الاسلام ملکوتی امام جماعت موقت شهرستان شهربابک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان شهربابک خوش‌اخلاقی، خوش‌برخوردی، دنبال رزق و روزی حلال بودن، بیهوده سخن نگفتن را جزو سیره و ویژگی‌های اخلاقی پیامبر اکرم عنوان کرد و گفت: همگی سیره اخلاقی پیامبر را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اهمیت روزهای ۱۴  و ۱۵ خرداد و علل قیام پانزده خرداد افزود: به علت انتقاد امام در یک سخنرانی به لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید که توسط محمدرضا شاه در دیماه سال ۴۱ تصویب شده بود رژیم شاه امام را تبعید کردند.

حجت‌الاسلام ملکوتی بیان کرد: تبعید امام باعث شد مردم شهرهای مختلف اعتراض کنند و به خیابانها بریزند و در پی این اعتراضات  و تظاهرات، تعدادی از مردم کشته و مجروح شدند و رژیم شاه ۱۵ هزار نفر را به خاک و خون کشید.

امام جمعه موقت شهربابک یادآور شد: متاسفانه عده‌ای نسبت به خون شهدا بی‌اهمیت هستند زیرا به راحتی در فضای مجازی فیلم و عکسهای بدحجاب خود و یا چیدن موی خود را منتشر می‌کنند.

وی تصریح کرد: بعد از تبعید امام لایحه کاپیتولاسیون را درصورتی که امام با این لایحه مخالف بودند، تصویب کردند.

امام جمعه موقت شهربابک از لطافتهای اخلاقی و زندگی امام رحمه الله یاد کرد و گفت: امام به بزرگترها احترام می‌گذاشت و این نشانه ادب و کرامت ایشان بود و همچنین برای خانواده خود اهمیت قائل بود و به آنان احترام می‌گذاشت و این گواه سلوک امام در منزل بود.

وی افزود: امام دلیر و شجاع بود و از مردم می‌خواست که نترسید و این شجاعت را به آنها انتقال می‌داد و این نشانه اقتدار ایشان بود.

حجت‌الاسلام ملکوتی به برخی موفقیت‌ها و سربلندی‌های ایران از جمله امتحان کردن موشک خیبر که در سوم خرداد اشاره و اظهار کرد: ناو ایرانی به مدت هشت ماه سراسر دنیا را گشت و هیچکس جرات نکرد به آن تعرض کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز تشییع جنازه امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین تشییع جنازه تاریخ ثبت شده بود.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب: دشمن به دنبال تحریف در اندیشه، بیانات و سلوک مدیریتی امام راحل است

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به ۱۴ خرداد ماه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: امام راحل شخصیتی است که جامعیت تکوینی یعنی اصالت خانوادگی دارد و در ایشان از سادات شجاع است که در راه مبارزه با ظلم به شهادت رسید.

امام جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه امام راحل احیاگر دین نبوی بود، تصریح کرد: امام خمینی ره عزت واقعی را به اسلام برگرداند و عزت ملی و شرافت بین المللی ملت ایران را بالا برد گر چه جسم ایشان در میان ما نیست اما نام امام راحل همچنان گره گشا است.

وی با تاکید بر این که راهرو مکتب امام خمینی (ره) باید تداوم یابد، ابراز کرد: ایشان در همه ابعاد شخصیتی انسانی وارسته، جامع و کامل، حکیم، سیاستمدار، فقیه، فیلسوف، عارف، نویسنده و در مواجهه با استکبار و طاغوت شجاع بودند.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به شاخصه های رهبری امام خمینی (ره) بیان کرد: اسلام محوری، دین محوری و خدا محوری اولین این شاخص ها بود رهبری در بین رهبران سیاسی پیدا نمی شود که به میزان امام شیفته و بیقرار دین باشد.

