دردسرهای اجرای پروژه فاضلاب در کرمان/ تعلل در آسفالت تخلف است

کرمان – اجرای پروژه حیاتی فاضلاب در کرمان در حالی منجر به بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است که شهردار کرمان تعلل پیمانکار در آسفالت معابر را تخلف می داند. سعید شعرباف در گفتگو با فت فتو در خصوص وضعیت نامطلوب معابر بعد از حفاری‌های مربوط به پروژه فاضلاب اظهار کرد: طبق قانون بعد از […]

کرمان – اجرای پروژه حیاتی فاضلاب در کرمان در حالی منجر به بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است که شهردار کرمان تعلل پیمانکار در آسفالت معابر را تخلف می داند.

سعید شعرباف در گفتگو با فت فتو در خصوص وضعیت نامطلوب معابر بعد از حفاری‌های مربوط به پروژه فاضلاب اظهار کرد: طبق قانون بعد از گذشت ۲۰ الی ۲۵ روز از زمان اتمام پروژه فاضلاب در هر منطقه، پیمانکار برای آسفالت باید اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه فاصله بین اتمام فاضلاب و آسفالت نباید بیشتر از ۲۵ روز باشد، افزود: چنانچه بعد از گذشت این زمان، پیمانکار برای آسفالت اقدام نکند تخلف به شمار می‌آید و قابل پی گیری است.

شهردار کرمان گفت: تصمیم گیری برای پروژه حیاتی فاضلاب به صورت ملی انجام شده و پیش بینی می‌شود این پروژه حداقل سه سال دیگر هم به طول بیانجامد.

طبق پروتکل‌های موجود بعد از بازه ۲۵ روز باید آسفالت در محل اجرای پروژه انجام شود و چنانچه این مدت زمان طولانی‌تر شده است مردم آن را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند تا پی گیر شود شعرباف تاکید کرد: طبق پروتکل‌های موجود بعد از بازه ۲۵ روز باید آسفالت در محل اجرای پروژه انجام شود و چنانچه این مدت زمان طولانی‌تر شده است مردم آن را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند تا پی گیر شود.

شهردار کرمان بیان کرد: مزاحمتی که به دلیل اجرای پروژه فاضلاب به صورت عمومی برای شهروندان ایجاد شده است را باید به دلیل منفعت کلی را بپذیریم چرا که اجرای پروژه باید حتماً در شهر کرمان ادامه پیدا کند.

وی گفت: از پیمانکار این پروژه در خواست داریم زمان بندی اجرای پروژه را در هر منطقه به مردم اعلام کنند تا مردم بتوانند برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

قول شهردار کرمان برای تغییر حال و هوای «سرآسیاب» ظرف ۶ ماه

شهردار کرمان در خصوص منطقه «سرآسیاب فرسنگی» بیان کرد: سرآسیاب در اکثر سرانه‌های خدماتی بسیار ضعیف‌تر از سایر مناطق شهر کرمان است.

وی ادامه داد: تاکنون دو جلسه با نخبگان این منطقه و جلساتی با نمایندگان مجلس برگزار شده است و موضوعات زیرساختی طرح تفصیلی و روبنایی مورد بحث قرار گرفته است.

شعرباف با اشاره به اینکه در بازه زمانی کمتر از ۶ ماه حال و هوای «سرآسیاب فرسنگی» تغیری جدی می‌کند، افزود: بعد از اجرای پروژه فاضلاب در این منطقه، بدون هیچ گونه محدودیتی معابر را آسفالت خواهیم کرد. بر این اساس حداقل ۵۰ هزار مترمربع آسفالت در منطقه «سرآسیاب فرسنگی» در اولویت قرار دارد.

شعرباف در زمینه توزیع نامناسب خدماتی نظیر زیباسازی شهر کرمان اظهار کرد: در این دوره تمام عزم ما این است که شکاف‌های بین مناطق مستضعف و مرفه را کاهش دهیم؛ البته باید توجه داشت که حتی مناطق مرفه شهر کرمان هم دچار مشکلات زیرساختی جدی است.

وی ادامه داد: در بسیاری از مناطق مانند شهرک صنعتی، شهید همت، سرآسیاب، فیروزآباد، ۱۴ معصوم و… سرانه‌های خدمات بسیار پایین است. اکثر فعالیت‌های عمرانی، زیرساختی و فضای سبز در این دوره شهرداری بر این مناطق متمرکز شده است تا بتوانیم شکاف موجود را کاهش دهیم.

شهردار کرمان بیان کرد: این اقدامات طی هفته‌های آینده از محله‌های جنوب شرقی کرمان (سرآسیاب و شهید همت) آغاز می‌شود شروع می‌شود و در دیگر نقاط شهر ادامه خواهد یافت.

کرمان به ۴ میلیون متر مربع آسفالت نیاز دارد

شهردار کرمان در خصوص وضعیت نامطلوب آسفالت معابر در شهر کرمان هم بیان کرد: آسفالت یکی از بحث‌های زیر ساختی شهر کرمان است.

