دانشگاه ولیعصر رفسنجان برای اولین بار در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: نتایج رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۲۵اعلام شد و دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در بین دانشگاه‌های ایرانی ارزیابی‌ شده و در این رتبه بندی در بین ۸۱ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت‌. دکتر مرتضی جعفرپور امروز ۲۵ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این گزارش […]



نذیر کرمان/کرمان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: نتایج رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۲۵اعلام شد و دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در بین دانشگاه‌های ایرانی ارزیابی‌ شده و در این رتبه بندی در بین ۸۱ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت‌.

دکتر مرتضی جعفرپور امروز ۲۵ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این گزارش بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۱۱۵ کشور رتبه‌بندی شده‌اند که از ایران در سال ۲۰۲۴ تعداد ۷۳ دانشگاه در رتبه‌بندی تایمز حضور داشته و این تعداد در سال ۲۰۲۵ به ۸۱ دانشگاه رسیده است.

بنا به گفته وی روش‌شناسی رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۵ نسبت به سال‌های گذشته تغییرات زیادی داشته و تعداد شاخص‌های مورد استفاده از ۱۳ شاخص به ۱۸ شاخص عملکردی افزایش پیدا کرده اما با این حال مانند گذشته، عملکرد دانشگاه‌ها در قالب پنج معیار کلی آموزش محیط یادگیری ۲۹/۵ درصد، محیط پژوهش ۲۹ درصد، کیفیت پژوهش ۳۰ درصد، صنعت چهار درصد و چشم‌انداز بین‌المللی ۷/۵ درصد مورد ارزیابی قرار گرفته است.

جعفرپور عنوان کرد: براساس فهرست رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۵ دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در کنار دانشگاه‌هایی همچون علامه طباطبایی تهران، قم، هرمزگان، زنجان، بیرجند، دامغان، اراک، الزهرا، سیستان و بلوچستان و پیام نور در رتبه ۱۵۰۱+ قرار گرفته است.

به گزارش نذیر کرمان، دانشگاه‌هایی که رتبه ‌بندی آنها در بازه یکسان هستند، همگی هم رتبه بوده و ترتیب اسامی ذکر شده در این گزارش مطابق با سامانه رتبه‌بندی تایمز و بر اساس حروف الفبا (لاتین) است.

همچنین در این فهرست، چهار دانشگاه ایران با عنوان «Reporter» آورده شده، بدین معنی که اطلاعات لازم براساس پرسش‌نامه رتبه‌بندی تایمز را ارسال کرده‌اند، اما حدنصاب قابل قبول برای کسب رتبه را نداشته‌اند.

انتهای پیام


دانشگاه ولیعصر رفسنجان برای اولین بار در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت

منبع: ایـسنا
? دانشگاه ولیعصر رفسنجان برای اولین بار در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت