دبیرخانه ویژه شورای فرهنگ عمومی شرق استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

کرمان–فت فتو– دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دبیرخانه ویژه شورای فرهنگ عمومی شرق استان کرمان به مرکزیت بم باهدف حمایت و پیشتیبانی از شهرستان های این منطقه در برنامه است و راه‌اندازی می‌شود. سید مجید امامی که در سفری ۲ روزه به استان کرمان آمده بود شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی […]

کرمانفت فتو– دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دبیرخانه ویژه شورای فرهنگ عمومی شرق استان کرمان به مرکزیت بم باهدف حمایت و پیشتیبانی از شهرستان های این منطقه در برنامه است و راه‌اندازی می‌شود.

سید مجید امامی که در سفری ۲ روزه به استان کرمان آمده بود شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان های شرق استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار فت فتو در بم با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی قرارگاه فرهنگی هر شهر است بیان کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شرق کرمان زیر نظر استان خواهد بود اما اقتدار و امکانات بیشتری خواهد داشت زیرا مستقل کردن این نهاد در استان ها معنای خوبی ندارد و باید در چارچوب تقسیمات کشوری فکر و عمل کنیم.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور از لحاظ منابع و امکانات حمایت مستقیم را از این دبیرخانه خواهد داشت، همین طور که در برخی استان های دیگر به دنبال دبیرخانه های بزرگ تر و ستادهای قوی تری هستیم که کارکرد آن بتواند در تداوم شان شورای عالی فرهنگ عمومی و شورای فرهنگ عمومی باشد.

امامی اظهارداشت: احیای شورا و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در بم و بقیه شهرستان های شرقی استان کرمان وظیفه ماست اما رساندن اولویت ها و مسایل کف میدان فرهنگ و زندگی روزمره مردم از وظایف اصحاب فرهنگ و هنر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: زمانی که از فرهنگ عمومی در بم صحبت می شود منظور احیای میراث بم در ایران و جهان است و از بُعد دیگر مسایل و آسیب های اجتماعی که در بم وجود دارد باید توسط خود دغدغه مندان و اهالی فرهنگ و هنر منطقه شناخته شود و در قالب کارگروه فنی و رصد به شورای فرهنگ عمومی بم برسد.

به گفته وی بهتر است مسایل فرهنگی شهرستان در قالب کارگروه هایی به دبیر شورای فرهنگ در بم که رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم است رسانده شود.

بم نیازمند توجه ویژه وزارت فرهنگ است

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تاکیدکرد: حتی اگر زلزله مهیب سال ۸۲ در شهرستان بم رخ نداده بود به دلیل عمق میراث تاریخی و هویتی و محرومیت ها و مشکلات آن، این شهرستان نیازمند توجه ویژه وزارت فرهنگ بود.

امامی توضیح داد: ما به جز احیای شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک پارلمان فرهنگی که دغدغه تمامی فعالان فرهنگی است درصدد هستیم خط ویژه ای برای رفع محرومیت های فرهنگی در بم باز کنیم تا به صورت مستقیم در وزارت فرهنگ عمل کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه یک کار جمعی و قرارگاهی که شأن شورای فرهنگ عمومی باشد و پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته باشد در بم اتفاق نیفتاده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: با توجه به فعالیت های زیادی که در بم صورت گرفته اما در گردشگری، فعال سازی هنرهای معاصر مانند سینما، موسیقی و نیز فعال سازی موسسات فرهنگی- قرآنی در بم کم‌کاری های زیادی شده است.

به گفته او مشکلات و کمبودهای موجود در بم تجمیع، رصد، شناسایی و طبقه بندی خواهد شد و از طریق معاونت منابع و همچنین معاونت امور استان ها در وزارتخانه فرهنگ مورد پیگیری قرار می گیرد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری مرکز شرق استان کرمان قرار دارد.




دبیرخانه ویژه شورای فرهنگ عمومی شرق استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

منبع: ایرنـا
? دبیرخانه ویژه شورای فرهنگ عمومی شرق استان کرمان راه‌اندازی می‌شود