درمان ناباروری در مراکز دولتی کرمان کاملاً رایگان است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، گفت: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را تامین می‌کند و درمان ناباروری در مراکز دولتی کرمان کاملاً رایگان است. – اخبار استانها – به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمد جعفری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به مناسبت آغاز هفته بیمه سلامت، اظهار […]

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، گفت: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را تامین می‌کند و درمان ناباروری در مراکز دولتی کرمان کاملاً رایگان است.

– اخبار استانها –

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمد جعفری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به مناسبت آغاز هفته بیمه سلامت، اظهار داشت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تخت پوشش بیمه سلامت در استان کرمان هستند و هزار و ۸۵۶ موسسه درمانی طرف قرار داد با بیمه سلامت در استان داریم.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از درآمد بیمه سلامت امسال وصول شده است و ماهانه ۲۳۰ میلیارد تومان پرداخت مطالبات مراکز درمانی توسط بیمه سلامت انجام می‌شود، گفت: تقریباً نصف بیمه‌شدگان معادل حدود ۷۲۰ هزار نفر در ماه برای درمان مراجعه می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، با اشاره به اینکه روزانه ۲۴ هزار نفر مراجعه برای درمان دارند و بیمه سلامت استان کرمان به طور میانگین روزانه ۸ میلیارد تومان تعهد مالی برای پرداخت هزینه درمان بیمه‌شدگان می‌پردازد، افزود: تداوم بیمه درمان روستاییان را در بیمه سلامت داریم و حدود ۶۵ درصد جمعیت بیمه شده استان از روستاییان و عشایر است که بیمه رایگان دارند.

وی با بیان اینکه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و در بیش از ۳۰۰ مرکز درمانی پزشک خانواده حضور دارد، ادامه داد: ۳۶۴ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان هستند و حدود ۲۲۱ هزار نفر مشمول پنج دهک اول، بیمه رایگان هستند.

جعفری، افزود: افرادی که در سایر سازمان‌های بیمه‌گر بیمه باشند، دیگر نمی‌توانند در بیمه سلامت هم بیمه باشند، مگر آنکه در آن بیمه‌ها وضعیت خود را اصلاح کرده و فقط بازنشستگی را داشته باشد و پوشش درمانی را از بیمه سلامت بگیرد.

۴۰۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج استان کرمان

وی با اشاره به اینکه درب‌های بیمه سلامت به روی عموم مردم باز است و در حوزه درمان هیچ مشکلی نداریم، گفت: از سال گذشته قیمت داروها چهار برابر گران شد اما مردم متوجه این گرانی نشدند و بیمه‌ها متقبل این هزینه بودند که با دریافت ارز ترجیحی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، بیان کرد: از ابتدای سال گذشته بیش از ۳۷ میلیارد تومان در استان برای تامین داروی بیماران صعب‌العلاج و بیش از ۶۵ میلیارد تومان برای تامین شیرخشک هزینه شده است که در راستای جبران ارز بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت در مجموع ۹۰ درصد از هزینه بستری بیماران و ۷۰ درصد از هزینه درمان بیماران سرپایی تعرفه بخش دولتی را پرداخت می‌کند، گفت: با همه بیمارستان‌های دولتی و نظامی در استان کرمان طرف قرارداد هستیم.

جعفری، با بیان اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را تامین می‌کند و در استان کرمان درمان ناباروری در مراکز دولتی شهر کرمان کاملا رایگان است، افزود: بیش از ۱۸ هزار زوج نابارور در استان کرمان داریم و با یک هم‌افزایی انجام شده این اتفاق از تیر ماه امسال در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه مراجعات سایر استان‌ها و شهرستان‌ها برای درمان ناباروری در طرح رایگان هزینه‌های درمان در کرمان پذیرش می‌شود و مشکلی نداریم، ادامه داد: در این طرح یک شب اسکان و پذیرایی رایگان از زوج‌های نابارور انجام می‌شود و تمام تلاش خود را می‌کنیم که این امر محقق شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، با بیان اینکه صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان کرمان فعال است، گفت: بیش از ۱۲۰ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج در این صندوق مشخص شده است که تحت پوشش درمان بیمه سلامت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در طول یک و نیم سال گذشته و از آغاز زمان طرح بیش از ۳۳۳ هزار نفر مراجعه داشتیم که در مجموع ۴۰۴ میلیارد تومان برای درمان آنها هزینه شده است، بیان کرد: حدود ۴۵ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان کرمان در سامانه صندوق ثبت‌نام کرده‌اند و نشانه‌دار هستند.

جعفری، با بیان اینکه بیمه سلامت در سه سال گذشته در پرداخت تعهدات خود به مراکز درمانی، داروخانه‌ها و پزشکان خانواده تقریباً به روز بوده است، گفت: درمان کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه سلامت نیز کاملاً رایگان است و از ابتدای امسال بیش از ۹۵ میلیارد تومان برای درمان این افراد هزینه شده است.

انتهای پیام/۵۱۱/




درمان ناباروری در مراکز دولتی کرمان کاملاً رایگان است

منبع: تسنــیم
? درمان ناباروری در مراکز دولتی کرمان کاملاً رایگان است