خطیب جمعه رودبار جنوب ویژگی رهبری امام خمینی این بود که مردم را باور کرد که مردم قدرت هستند و این قدرت را امام در مقابله با طاغوت بسیج کرد، سومین ویژگی ایشان نفرت از استکبار و مواظب شجاعانه در برابر استکبار بود چه مستکبرین کوچکی که بر ایران حاکم بودند و چه مستکبرین جهانی مورد نظر نفرته امام راحل بودند و ایشان با بصیرت و شجاعت تمام در برابر طاغوت ایستاد.

وی اضافه کرد: چهارمین شاخصه رهبری امام راحل این بود که از عنصر محبت اهل بیت (ع) که در کشور ما وجود دارد به عنوان یک سرمایه استفاده کرد، عاشورا برای ایشان یک سرمایه بود و امام نشان داد عاشورا یک جرقه نبود بلکه یک جریان بود و محرم نیز ماه پیروزی خون بر شمشیر است.

حجت الاسلام افشارمنش با بیان این مطلب که امروز دشمن به دنبال تحریف امام خمینی (ره) است، عنوان کرد: دشمن قصد تحریف در سه بعدی شخصی، اندیشه و بیانات و عملکرد و سلوک مدیریتی امام راحل را دارد و اهداف تحریف ایشان ایجاد انحراف در صراط مستقیم انقلاب مثل عدول از استکبار ستیزی و مذاکره با آمریکا در زیر سوال بردن فلسفه انقلاب، عقده گشایی ها و انتقام از امام راحل است.

وی تصریح کرد: مهمترین ویژگی های رهبر معظم انقلاب به اعتراف دوست و دشمن مدیریت عالی و خلاقانه ایشان در شرایط حساس و بحرانی است.

امام جمعه شهرستان کهنوج: انقلاب اسلامی بزرگترین تحوّل ارزشی و فکری را در عصر حاضر به وجود آورد

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۱۴ خرداد سالروز ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی گفت: در چنین ایامی مناسب است شخصیت امام را  مرور کنیم این مرور می‌تواند ارزش زیادی در زندگی ما باشد.

وی بیان کرد: دشمن عزت  و غیرت ملت ما را خدشه دار کرده بود امام راحل با کمک مردم نهضتی راه انداخت و تمام ستم شاهنشاهی را دور کرد.
 
خطیب جمعه کهنوج با استناد به بیان مقام معظم رهبری که فرمود ما مس بودیم امام خمینی ما را طلا کرد خاطر نشان کرد: ما زندگی معمولی داشتیم اودر سایه انس با خدا این کار را کرد.

امام جمعه کهنوج ضمن اشاره به شخصیت راهبردی امام خمینی تشریح کرد: امام ساعت‌ها وقت خود را اختصاص می داد به تلاوت قرآن، مداومت بر نماز و تا آخرین لحظه عمر داخل بیمارستان در حالت بیمار نماز را ترک نکرد.

خطیب جمعه کهنوج ضمن تشریح اینکه یکی از آرمان‌های امام مبارزه با استکبار جهانی بود اذعان کرد: امام ذره‌ای از مبارزه با استکبار عقب نشینی نکرد، عقیده‌اش این بود نباید از  استکبار عقب نشینی نکرد باید مقابله شود هر جا باشد.

امام جمعه شهرستان رفسنجان: امام خامنه‌ای تربیت شده‌ی مکتب امام (ره) است

حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر رفسنجان با گرامیداشت ۱۴ خرداد ماه سالروز ارتحال امام خمینی ره و آغاز زعامت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) اظهار کرد: با این انتخاب یک بار دیگر آیه غدیر در ایران تعبیر شد و بسیاری از منافقین و معاندین مأیوس شدند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با افکار امام آشنا و تربیت شده‌ی مکتب امام است.

عسکری با برشمردن ویژگی‌های امام خمینی ره بیان کرد: انس با قرآن، اعلم نسبت به فقهای دوران خود، جامع در مسأله‌های علمی و تهذیب نفس از ویژگی‌های برجسته ایشان بود و برای همه ما راهبرد و درس است.

