دبیرستان امیرکبیر جیرفت به موزه شهدای دانش آموز تبدیل شود

فت فتو/کرمان امام جمعه جیرفت گفت: باید قسمت قدیمی از دبیرستان امیر کبیر جیرفت را به عنوان موزه شهدای دانش آموز حفظ کنند. حجت‌الاسلام” میثم تارم” شامگاه ۱۸ آبان‌ماه در آیین  یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان جیرفت به میزبانی مدرسه امیرکبیر اظهار کرد: از خصوصیات منحصر به فرد دفاع مقدس، حضور پررنگ دانش آموزان، نوجوانان و […]

فت فتو/کرمان امام جمعه جیرفت گفت: باید قسمت قدیمی از دبیرستان امیر کبیر جیرفت را به عنوان موزه شهدای دانش آموز حفظ کنند.

حجت‌الاسلام” میثم تارم” شامگاه ۱۸ آبان‌ماه در آیین  یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان جیرفت به میزبانی مدرسه امیرکبیر اظهار کرد: از خصوصیات منحصر به فرد دفاع مقدس، حضور پررنگ دانش آموزان، نوجوانان و جوانان است.

وی افزود: پدیده دانش آموزان شهید، رزمنده، جانباز و آزاده، پدیده‌ای بی‌نظیر در جنگ‌های جهان است که برگزاری یادواره‌های شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز جای گسترش دارد.

تارم دبیرستان امیرکبیر را مدرسه‌ای شاخص در انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این دبیرستان شهدای بسیاری را پرورش داده و خاطرات این مدرسه باید در حافظه تاریخ ثبت شود.

امام جمعه جیرفت احداث موزه شهدای دانش آموز را خواستار شد و گفت: مدیر آموزش و پرورش جیرفت و مسوولان شهرستان باید قسمت قدیمی باقی مانده از دبیرستان امیرکبیر را به عنوان موزه شهدای دانش آموز حفظ کنند.

وی موزه شهدای دانش آموز را محلی برای تبیین مکتب ایثار و شهادت دانست و اظهار کرد: تاسیس این موزه، الگویی برای سایر شهرستان ها و محلی برای تبیین مکتب شهید و شهادت برای نسل جوان خواهد بود.

تارم همچنین بر ثبت روز جیرفت تاکید کرد و گفت: روز ورود رهبر معظم انقلاب به این شهرستان باید به عنوان روز جیرفت در تقویم انقلاب ثبت شود چرا که هر آنچه داریم از نفس مسیحایی ایشان در این شهرستان است و رهبر معظم انقلاب جیرفت را خانه خود دانسته و پس از اعلام آزادی ایشان توسط ساواک و بازگشت از جیرفت نیز دلبستگی ایشان به مردم این شهرستان را کم رنگ نکرد و این مردم را همشهری خود می‌دانند.

وی ثبت روز جیرفت را افتخاری برای مردم ولایتمدار  این منطقه دانست و گفت: این مهم  فرصتی برای بازخوانی تاریخ و نقش این مردم در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب  که پیشنهاد روز جیرفت خشم رسانه‌های معاند را برانگیخته، گفت: علت این موضع گیری این است که چرا روزی بهتر از روز ورود رهبر معظم انقلاب برای ثبت به عنوان روز جیرفت وجود ندارد.

انتهای پیام




دبیرستان امیرکبیر جیرفت به موزه شهدای دانش آموز تبدیل شود

منبع:ایـسنا
? دبیرستان امیرکبیر جیرفت به موزه شهدای دانش آموز تبدیل شود