درآمد ماهانه سارق خیابان استاد معین یک میلیارد تومان است! | اخبار اصلاحات

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز چهارشنبه ۲۴ مرداد بود که ویدئویی از سرقت یک دستگاه گوشی موبایل در خیابان استاد معین تهران در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار گرفت. طبق گفته مالباخته، این سرقت در صبح روز پنجشنبه ۱۸ مرداد اتفاق افتاده بود. انتشار این ویدئو که سارق را حین سرقت گوشی مقابل خودپرداز […]


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز چهارشنبه ۲۴ مرداد بود که ویدئویی از سرقت یک دستگاه گوشی موبایل در خیابان استاد معین تهران در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار گرفت. طبق گفته مالباخته، این سرقت در صبح روز پنجشنبه ۱۸ مرداد اتفاق افتاده بود.

انتشار این ویدئو که سارق را حین سرقت گوشی مقابل خودپرداز بانک صادرات نشان می‌داد، به سرعت در فضای مجازی فراگیر شد تاجاییکه تقریبا تمامی سایت‌ها و کانال‌های خبری از خبرگزاری‌های رسمی و شناخته‌شده گرفته تا صفحات مجازی غیررسمی و کمترشناخته‌شده این ویدئو را بازنشر کردند.

علاوه بر پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی، کاربران فضای مجازی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) هم به این ویدئو واکنش نشان دادند و خواستار دستگیری سارق شدند.

یک روز بعد -در حالیکه این ویدئو همچنان جزء ویدئوهای داغ فضای مجازی بود- یکی دیگر از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان در تماس با تحریریه شهروندخبرنگار، ویدئویی را از سرقت گوشی خود در ۱ تیر ۱۴۰۲ توسط همین سارق ارسال کرد با این تفاوت که اینبار، سارقِ خیابان استاد معین، محله گیشای تهران را برای سرقت گوشی انتخاب کرده بود.

نکته جالبی که در همان نگاه اول، جلب توجه می‌کرد این بود که با وجود فاصله زمانی تقریبا یکساله بین این دو سرقت، سارق در هر دو مورد با یک شکل و شمایل دست به سرقت زده بود و حتی کفش و کلاهش هم همان کفش و کلاه بود. مضاف بر اینکه زمان هر دو سرقت هم حوالی ساعت ۱۰ صبح و مقابل بانک صادرات بود.

ویدئوی این سرقت هم بلافاصله پس از انتشار به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و اینکه سارق خیابان استاد معین یک‌سال قبل از این سرقت، در محله گیشای تهران هم با همان کفش و کلاه دست به سرقت زده بود، واکنش‌های متعجبانه زیادی را از سوی کاربران به دنبال داشت.

اما داستان به این جا ختم نشد! روز جمعه (دیروز) یعنی دو روز پس از انتشار ویدئوی اول و یک‌روز پس از انتشار ویدئوی دوم، صفحه روزنامه جام جم در فضای مجازی ویدئوی دیگری را از سرقت گوشی توسط این سارق در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی واقع در محله یوسف‌آباد تهران منتشر کرد و تنها ساعاتی بعد، ویدئوی چهارم او در حین سرقت گوشی در خیابان دماوند هم منتشر شد!

در دو ویدئوی دیگری که در روز جمعه از این سارق منتشر شد، سارق درست مانند ویدئوهای قبلی، صورت خود را با ماسک سفید پوشانده بود، شلوار جین و پیراهن آستین بلند به تن داشت، کفش کتانی با کفی سفید پوشیده بود و همان کلاه نقابدار معروف با آن علامت سفیدرنگ بزرگ را بر سر داشت.

انتشار چهار ویدئوی پی در پی از این سارق نشان می‌دهد که او جزو گوشی‌قاپ‌های پرکار پایتخت است که اگر روزی تنها یک سرقت انجام دهد درآمد او در ماه به یک میلیارد تومان هم می‌رسد!

همچنین، نکته قابل‌توجه دیگری که در این میان وجود دارد این است که این سارق محدوده جغرافیایی خاصی را به عنوان قلمروی فعالیت خود در نظر نگرفته چراکه ویدئوهای مختلفی که از او منتشر شده، هر بار او را در حال سرقت در یکی از مناطق تهران نشان می‌دهد و شاید یکی از دلایلی که او با وجود جولان دادن در خیابان‌های پایتخت هنوز در دام پلیس گرفتار نشده نیز همین “تغییر محل دادن‌های مستمر” باشد.


درآمد ماهانه سارق خیابان استاد معین یک میلیارد تومان است!

منبع: اصلاحات نیوز
? درآمد ماهانه سارق خیابان استاد معین یک میلیارد تومان است!