وی تصریح کرد: حضرت امام یک انسان خودساخته بود و بیش از ۴۰ سال دنیای استکبار در مقابل انقلاب اسلامی میراث امام راحل، ایستاد و در همه صحنه‌ها شکست خوردند.
خطیب جمعه رفسنجان به دستاوردهای دیپلماسی ایران اشاره کرد و گفت: همکاری دریایی بین چهار کشور ایران، عربستان، امارات و عمان یکی از آرزوهای ماست که دست اجانب از منطقه کوتاه شود و در حال شکل‌گیری است.

وی  بیان کرد: مصر اظهار تمایل کرده و از سوی ایران پذیرفته شده و این به نفع کشورهای منطقه است.

امام جمعه شهرستان رابر: جهان چشم انتظار توقف مسیر قطار انقلاب با ارتحال امام خمینی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با  تسلیت فرارسیدن ۱۴خرداد سالروز رحلت جانسوز  معمار کبیرانقلاب اسلامی امام رضوان الله تعالی علیه و همچنین  با تبریک سالروز انتصاب مقام معظم رهبری را به عنوان ناخدای باخدای کشتی انقلاب به همه پیروان ولایت گفت: فرارسیدن نیمه خرداد یادآور قیام خونین ۱۵خرداد در سال ۴۲، شهادت شهدای ۱۵خرداد را گرامی می‌دارم.

وی افزود: حقیقت آن است در بحبوحه‌ی خرداد ۶۸، مصیبت عظمای امام رضوان الله تعالی علیه جمهوری اسلامی ایران در یک شرایط سخت داخلی و خارجی قرار داشت.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: دشمنان نظام انقلاب اسلامی گمان می‌کردند در این شرایط یک دوران جدیدی با مشخصات متمایزی از دوران رحلت امام در ایران اسلامی آغاز شود آن هم  حرکت مردم در چارچوب ارزش های انقلابی یا کند یا کامل این حرکت مردم از بین می‌رود دنبال توقف حرکت مردم از چهار چوب ارزش‌های انقلاب اسلامی دشمنان این نظام بودند.

وی با اشاره به صدور  دو پیام مقام عظمای ولایت در بحبوحه ارتحال امام  گفت: یک پیام مقام معظم رهبری چهل روز بعد از رحلت امام امت و پیام دیگر به یکسال از عزای مردم انقلاب اسلامی نسبت به فراق امام و رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

خطیب جمعه رابر، با اشاره به پیام ۱۰بندی مقام معظم رهبری در پایان عزای عمومی ۴۰روزه به مناسب رحلت  رهبر فقید انقلاب اسلامی خطاب به مردم رشید انقلاب  اسلامی گفت:  گذشته از تجلیل نسبت به  امام رضوان الله تعالی علیه قدردانی از مردم قدرشناس نسبت به عزای امام رضوان الله تعالی علیه، وظیفه دولت و مردم در تداوم به راه امام امت را به عنوان  طرح راهبردی در آن پیام تبیین کردند.

وی با اشاره به پیام دوم مقام معظم رهبری در خرداد۶۹ یکسال بعد از سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در این پیام ۱۲ بند خطاب به ملت شریف انقلاب اسلامی دارد این پیام بلند  سرگذشت انقلاب اسلامی در پرتو رهبری  امام رضوان الله تعالی علیه و سوگواری مردم در فراق امام و نیمه دوم دوازده بنده درباره معارف انقلاب اسلامی مطرح می‌کنند.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: این ۱۲بند گویای نقشه راه امام رضوان الله تعالی علیه و می‌توان برنامه کلان مقام معظم رهبری به شمار آورد.

وی ادامه داد: از سخنان مقام معظم رهبری در طول دوران رهبری در پرتوی همین  دوازده بند قابل ارزیابی است، منش و مدیریت رهبری مدیریت یک جامعه  را میتوان در قالب همین دوازده بند بررسی کرد.

