در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس چه گذشت؟ | اخبار اصلاحات

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از مهر، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره جزئیات جلسه با سرپرست وزارت خارجه در کمیسیون امنیت ملی و مجلس گفت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه امروز با حضور سرپرست وزارت خارجه و جمعی از مسئولان این وزارتخانه برگزار شد. وی افزود: در […]


به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از مهر، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره جزئیات جلسه با سرپرست وزارت خارجه در کمیسیون امنیت ملی و مجلس گفت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه امروز با حضور سرپرست وزارت خارجه و جمعی از مسئولان این وزارتخانه برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه سرپرست وزارت خارجه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌ها و رویکردهای وزارت خارجه در دولت شهید رئیسی ارائه دادند. از جمله نکاتی که سرپرست وزارت خارجه به آن اشاره کردند آن است که از مولفه‌های مهم سیاست خارجی شهید رئیسی سیاست همسایگی، تقویت مقاومت، چندجانبه‌گرایی و عبور از یک‌جانبه‌گرایی و مدیریت تعاملات با غرب بود.

ظرفیت‌های بی‌نظیری در همسایگان ما وجود دارد

رضایی ادامه داد: سرپرست وزارت خارجه به ظرفیت‌های همسایگان اشاره کرد و گفت که ظرفیت‌های بی‌نظیری در همسایگان ما وجود دارد و سیاست همسایگی در راس سیاست خارجی دولت شهید رئیسی قرار داشت و تلاش شد تا بیشترین تعاملات و روابط با کشورهای همسایه برقرار شود.

یک‌جانبه‌گرایی به بن‌بست رسیده است

رضایی اظهار کرد: سرپرست وزارت خارجه درباره یک‌جانبه‌گرایی هم گفت که یک‌جانبه‌گرایی به بن‌بست رسیده است و باید الگوی جدید حکمرانی در دنیا اجرا شود.

تأکید بر حق پاسخگویی به تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی

رضایی تأکید کرد: سرپرست وزارت خارجه گفت که عضویت ایران در بریکس و شانگهای از جمله دستاوردهای سیاست خارجی در چند سال اخیر بوده است. باقری در ارتباط با ترور اسماعیل هنیه نیز گفت که دستگاه سیاست خارجی ضمن تأکید بر حق پاسخگویی به تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی از همه ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی برای پیگیری ترور شهید هنیه استفاده می‌کند.

رضایی بیان کرد: در بخش دیگری از این جلسه مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقا وزارت امور خارجه آخرین وضعیت منطقه به ویژه در موضوع فلسطین و غزه را تشریح کردند و در مورد آخرین تحولات منطقه و مذاکرات آتش بس گزارشی را ارائه کردند.

وی گفت: نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه نکات و مطالبی را ارائه کردند.


در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس چه گذشت؟

منبع: اصلاحات نیوز
? در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس چه گذشت؟