در الگوسازی جدید، مساجد به پایگاه و سنگر اجتماعی تبدیل می‌شوند

فت فتو/کرمان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان با اشاره به این مطلب که متاسفانه مساجد فقط نمازخانه شده‌اند، ادامه داد: با الگوسازی جدید، مساجد به یک پایگاه و سنگر اجتماعی تبدیل خواهند شد. حجت‌الاسلام نقیب‌پور امروز ۱۳ شهریورماه در نشست خبری اظهار کرد: هدف اصلی ما در دوران جدید مدیریت در تبلیغات اسلامی، شبکه […]

فت فتو/کرمان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان با اشاره به این مطلب که متاسفانه مساجد فقط نمازخانه شده‌اند، ادامه داد: با الگوسازی جدید، مساجد به یک پایگاه و سنگر اجتماعی تبدیل خواهند شد.

حجت‌الاسلام نقیب‌پور امروز ۱۳ شهریورماه در نشست خبری اظهار کرد: هدف اصلی ما در دوران جدید مدیریت در تبلیغات اسلامی، شبکه سازی جریان‌های فرهنگی و تبلیغی در شهر است چراکه افراد مختلف به صورت خودجوش فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند همه اینها جزیره ای است و الگوسازی در شهر اتفاق نمی افتد.

وی بیان کرد: بنا داریم شهر رفسنجان را به هشت منطقه فرهنگی مانند شبکه بهداشت تقسیم‌بندی و هر منطقه یک امام محله داشته باشد که هر امام مساجد محله را زیر پوشش داشته باشد و همه اتفاقات فرهنگی در آن منطقه با نظارت آن امام رخ می دهد، هیئت‌ها و موسسات قرآنی نیز به همین شکل شبکه‌سازی خواهند شد.

نقیب پور با اشاره به این مطلب که متاسفانه مساجد فقط نمازخانه شده‌اند، ادامه داد: با الگوسازی جدید، مساجد به یک پایگاه و سنگر اجتماعی تبدیل خواهند شد. رسانه‌ها کمک کنند که این موج فرهنگی زودتر ایجاد شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان فعال‌تر کردن شورای هیئت‌های مذهبی را با تزریق کارگروه‌های قوی‌تر مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پادکست‌هایی از سخنرانی‌های و منابر طلبه‌های رفسنجان که اهل مطالعه هستند و تأثیرگذار باشند برای نخستین بار در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

به گفته وی، در سیل اخیر ۶۰ طلبه سازماندهی شدند و در روستاها و شهر از شستن معابر، آبکشی از منازل مردم و … حضور میدانی داشتند.

نقیب‌پور اذعان کرد: با وجودی که آمار جلسات قرآنی در رفسنجان بالاست اما آمار ثبت موسسات قرآنی و دارالقرآن‌ها مناسب نیست و رفسنجان رتبه بیست و یکم را از بیست و دو شهرستان در استان دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان با بیان اینکه ۱۴ موسسه قرآنی در شهرستان رفسنجان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در رفسنجان به زودی شورای عالی قرآنی ایجاد می‌شود که بزرگان قرآنی شهر در آن حضور دارند که تمام اتفاقات قرآنی از صدور مجوز، لغو مجوز، بودجه‌های موسسات و … را برنامه‌ریزی خواهند کرد.

نقیب‌پور در ادامه افزود: ۱۰ موکب از رفسنجان عازم اربعین شدند که توصیه ما این بود که موکب ها طلاب را برای خدمات معنوی به زوّار اعزام کنند که نزدیک ۱۳ طلبه به همراه این مواکب اعزام ششدن.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی بزرگ جاماندگان اربعین در رفسنجان به سمت امامزاده سیدغریب برگزار می‌شود که در حال برنامه‌ریزی آن هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان در خصوص کار فرهنگی در هیئت‌های عزداری گفت: متاسفانه برخورد ما با مسائل فرهنگی در سالهای گذشته غیرفرهنگی و بعضاً امنیتی بوده است. کار فرهنگی در هیئت عزاداری زمان‌بر است. با شورای هیئات مذهبی جلسه‌ای داشتیم و قرار شد با برگزاری مسابقه ای در فضای مجازی، ایده هایی جمع آوری و در طول یک سال کار فرهنگی انجام دهیم تا در محرم سال بعد این مسائل سازماندهی شوند.

انتهای پیام




در الگوسازی جدید، مساجد به پایگاه و سنگر اجتماعی تبدیل می‌شوند

منبع: ایـسنا
? در الگوسازی جدید، مساجد به پایگاه و سنگر اجتماعی تبدیل می‌شوند