در کرمان نیازمند حکمرانی اقتصادی خوب هستیم

فردای کرمان – گروه اقتصاد:همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان روز گذشته در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان (هایتک) آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد. رئیس اتاق کرمان در مراسم افتتاحیۀ این همایش گفت:«تقویت فرهنگ کار و سرمایه‌گذاری،تکریم سرمایه‌های اجتماعی،چابک‌سازی نظام تصمیم‌سازی،تمرکز بر شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار و کاهش پیچیدگی‌های […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد:همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان روز گذشته در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان (هایتک) آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد.

رئیس اتاق کرمان در مراسم افتتاحیۀ این همایش گفت:«تقویت فرهنگ کار و سرمایه‌گذاری،تکریم سرمایه‌های اجتماعی،چابک‌سازی نظام تصمیم‌سازی،تمرکز بر شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار و کاهش پیچیدگی‌های اخذ مجوزها از محورهایی هستند که در همایش به آن‌ها پرداخته خواهد شد».

سیدمهدی طبیب‌زاده با بیان این‌که همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان با این هدف شکل گرفته است تا بتوانیم مدل‌هایی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی ایجاد کنیم،افزود:«بهره‌وری در آب و کشاورزی،توسعۀ بازار،تکمیل زنجیره‌های ارزش معدن،حمایت ویژه از رشد و توسعۀ واحدهای فناور و دانش‌بنیان،توسعۀ اقتصاد دیجیتال و توجه به اقتصاد گردشگری در این همایش مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت».

وی بیان کرد:«در کرمان نیازمند حکمرانی اقتصادی خوب هستیم و اتاق بازرگانی بدون هیچ‌گونه توقعی و به دلیل درک مسئولیت اجتماعی که دارد وارد این حوزه شده است و با به کارگیری کارشناسان خبره و اطلاعاتی که از کف بنگاه‌ها دارد،می‌تواند مشاور امین و خوبی برای دستگاه‌های اجرایی،قانونی و قضایی استان باشد».

به گزارش خبرنگار فردای کرمان،طبیب‌زاده با بیان این‌که امیدواریم این همایش آغاز یک حرکت شتابان به سمت توسعۀ استان کرمان باشد،ادامه داد:«امیدواریم مباحثی که در این همایش مطرح می‌شود مبنایی برای حرکت جدی به سمت توسعۀ متوازن باشد».

وی با اشاره به شعار سال با عنوان «سال تولید،دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»،گفت:«سعی کردیم همۀ برنامه‌ها به این سمت‌وسو باشد که برای رسیدن به این شعار و برنامۀ سال،یک تحقق عملی داده باشیم».

رئیس اتاق کرمان با بیان این‌که این همایش حاصل تلاش کارشناسان و مدیران زیادی است،توضیح داد:«در روز دوم همایش بیش از ۱۵ قالب داریم و بیش از ۱۰۰ نفر از متخصصین به‌نام کشور را در این پنل‌ها گردآوری کردیم تا سندهای توسعه در هر بخش را بنویسند».

وی اظهار کرد:«دبیرخانۀ این همایش فعال خواهد بود و از دو نفر از بهترین متخصصان اقتصادی کشور،آقای دکتر قاسمی رئیس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که در حال حاضر رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی هستند و آقای دکتر حجت‌الله میرزایی از اقتصاددانان،اساتید دانشگاه و مدیران ارشد کشور درخواست کردیم تا مباحثی که در این همایش مطرح می‌شود و در پنل‌ها به آن پرداخته می‌شود را در قالب،فرهنگ و ادبیات توسعه جمع‌آوری کنند تا بتوانیم در احکام برنامۀ هفتم،احکام اساسی و تاثیرگذار برای توسعۀ بخش خصوصی و در نهایت توسعۀ کشور داشته باشیم».

طبیب‌زاده یادآور شد:«مباحثی که در همایش مطرح می‌شود باید به‌عنوان مطالبۀ عمومی ما از همۀ سیستم اجرایی و قضایی استان باشد تا مطمئن باشیم استان توسعه‌یافته‌ای داریم».

وی در ادامه با بیان این‌که از سال ۹۵ قرار بوده خط یازدهم گاز سراسری کشور با تامین گاز استان کرمان و خراسان جنوبی احداث شود که به تعویق افتاده است،گفت:«اگر خط یازدهم گاز به استان نیاید بسیاری از پروژه‌های در حال احداث و چه بسا پروژه‌های در حال کار با مشکل کمبود گاز مواجه خواهند شد و حتی در تامین برق نیز بحران خواهیم داشت».

رئیس اتاق کرمان بیان کرد:«استان کرمان در تامین برق تقریبا در تراز مساوی است و تا چند سال آینده ما یک تراز منفی سه هزار مگاواتی خواهیم داشت که اگر از الان به فکر نباشیم حتما صنایع ما با مشکل مواجه خواهند شد».

وی همچنین خاطرنشان کرد:«گردشگری استان کرمان علیرغم برخورداری از کلیۀ پتانسیل‌ها در جایگاه مناسبی نیست و می‌تواند یکی از پیشران‌های اقتصادی استان کرمان باشد».

طبیب‌زاده با بیان این‌که استان کرمان جمع همۀ پتانسیل‌های نیروی انسانی،معدن و تنوع اقلیم است،افزود:«در کشورهای پیشرفته پتانسیل‌ها بالفعل،و موانع بالقوه هستند اما در کشور ما و استان کرمان،پتانسیل‌ها و امکانات بالقوه و موانع بالفعل هستند».

وی تاکید کرد:«استان کرمان پتانسیل‌های لازم برای یک استان پیشرفته و توسعۀ متوازن را دارد». /پ




در کرمان نیازمند حکمرانی اقتصادی خوب هستیم

منبع:خبر کرمان
?

در کرمان نیازمند حکمرانی اقتصادی خوب هستیم

:اخبار استان کرمان – اقتصادی