وی با اشاره به اینکه در کرمان به ۴ میلیون متر مربع آسفالت نیاز حیاتی داریم، افزود: با توجه به بودجه شهرداری و روند کنونی امکان انجام بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سال را نداریم.

در آستانه سفر رئیس جمهور به کرمان از استانداری درخواست داریم که در این زمینه تأمین مالی خوبی انجام شود تا بتوانیم مشکل آسفالت شهر کرمان را یک بار برای همیشه و در یک بازه زمانی کمتر از دو سال حل کنیم شعرباف گفت: در آستانه سفر رئیس جمهور به کرمان از استانداری درخواست داریم که در این زمینه تأمین مالی خوبی انجام شود تا بتوانیم مشکل آسفالت شهر کرمان را یک بار برای همیشه و در یک بازه زمانی کمتر از دو سال حل کنیم.

شهردار کرمان یادآور شد: در حال حاضر اولویت ما در زمینه آسفالت با مناطقی است خودیاری پرداخت کرده‌اند و همچنین مناطقی که سال‌ها معابرشان خاکی باقی مانده است.

وی گفت: علیرغم اینکه در این موضوع دچار کمبود و مشکل هستیم، تلاش می‌کنیم نهضت آسفالت را در ۶ ماه آینده با سرعت بیشتر پیش ببریم.

شعرباف اظهار کرد: با اینکه هوانیروز جزو مناطق نسبتاً جدید الاحداث شهر کرمان است اما باز هم در این منطقه با مشکل آسفالت مواجه ایم. آسفالت معابر با اولویت مواردی که خودیاری‌ها پرداخت شده، در دستور کار قرار دارد و منطقه «هوا نیروز» و «شهرک الغدیر» هم در دستور کار است.

وضعیت ورودی‌های کرمان غیرقابل دفاع است

شهردار کرمان در خصوص وضعیت نامطلوب ورودی‌های شهر کرمان هم اظهار کرد: این مساله موضوعی است که همگان به آن اذعان دارند. شهر کرمان غیر از «هفت باغ» ورودی قابل دفاع دیگری ندارد.

وی ادامه داد: بخشی از ورودی‌ها در داخل محدوده شهری است که قرار شده کارهای کوچکی را تا بهار سال آینده در این مناطق انجام دهیم. اما مساله ورودی‌های کرمان بسیار فراتر از فضای سبز است؛ در این مناطق با موضوعاتی در زمینه برق، فضای شهری و… مواجه هستیم.

شعرباف اظهار کرد: از طریق نامه نگاری‌ها و تلاش‌های مشترک با حوزه معاونت عمرانی استانداری و راهداری کرمان سعی داریم شرایط نسبتاً بهتری در ورودی‌های شهر داشته باشیم.

وی بیان کرد: فعلاً مُسکن های موقت در بازه هشت ماه برنامه ریزی کرده یم اما با وضعیت و نیاز کنونی، این اقدامات فقط در حد مُسکن است و باید کارهای اساسی انجام شود.

شعرباف در خصوص زمین‌های خالی در شهر کرمان اظهار کرد: اطلاعات زمین‌های متعلق به مجموعه شهرداری به سرعت در حال جمع آوری است تا در کوتاه مدت به فضاهای عمومی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از این زمین‌ها، مالک خصوصی دارند یا درگیر موضوعات تملک هستند. این مساله به ویژه در خصوص زمین‌هایی که در مسیر راستگرد بسیاری از معابر قرار دارند، صدق می‌کند که در رفع و آمد هم خلل ایجاد می‌کنند.

اغلب راستگردهای شهر کرمان دچار مشکل تملک هستند

شهردار کرمان با اشاره به اینکه راستگردها اغلب در کرمان دچار مساله تملک هستند، افزود: به دلیل اینکه امکان تأمین مالی برای تملک وجود نداشته یا فرد حاضر به فروش نبوده است، طرح ترافیکی ناقص اجرا شده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مجموعه شهرداری نتوانسته است تملک را انجام بدهد در حال تلاشیم از طریق تهاتر بین زمین یا ملک صاحبان املاک را ترغیب کنیم این ملک هارا بفروشند تا بتوانیم برخی از تقاطع‌های ترافیکی را آزاد کنیم. این موارد برخی از تقاطع‌های ترافیکی شهر کرمان را دچار مشکلات جدی کرده است.

شهردار کرمان گفت: شهروندان موارد و مشکلات حاد در حوزه‌های مختلف نظیر آب گرفتگی و تملک و… را از طریق شماره ۱۳۷ و سامانه «مردم شهر» به ما اعلام کنند. شهرداری برای این گونه موارد به شرط آنکه مشکل زیرساختی و قانونی نداشته باشند، سریعاً اقدام می‌کند.

شعرباف بیان کرد: تیم پی گیری و رصد برای این موارد در نظر گرفته شده است و روزانه و به صورت تمام وقت در حال بررسی موارد هستند.

کد خبر ۵۳۵۷۷۸۹




دردسرهای اجرای پروژه فاضلاب در کرمان/ تعلل در آسفالت تخلف است

منبع:مــهر
? دردسرهای اجرای پروژه فاضلاب در کرمان/ تعلل در آسفالت تخلف است