در دورۀ اوج حمل بار محصولات کشاورزی در جنوب استان هستیم

فت فتو ـ گروه اقتصاد:رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تولید می‌شود،گفت:«زمان برداشت محصولات کشاورزی این منطقه از اوایل آذرماه تا اواخر خرداد ماه است،اما اوج حمل بار محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی از […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تولید می‌شود،گفت:«زمان برداشت محصولات کشاورزی این منطقه از اوایل آذرماه تا اواخر خرداد ماه است،اما اوج حمل بار محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه هر سال است».

سعید برخوری افزود:«بیش‌ترین حجم بار محصولات کشاورزی در این بازه زمانی شامل پیاز،سیب‌زمینی،هندوانه و گوجه‌فرنگی است».

وی از کمبود کامیون در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد انتقاد کرد و دلیل این کمبود را برداشت محصولات کشاورزی در استان خوزستان دانست و ادامه داد:«بخشی از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برای حمل بار محصولات کشاورزی به استان خوزستان رفته،به همین دلیل،شاهد کمبود کامیون و افزایش قیمت هزینه حمل بار در جنوب کرمان هستیم».

وی اضافه کرد:«با توجه به کمبود کامیون کشاورزان مجبورند برای حمل بار محصولات خود هزینه بیش‌تری به راننده کامیون پیشنهاد کنند تا راننده کامیون محصول کشاورز را جابه جا کند».

به گزارش فت فتو به نقل از فت فتو کرمان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ۲۲ فروردین‌ماه،از پیگیری حمل‌ونقل ریلی برای محصولات کشاورزی این منطقه خبر داد و گفت:«چند نشست با مدیرعامل راه آهن و کشاورزان جنوب کرمانی در این زمینه برگزار شده است».

برخوری با بیان اینکه جنوب کرمان فاقد ایستگاه راه‌آهن است،افزود:«نزدیکترین ایستگاه راه آهن به منطقه جنوب کرمان ایستگاه بم است».

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اضافه کرد:«با توجه به هزینه‌های این بخش،حمل‌ونقل هوایی مقرون به صرفه نیست لذا باید پیگیر حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای بود». / الف

 




در دورۀ اوج حمل بار محصولات کشاورزی در جنوب استان هستیم

منبع:خبر کرمان
?
در دورۀ اوج حمل بار محصولات کشاورزی در جنوب استان هستیم

:اخبار استان کرمان – اقتصادی