دروغ محض است

دروغ می‌گویند مذاکره و برجام سایه جنگ را از سر مردم برداشت جنگ واقعی جنگ اقتصادی است جنگ واقعی گرفتن عرصه‌های کار در داخل کشور است و کسی که برای این جنگ برنامه نداشته باشد نمی‌تواند کشور را به پیش ببرد. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ رهبرانقلاب معظم انقلاب اسلامی در سال […]



دروغ می‌گویند مذاکره و برجام سایه جنگ را از سر مردم برداشت جنگ واقعی جنگ اقتصادی است جنگ واقعی گرفتن عرصه‌های کار در داخل کشور است و کسی که برای این جنگ برنامه نداشته باشد نمی‌تواند کشور را به پیش ببرد.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ رهبرانقلاب معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۵ در سخنانی می‌فرمایند: این را همه توجّه کنند. چه در دوره‌ی دولت قبلی آمریکا، چه در دولت فعلی آمریکا، یکی از ترفندهای دشمن این بوده است که مرتّب تهدید کنند به جنگ و اینکه گزینه‌ی نظامی روی میز است و مانند اینها. آن مسئول اروپایی هم، به مسئولین ما می‌گوید که جنگ در ایران حتمی بود؛ اگر برجام نبود، حتماً جنگ بود؛ دروغ محض! چرا می‌گویند جنگ؟ برای اینکه ذهن ما برود به جنگ امّا جنگ واقعی چیز دیگر است؛ جنگ واقعی جنگ اقتصادی است، جنگ واقعی تحریم است، جنگ واقعی گرفتن عرصه‌های کار و فعّالیّت و فنّاوری در داخل کشور است؛ این جنگ واقعی است. ما را به جنگ نظامی متوجّه میکنند تا از این جنگ غفلت کنیم؛ جنگ واقعی جنگ فرهنگی است. این‌‌‌‌‌همه تلویزیون‌های گوناگون و شبکه‌های مختلف اینترنتی مشغول کارند برای اینکه دل و ذهن جوان ما را از دین و مقدّسات و عفّت و حیا و مانند اینها دور کنند؛ دارند جدّی تلاش می‌کنند، پولها خرج می‌کنند برای این کار! جنگ واقعی این است.

یکی از تکنیک‌های آمریکا در مقابله با دشمنان خود دادن آدرس غلط است. به طور مثال در زمان جنگ سرد آمریکایی‌ها با استفاده از قدرت رسانه‌ای هالیوود، شوروی را وارد یک رقابت بیهوده در جنگ سرد کردند تا نگاه مسئولان شوروی از جنگ فرهنگی آمریکا و امور اقتصادی داخل این کشور به دور بماند. در نتیجه این اتفاق شوروی که ابرقدرت پس از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شد در دهه ۹۰ قدرت خود را از دست داد و به چندین کشور تقسیم شد. کمونیست هم به زباله‌دان تاریخ پیوست.

امروز هم دشمن در مقابل ایران و در امور مختلف کلید واژه جنگ را بکار می‌برد. اما در واقع این یک عملیات روانی برای دور کردن نگاه مسئولان و توان مردم از تهاجم اصلی است. وقتی ایرانیان به امور بی اهمیت مشغول شوند آن وقت از مسائل اصلی باز می‌مانند. امروز تهاجم دشمن در عرصه‌های رسانه، اقتصاد و فرهنگ است. و از طرف دیگر نفوذی‌ها و ناکارآمدان در عرصه‌های کار و فناوری مانع پیشرفت جوانان می‌شوند.

البته دشمن بسیار دوست دارد و برنامه ریزی می‌کند که به ایران حمله نظامی کند اما تاکنون موفق به اجرا نقشه‌های شوم خود نشده است. اما آیا جنگ می‌شود؟

اول آنکه جنگ به معنای تحمیل اراده یک طرف بر طرف دیگر است. آمریکایی‌ها سال‌هاست فهمیده اند به جای گزینه‌های پرهزینه نظامی می‌توان از طریق جنگ رسانه ای، فرهنگی و اقتصادی رقیب را مغلوب کرد و نیاز به لشکرکشی به اقصی نقاط دنیا نیست.

دوم آنکه امروز نظام جمهوری اسلامی با جبران بخشی خسارت‌های دهه نود، در اوج قدرت قرار دارد. زمانی که کشور در امور رسانه، فرهنگ، کار، اقتصاد و فناوری در قدرت قرار داشته باشد نمی‌توان به آن حمله نظامی کرد. از طرف دیگر موشک‌های ایران که در عملیات وعده صادق بر سر دشمن فرود آمد نشان از اقتدار و توان نظامی بالای کشور داشت. در چنین شرایطی حمله نظامی به کشور غیر ممکن است.

سوم آنکه پیش و پس از بایدن، مشاوران و فرماندهان نظامی آمریکا به رئوسای جمهور این کشور در جلسات محرمانه و آشکار خود اعلام کرده بودند که آمریکا حتی توان به راه انداختن یک جنگ نظامی محدود علیه ایران را هم ندارد. در یک سال گذشته نیز این امر به طور کامل عیان شده است. ضربه مهلک عملیات طوفان الاقصی به رژیم اشغالگر قدس، ناتوانی آمریکا در جلوگیری از حملات نیروهای مقاومت در عراق و سوریه به خود، ضعف و ناتوانی ائتلاف تشکیل شده توسط آمریکا و انگلیس در جلوگیری از حملات نیروهای نظامی یمن به کشتی‌های رژیم صهیونیستی، خروج خفت بار آمریکا از افغانستان و… نشانه‌های واضحی از این امر است.

چهارم آنکه به اعتقاد و اعلام اکثر کارشناسان و تحلیلگران سیاسی حضور مردم ایران در صحنه‌های مختلف به خصوص انتخابات موجب اقتدار و امنیت کشور شده است. دشمن تا زمانی که ببیند مردم در صحنه حضور دارند نمی‌تواند به کشور صدمه بزند.
 
 نویسنده: محمدنعیم رستمی

انتهای خبر/ 
 
 


دروغ محض است

منبع:آرمـان
? دروغ محض است