در نشست استاندار کرمان با خبرنگاران چه گذشت؟ | اخبار سیاسی

نشست صمیمی استاندار کرمان با خبرنگاران به‌مناسبت هفته دولت برگزار و مسائل متعدد نقاط مختلف استان در این نشست مطرح شد. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ عصر امروز نشست خبری محمدمهدی فداکار استاندار کرمان به‌مناسبت هفته دولت با اصحاب رسانه برگزار شد.   استاندار در این نشست صمیمی پای سخن خبرنگاران […]



نشست صمیمی استاندار کرمان با خبرنگاران به‌مناسبت هفته دولت برگزار و مسائل متعدد نقاط مختلف استان در این نشست مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ عصر امروز نشست خبری محمدمهدی فداکار استاندار کرمان به‌مناسبت هفته دولت با اصحاب رسانه برگزار شد.

 
استاندار در این نشست صمیمی پای سخن خبرنگاران نشست و به مطالبات آنان گوش و به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 
ابتدا یکی از خبرنگاران به نبود یک سخنگوی توانمند در استان گلایه کرد چراکه تاکنون نتوانسته‌ایم خدمات این دولت و همچنین دولت رئیس جمهور شهید را به گوش جامعه برسانیم.
 
فداکار در پاسخ به سوال این خبرنگار گفت: کرمان به کمک مجموعه‌های دولتی، غیردولتی و دانشگاه علوم‌پزشکی به‌دلیل وجود نیروی انسانی توانمند وضعیت خوبی دارد.
 
استاندار کرمان ادامه داد: در بحث تشخیص و درمان با ورود تجهیزات پیشرفته کار بزرگی در استان در حوزه سرطان انجام داده است و موسسه یاس هر ظرفیتی که فراهم می‌کند در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد.
 
گفتنی است در ادامه به توسعه نامتوازن در استان و ضربه خوردن مرکز استان اشاره شد و به این مسئله پرداخته شد که پیشرفت‌های شهرهایی چون سیرجان بیش از شهر کرمان است و این مسئله شایسته مرکز استان نیست.
 
فداکار در این خصوص اظهار کرد: به‌دلیل ظرفیت‌های معدنی در شهرهای اطراف استان، شهر کرمان ضربه خورده است؛ البته استان ظرفیت دارد، اما باید قبول کرد که ظرفیت‌‌های معدن و تعهد در انجام مسئولیت‌های اجتماعی انکارناپذیر است و البته به مرکز استان کمک می‌شود.
 
یکی دیگر از مواردی که خبرنگاران در این جلسه مطرح کردند، این بود که که متاسفانه جایگاه استان مناسب نیست همچنین در بخش دیگر به سرانه فقر اشاره و به این مهم گلایه شد که چرا باوجود گذشت سه سال از وعده انتقال خط آب خلیج فارس هنوز محقق نشده است و از سوی دیگر به حضور اتباع بیگانه غیرمجاز اشاره و در خصوص عدم ساماندهی آنان سوالی مطرح شد.
 
استاندار کرمان در خصوص وضعیت انتقال آب عنوان کرد: در این خصوص مشکل مالی با وزارت نیرو رخ داد؛ شرکت‌های صنعتی قرار بود  ۷۰۰ میلیارد بدهند که به‌دلیل اختلاف طرح مدتی متوقف شد، اما هم‌اکنون کار در حال انجام است، حال که آب به رفسنجان رسیده به کرمان هم خواهد رسید.
 
موضوع دیگری که در این نشست صمیمانه از سوی یکی از خبرنگاران مطرح شد این بود که میدان هفت باغ بود شایسته شهر کرمان نیست و باید ساماندهی شود که در این عرصه استاندار کرمان بیان کرد که باید بدانید که زمین داخل میدان دارای مالک است.
 
در پاسخ تکمیلی به پرسش مطرح شده، مصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان اظهار کرد: در دوره‌های مختلف به این موضوع اشاره شده است، زمین میان میدان متعلق به شهرداری و عمران است که در دوره قبل شورای شهر و شهرداری به‌دلیل منافع خود (منظور منافع شهرداری است و نه شخص) مانع این موضوع شد و حال قرار است که بین شهرداری و عمران یکی، این سهم را خریداری و در نهایت تصمیم‌گیری شود.
 