امام جمعه فهرج: بی‌حجابی، پا گذاشتن روی خون شهداست

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به اهمیت مبحث حجاب گفت: بی‌حجابی، پا گذاشتن روی خون شهداست، حجاب نشانه تمدن و بی‌‌حجابی نشانه‌ی بی‌فرهنگی است.

آقاملایی در ادامه با تسلیت ایام سالگرد رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، بیان کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی بی‌نظیر در همه ابعاد بود و ضروری است ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی ایشان مطالعه و برای مردم بویژه نسل جوان تبیین شود.

خطیب جمعه فهرج تصریح کرد: ۱۵ خرداد در حقیقت مبدا نهضت اسلامی ایران و دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ است.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری شعار سال بنام مهار تورم و رشد تولید گفت: رشد تولید منوط به مهار تورم است و اگر تورم مهار شود، شرایط اقتصادی کشور بهبود خواهد یافت.

آقاملایی در بخش دیگری از بیاناتش به سفر سلطان عمان به تهران و دیدار با رهبر انقلاب اشاره و اظهار کرد: سلطان عمان در دیدار با ولی امر مسلمین جهان از تمایل کشور مصر برای بهبود روابط با ایران سخن گفت که مورد موافقت حضرت آقا قرار گرفت.

امام جمعه فهرج تصریح کرد: خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان، درس بزرگی برای بسیاری از کشورهای منطقه به حساب می آید؛ مصر نیز بدنبال این رویداد دریافته که نمی‌تواند واشنگتن را متحد ابدی خود بداند، لذا برای حفظ منافع خود ناگزیر از بهبود روابط با کشورهای منطقه است.

امام جمعه شهرستان قلعه گنج: بارزترین شاخصه انقلاب جمهوری اسلامی،امام خمینی رحمة الله علیه و راه و مکتب امام است

حجت‌الاسلام احمدی نیک امام جمعه شهرستان قلعه گنج ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال جانسوز و عروج ملکوتی حضرت امام (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد و با تبریک آغاز زعامت و رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله خاطر نشان کرد: آنچه که امروز برای همه ما مهم است شناخت امام و منظومه فکری امامین انقلاب و شناخت اندیشه های امامین انقلاب در حوزه‌های مختلف است.

حطیب نماز جمعه شهرستان قلعه گنج گفت: بارزترین شاخصه انقلاب ما، امام رحمة الله علیه و راه و مکتب امام است.

وی در ادامه افزود:مهمترین شاخصه‌های الگوی رفتاری امام رحمة الله علیه از منظر مقام معظم رهبری حفظه الله به طور اختصار چنین است؛ برخورد شجاعانه و فعال با دشمنان، پرهیز از هیجان زدگی ناشی از احساسات و خالی از عقلانیت،رعایت اولویت ها و تمرکز بر موضوع اصلی و اعتماد به توانایی های مردم و به ویژه جوانان است.

خطیب جمعه شهرستان قلعه گنج دیگر شاخصه‌های رفتاری امام را بر شمرد و گفت: نگاه همراه با خوش‌بینی به ملت ایران، بی‌اعتمادی و بدبینی به دشمن و اعتماد به همبستگی و اتحاد ملت، مردود داشتن هرگونه دو دستگی و دو قطبی سازی در میان مردم، ایمان کامل به نصرت و وعده‌های الهی از خصوصیات امام راحل بود.

و در پایان بیان کرد: توصیه می‌کنم به همه مسئولان و مدیران به این مردم شریف و نجیب خدمت کنید چرا که حقیقتاً مردم  ولی نعمت ما هستند.

انتهای خبر/ طهماسبی




دشمن به دنبال تحریف در اندیشه، بیانات و سلوک مدیریتی امام راحل است/ جهان ارتحال امام را نقطه خروج قطار انقلاب از ریل می‌دانست

منبع:آرمـان
? دشمن به دنبال تحریف در اندیشه، بیانات و سلوک مدیریتی امام راحل است/ جهان ارتحال امام را نقطه خروج قطار انقلاب از ریل می‌دانست