در جشنواره موسیقی نواحی در بافت ۵۰ هنرمند اجرا دارند

نذیر کرمان ـ گروه فرهنگ‌وهنر:معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان با دعوت از مردم برای شرکت در اجراهای جشنواره «منطقه‌ای» موسیقی نواحی که روزهای چهارشنبه،پنجشنبه و جمعه این هفته در تالار فرهنگ‌وهنر برگزار می‌شود،در پاسخ به انتقادات درخصوص از دست رفتن میزبانی کرمان برای جشنواره «ملی» موسیقی نواحی که […]

نذیر کرمان ـ گروه فرهنگ‌وهنر:معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان با دعوت از مردم برای شرکت در اجراهای جشنواره «منطقه‌ای» موسیقی نواحی که روزهای چهارشنبه،پنجشنبه و جمعه این هفته در تالار فرهنگ‌وهنر برگزار می‌شود،در پاسخ به انتقادات درخصوص از دست رفتن میزبانی کرمان برای جشنواره «ملی» موسیقی نواحی که هر ساله برگزار می‌شد،گفت:«به چشم اینکه چیزی را از دست دادیم به این اتفاق نگاه نکنید. این،رویکردی است که وزارت ارشاد برای توجه بیش‌تر به موسیقی نواحی در پیش گرفته و در این دوره از جشنواره،از هر استانی حداقل یک گروه شرکت دارد و ما هم از این رویه استقبال کردیم و خیلی مقاومت نکردیم».

وحید محمدی سپس با اشاره به اینکه کرمان میزبان هنرمندان منطقه ۵ است،اظهار کرد:«۶۲ هنرمند موسیقی از استان‌های همسایه (خراسان جنوبی،خراسان رضوی،سیستان‌وبلوچستان،یزد و هرمزگان) در جشنواره منطقه‌ای شرکت می‌کنند و در کنار آن،۲۰ نفر از هنرمندان استان کرمان در قالب سه گروه از ارزوئیه و سیرجان و شهربابک نیز در این جشنواره حضور دارند».

وی افزود:«همزمان با این جشنوارۀ منطقه‌ای،جشنوارۀ استانی موسیقی نواحی نیز در شهرستان بافت برگزار می‌شود».

وی اظهار کرد:«۵۰ هنرمند از سراسر استان در جشنواره بافت شرکت می‌کنند. گروه‌های موسیقی که امسال در جشنواره استانی اجرا دارند،با گروه‌های سال گذشته متفاوت هستند. سال گذشته ۲۱ گروه داشتیم و امسال ۱۶ گروه داریم که جدید هستند».

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان،وی ۱۸ تیرماه در جمع خبرنگاران در بخش دیگری از اظهاراتش گفت:«موسیقی نواحی گنج فرهنگی باارزش و سرمایه‌ای معنوی است و ضمن اینکه در مقابله با فرهنگ بیگانه موثر است،به تقویت وحدت کمک می‌کند و وظیفه داریم به آن توجه کنیم. برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در سال‌های گذشته با همین هدف بوده است».

وی سپس بیان کرد:«احیای جشنواره استانی موسیقی نواحی که ضرورت داشت،انجام شد و امسال نیز همچون سال گذشته آن را خواهیم داشت».

وی ادامه داد:«در جشنواره‌های گذشته،استان کرمان بیش‌تر به هنرمندان کشور می‌پرداخت و شاید تنها یکی،دو گروه کرمانی فرصت می‌کردند هنر خود را ارائه کنند اما دو سال است که توجه و تمرکز بر هنرمندان موسقی نواحی استان است».

وی اضافه کرد:«در جشنواره بافت ۵۰ نفر در قالب ۱۶ گروه اجرا خواهند داشت».

وی همچنین گفت:«امسال در جشنواره موسیقی نواحی،بخش پژوهشی هم داریم که صبح روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه با سخنرانی‌هایی همراه است».  

وی محل برگزاری این نشست‌ها را کرمان،خیابان امام جمعه،خیابان نامدار محمدی ساختمان آوینوکس و زمان آن را،صبح‌ها از ساعت ۱۰ و نیم تا یک ظهر اعلام کرد. / الف




در جشنواره موسیقی نواحی در بافت ۵۰ هنرمند اجرا دارند

منبع:خبر کرمان
?

در جشنواره موسیقی نواحی در بافت ۵۰ هنرمند اجرا دارند

:اخبار استان کرمان – فرهنگ