دریافت دلاری بلیت هواپیما از اتباع خارجی قطعی شد

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تهیه و ابلاغ دستورالعمل دلاری شدن بلیت هواپیما برای اتباع خارجی خبر داد و گفت:«براساس مصوبات جلسه‌ای که با اعضای انجمن شرکت‌های هواپیمایی داشتیم،هیچ‌یک از مراکز فروش چه به صورت کانال یا اپلیکیشن یا سایت‌ها،حق نمایش نرخ اتباع غیرایرانی را ندارند و اتباع غیرایرانی […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تهیه و ابلاغ دستورالعمل دلاری شدن بلیت هواپیما برای اتباع خارجی خبر داد و گفت:«براساس مصوبات جلسه‌ای که با اعضای انجمن شرکت‌های هواپیمایی داشتیم،هیچ‌یک از مراکز فروش چه به صورت کانال یا اپلیکیشن یا سایت‌ها،حق نمایش نرخ اتباع غیرایرانی را ندارند و اتباع غیرایرانی برای تهیۀ بلیت باید به شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند و پرداخت وجه به صورت دلاری یا ریالی است».

حسن خوشخو در واکنش به نامۀ وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مبنی درخواست توقف دریافت دلاری بودن بلیت برای اتباع غیرایرانی،افزود:«براساس آییننامه‌های دولتی،مرجع تعیین نرخ‌گذاری شورای عالی هوایی است و سایر ارگان‌ها نمی‌توانند تعیین‌کننده در این موضوع باشند».

وی تاکید کرد:«شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند که کپی گذرنامه‌ها را برای صدور بلیت داشته باشند تا از کوچک‌ترین سوءاستفادۀ احتمالی جلوگیری شود و اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور از این قانون مستثنی هستند».

به گزارش فردای کرمان به نقل از تسنیم سراسری،خوشخو تصریح کرد:«شرکت‌های هواپیمایی حق مسدودسازی درگاه‌های فروش بلیت را ندارند و اگر این اتفاق بیفتد سازمان هواپیمایی مجوز پرواز شرکت خاطی را باطل می‌کند». /پ




دریافت دلاری بلیت هواپیما از اتباع خارجی قطعی شد

منبع:خبر کرمان
?

دریافت دلاری بلیت هواپیما از اتباع خارجی قطعی شد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی