در تحقق "مهار تورم و رشد تولید" باید از شعار عبور کنیم

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به نامگذاری امسال به “مهار تورم و رشد تولید”، وظایف مجلس و دولت نسبت به شعار سال را مورد تأکید قرار داد و گفت: مجلس در تصویب قوانین باید منافع ملی و فراملی را مورد توجه قرار داده و از شعار عبور کنیم. دکترمحمدمهدی […]

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به نامگذاری امسال به “مهار تورم و رشد تولید”، وظایف مجلس و دولت نسبت به شعار سال را مورد تأکید قرار داد و گفت: مجلس در تصویب قوانین باید منافع ملی و فراملی را مورد توجه قرار داده و از شعار عبور کنیم.

دکترمحمدمهدی زاهدی در مراسم جشن و آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ فروردین (روز جمهوری اسلامی ایران ) که با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم در میدان عاشورا برگزار شد، اظهار کرد: فرامین امام(ره) مهم است و اگر ما معتقدیم ولایت فقیه انقلاب را به ثمر نشانده، پاسداری و نهال آن را تبدیل به درخت تنومندی کرده است؛ پس جوان و نوجوان ما باید بداند چه بر انقلاب گذشته تا به اینجا رسیده است.

وی با اشاره به وقایع روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فرمان امام مبنی بر تشکیل شورای انقلاب و بعد، دولت موقت افزود: تشکیل دولت موقت با جبهه گیری جدی رژیم منحوس پهلوی مواجه شد و بختیار اطلاعیه صادر کرد اما امام دستور دادند برای رفراندوم برنامه ریزی شود.

زاهدی با تأکید بر اهمیت امام شناسی انقلاب اسلامی که در اوج طوفان ها ایستاد، تصریح کرد: امام راحل به موازات حمایت از ارتش، ارتش دیگری تحت عنوان سپاه تشکیل دادند و امروز می فهمیم امام چقدر بصیر و فهیم و آینده نگر بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با ابراز تأسف از اینکه تحلیل تاریخ سیاسی کشور به ویژه در ۵۰ سال اخیر و به خصوص از بهمن ۵۷ تا بهمن ۵۸ به خوبی برای نسل جوان تشریح نشده، ادامه داد: بعضی از علماء برای نوشتن قانون اساسی مخالف ذکر ولایت فقیه بودند اما امام بر آن تأکید داشت و شهید بهشتی در مجلس خبرگان سینه سپر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری فت فتو، وی ادامه داد: انقلاب اسلامی پیچ و خم های زیادی داشت و باید ممنون امام باشیم که اگر نبودند، سرنوشت انقلاب به فرض شکست پهلوی معلوم نبود چه می شد و هر تکه ایران آن در دست گروه و تباری بود.

زاهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی بعد از انقلاب، اظهار کرد: نتیجه تأکید امامین انقلاب بر توسعه علم و فناوری، اقتداری است که حتی در حوزه دفاعی داریم و دشمنانی که روزی سیم خاردار به ما نمی دادند، امروز همان دشمنان علیه ما کار می کنند که پهپاد به فلان کشور می دهید لذا رشد علم و فناوری، اقتدار آفریده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس سپس به اغتشاشات سال گذشته اشاره و بیان کرد: در اوج دوران اغتشاش، مقام معظم رهبری به مجلس و دولت گفتند کار خودتان را انجام بدهید.

وی به تحقق پیش بینی های رهبری در دوران اغتشاش مبنی بر گرفتار شدن کشورهایی که از این اغتشاشات حمایت کردند؛ اشاره و تصریح کرد: امروز تظاهرات بیش از ۱۰۰ هزار نفری در تل آویو نشان از تزلزل و آغاز فروپاشی رژیم صهیونیستی دارد و دو سفارتخانه غربی فرانسه و آلمان که در اغتشاشات فعال بودند امروز می بینیم با چه وضعی مواجه هستند و در آمریکا هم اتفاق خواهد افتاد. 

زاهدی با تأکید بر اینکه باید قدردان رهبری باشیم؛ گفت: رهبری بسیار با درایت، بصیرت و هوشمندی انقلاب اسلامی را از امواج پرخطر و طوفان های شدید به سلامت عبور داده‌اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس عفو هوشمندانه رهبری بعد از اغتشاشات را هم مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: دشمن سعی داشت خانواده ها و دوستداران بازداشتی ها را به صحنه آورده و موج جدیدی رقم بزند اما رهبری، رأفت اسلامی را به اوج رسانده و الان در این نقطه ایستاده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه روز جمهوری اسلامی یک جریان ضداستکبار جهانی است و ستارگان درخشانی با ظهور انقلاب اسلامی در خاورمیانه، آسیای غربی، لبنان و جریانات فاطمیون و … شکل گرفته و جبهه مقاومت الهام گرفته از انقلاب اسلامی است.

زاهدی با اشاره به نامگذاری امسال به “مهار تورم و رشد تولید”، وظایف مجلس و دولت نسبت به شعار سال را مورد تأکید قرار داد و گفت: مجلس در تصویب قوانین باید منافع ملی و فراملی را مورد توجه قرار داده و از شعار عبور کنیم؛ گاهی از تریبون مجلس صحبت هایی بیرون می آید که بوی یأس و ناامیدی می دهد و به نفع منافع ملی نیست.

وی تجدیدنظر در قوانینی که باعث تورم افزایی شود، نظارت دقیق مجلس بر قوانین و … را از دیگر وظایف مجلس برشمرد و تأکید کرد: مجلس نباید اسیر گروه بازی و باندبازی شود بلکه باید قوی ظاهر شود و هر کجا ضعف دید به دولتمردان تذکر بدهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: دولتمردان کار سنگین تری دارند زیرا بار اجرایی به دوش آنهاست؛ دولت باید مدیران قوی، کارآمد، صادق و شفافی از وزرا تا رده های پایین تر روی کار بیاورد؛ رفاقت بازی در انتصابات و یا روی کار آوردن افراد ناکارآمد حرام است و باید افراد قوی در مدیریت های کلیدی باشند.

وی مبارزه با فساد، اقتدار بخشی به بانک مرکزی، جلوگیری از استقراض بی‌جای دولت از بانک مرکزی و یا افزون خواهی بانک ها، بهبود فضای کسب و کار با ترغیب سرمایه گذار داخلی و خارجی را از دیگر وظایف دولت عنوان کرد و گفت: کسب و کار از عوامل رشد تولید است و رشد تولید ما را به استقلال می رساند و برای برون رفت از مشکلات سیاسی و امنیتی هم کاربرد دارد.

زاهدی در پایان رونق بخشی به سفره مردم را از دیگر وظایف دولت عنوان کرد.

انتهای پیام




در تحقق "مهار تورم و رشد تولید" باید از شعار عبور کنیم

منبع: ایـسنا
? در تحقق "مهار تورم و رشد تولید" باید از شعار عبور کنیم