درباره گرانی، سازمان حمایت از مصرف کننده باید پاسخگو باشد

فت فتو/کرمان رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بحث گرانی را باید سازمان حمایت از مصرف کننده پاسخگو باشد زیرا واحدهای صنفی زمانی کالا به دستشان می رسد که گران شده و این گرانی مربوط به تولیدکننده در تهیه مواد اولیه و اضافه شدن حقوق ها و دستمزدها است. قاسم نوده فراهانی در همایش نقش اصناف […]

فت فتو/کرمان رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بحث گرانی را باید سازمان حمایت از مصرف کننده پاسخگو باشد زیرا واحدهای صنفی زمانی کالا به دستشان می رسد که گران شده و این گرانی مربوط به تولیدکننده در تهیه مواد اولیه و اضافه شدن حقوق ها و دستمزدها است.

قاسم نوده فراهانی در همایش نقش اصناف و فعالان اقتصادی در بازسازی بم اظهار کرد: بازار و بازاریان بازوان ستبر انقلاب هستند و در شرایطی که دشمن تلاش داشت در شرایط سخت کرونا اعتراضات مردمی را به کف بازار بکشاند اما با همراهی اصناف و بازاریان این توطئه ها خنثی شد.

وی درباره گرانی ها افزود: گرانی در حوزه اصناف نیست و بحث گرانی را باید سازمان حمایت از مصرف کننده پاسخگو باشد زیرا واحدهای صنفی زمانی کالا به دستشان می رسد که گران شده و این گرانی مربوط به تولیدکننده در تهیه مواد اولیه و اضافه شدن حقوق ها و دستمزدها است.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری فت فتو، نوده فراهانی گفت: کالاها که گران می‌شوند مردم کسبه را مسبب آن می دانند در صورتی که کسبه برای سود نرخ مصوب دارند و اگر از آن تخطی کنند بازرسان برخورد می‌کنند .

رئیس اتاق اصناف ایران نقش این مجموعه را در زلزله و جنگ بسیار مهم دانست و افزود:  اصناف در بازسازی بم نقش بسیار مهمی داشتند، حتی در دوران هشت سال دفاع مقدس هم پشتیبانی کردند و هیچ توقعی هم نداشتند .

او در بخش دیگری از سخنانش درباره مالیات بیان‌کرد: تراکنش‌های بانکی یک فعال صنفی نمی تواند نشان دهنده درآمد بالای آن فرد باشد و باید در بحث اخذ مالیات شفاف عمل شود و هر تراکنش را نمی توان به عنوان خرید و فروش حساب آورد.

نوده فراهانی با تاکید بر اینکه تراکنش‌هایی که با کارت‌خوان‌ها انجام می‌شود، نمی‌تواند به عنوان سندی برای مالیات اصناف درنظر گرفته شود، ادامه داد: همه موارد این تراکنش‌ها منشاء درآمدی ندارند و براساس بررسی های انجام شده بیشتر این تراکنش‌ها مربوط به کسب و کار بوده و مابقی تراکنش ها به نوعی شخصی بوده یا درآمدی از محل این تراکنش نصیب فعال صنفی نشده است.

وی افزود: اصناف از سال ها قبل پشتیبان سیستم جامع مالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی بوده و درخصوص این شفاف سازی کمک می‌کنند .

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه در زمان زلزله ۳۵۰۰ واحد صنفی در بم فعالیت داشته، بیان کرد: اکنون ۸۰۰۰ واحد صنفی در بم در حال فعالیت است و بازاریان بم دست به دست هم داده‌ و به بازار رونق داده اند .

همچنین غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف کشور در این همایش با اشاره به خلاء تجربه نگاری اظهار کرد: تجربه‌نگاری به شناخت، آگاهی و بالابردن اعتماد به نفس افراد کمک می‌کند و انسان در تصمیم‌گیری‌ها بهتر عمل می‌کند.

وی ادامه داد: کسب و کشف انسان در مواجهه با رخدادها در کنار سه عنصر توانایی، دانایی و مهارت‌های اکتسابی و غریزی، به تجربه تبدیل می‌شود و تجربه‌نگاری باعث می‌شود انسان، در دوره‌های مختلف زندگی و در مقابله با مسائل و چالش‌ها با آسیب کمتری روبه‌رو شود.

حسن پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مردم بم صبورانه دست در دست هم گذاشته و اقتصاد شهرشان را پویا کردند، در ادامه گفت: در حوادث اخیر کشور دشمن علی رغم هجمه های تبلیغاتی نتوانست بازار را تعطیل کند.

رئیس بسیج اصناف کشور گفت: بازار در فعالیت‌های اقتصادی پشت نظام است و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی نشان دادند در همه شرایط  حاکم در کشور در کنار نظام هستند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های بسیج اصناف اظهار کرد: بسیج هرجا باشد محور است و خدمت‌گذاری می‌کند و پیشرفت‌های خوبی داشته ایم ضمن اینکه بسیاری از مشکلات ما به دلیل قوانین و مقرراتی است که در جاهای دیگر اعمال می‌شود.

حسن‌پور با تاکید بر بسیج همه ظرفیت‌ها برای بهبود وضعیت کسب و کار گفت: همراه نشدن بازاریان با فتنه اخیر دشمن را عصبانی کرده چون اهداف آنان را ناکام گذاشتند.انتهای پیام




درباره گرانی، سازمان حمایت از مصرف کننده باید پاسخگو باشد

منبع: ایـسنا
? درباره گرانی، سازمان حمایت از مصرف کننده باید پاسخگو باشد