مجدداً یکی ديگر از مسائلی که به‌ آن‌ اشاره شد، آب خلیج فارس که به‌ شهر رفسنجان رسیده بود؛ اما تحت تاثیر سخنانی قرار گرفت و در نتیجه در انتشار این کار بزرگ اجحاف و شهید شد؛ برای این پروژه چند هزار میلیارد هزینه شده و اولین بار است که شهری می‌خواهد از آب دریا استفاده کند، اما متاسفانه این موضوع شهید شد.
 
در این میان یکی از خبرنگاران شهرستان راور گلایه کرد با وجود گذشت سه سال از عمر این دولت، اما استاندار هنوز به شهرستان راور نیامده است. همچنین خبرنگار دیگری نیز با خواندن بیانیه‌ای عنوان کرد که شرایط امیرآباد گوغر وخیم است و به‌ لحاظ آب و آنتن‌دهی مشکل دارد و این‌که چرا جای این روستا نیستند جای سئوال است.
 
فداکار در این خصوص گفت: این قضاوت به‌جایی نیست، سال‌های متعددی با بارش کم باران روبه‌رو هستیم و فقط مردم منطقه امیرآباد گوغر نیستند که با مشکل آب روبه‌رو هستند حتی در مازندران ۲ هزار و ۵۰۰ روستا با تانکر آب‌دهی می‌شوند.
 
موضوع دیگری که یکی از خبرنگاران به آن اشاره کرد مسئله محیط‌ زیست شهر ماهان و وجود گاوداری در داخل شهر است، چراکه این شهر گردشگری است و بوی نامطبوع مشکل ایجاد کرده است.
 
استاندار کرمان در این زمینه عنوان کرد: پیگیری در این خصوص شده و محیط زیست نیز شکایت کرده و حکم جلب را گرفته است.
 
از جمله دیگر موضوعات در این نشست خبری اشاره به سوء‌تغذیه افراد خاصتاً در جنوب‌ شرق بود و از استاندار این سئوال پرسیده شد که چه عاملی باعث شده که استان با وجود ثروت، اما مردمان این استان باید چنین شرایطی داشته باشند؟
 
فداکار در پاسخ به این سوال اظهار کرد: معادن دارای صاحب و سهام‌دار است و درآمد متعلق به سهام‌دار است. ۳۹ میلیون سهام‌داران سهام عدالت سهام‌دار مس هستند، شرکت آن‌چه که انجام می‌دهد در عرصه اشتغال، مسئولیت‌های اجتماعی، خرید و کارهای جنبی و غیرجنبی است.
 
همچنین آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان در خصوص شرایط آسفالت و بهسازی جاده مسیر راور به دیهوک ابراز کرد: کل مسیر ۷۵ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن آماده آسفالت است و ۵۵ کیلومتر دیگر درگیر تامین اعتبار است.
 
اما بالاخره به مشکلات و افت فرهنگی اشاره شد و خبرنگاری بیان کرد: در این سه سال آیا فرهنگ جامعه رشد داشته است؟ شما به‌عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی استان، ساخث‌های فرهنگی چقدر رشد داشته است؟
 
رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان عنوان کرد: ۲۹ دستگاه به‌عنوان دستگاه فرهنگی در این زمینه نقش دارند، اما در بحث معضلات فرهنگی اجتماعی دو قرارگاه نرم و سخت تشکیل شده است و شورای فرهنگی استان کرمان در آخرین رنکینگ کشوری، چهارم کشور شده است.
استاندار کرمان در خصوص وضعیت انتقال آب از هلیل‌رود اظهار کرد: آب هلیل‌رود پروژه‌ای بود که به‌لحاظ فنی موافق نبودیم و پیگیری نشد. آب از سد شهیدان امیر تیموری برای شهر رابر باید برود و همچنین معدن مس و علی‌رغم این‌که مس چندین بار پول داده، اما هنوز به آن آب داده نشده است و آب هلیل‌رود به‌سمت دیگری نخواهد رفت.
 
گفتنی است موضوع امنیتی در کرمان از جمله مسائلی بود که خبرنگاران به آن اشاره کردند و فداکار در این‌باره گفت: موضوع امنیت تنها مربوط به استان کرمان نیست، بلکه این موضوعات چندوجهی است و دشمن به‌دنبال ضربه زدن است و در مراسم‌های ماه محرم مراقبت شد و خوشبختانه اتفاقی نیفتاد.
انتهای خبر/پ.م


در نشست استاندار کرمان با خبرنگاران چه گذشت؟

منبع:آرمـان
? در نشست استاندار کرمان با خبرنگاران چه گذشت؟