دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند محور توسعه استان کرمان/ آموزش شغل های آینده را باید کلید زد

حامد باقری ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند محور توسعه استان کرمان باشد زیرا این مجموعه ها می خواهند که مکمل باشد، زیرا در حال حاضر در تمام  فرایند های کاری ما  تحت لیسانس یک شرکت خارجی است و  تا زمانی که بحرانی صورت نگیرد فرایند های مهندسی جدیدی برای ما ایجاد نمی شود، بنابراین ما […]

حامد باقری ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند محور توسعه استان کرمان باشد زیرا این مجموعه ها می خواهند که مکمل باشد، زیرا در حال حاضر در تمام  فرایند های کاری ما  تحت لیسانس یک شرکت خارجی است و  تا زمانی که بحرانی صورت نگیرد فرایند های مهندسی جدیدی برای ما ایجاد نمی شود، بنابراین ما باید الان  این ظرفیت را که با فرایند جدید جلو برویم را ایجاد کنیم.

به گزارش “فت فتو ”  حامد باقری پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، گفت: مجموعه دانشگاه علمی کاربردی به  واسطه فقدان شناخت عمیق از ماهیت، ساختار و فرایندهای اداری در مجموعه اداری و دانشگاه‌های کشور از ظرفیت‌ها و توانمندی های آن بهره‌ مند  نشده است که امیدواریم، دوره اعتلی گونه این مرکز در کرمان را با حضور تصدی مسعود  ایرانمنش شاهد باشیم.

وی با تبیین وجه تمایز دانشگاه علمی کاربردی با سایر مراکز آموزشی تاکید کرد: این مراکز با هدف تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار پا به عرصه گذاشت و ارتقاء فناوری در تمام فرایندهای کاری و آموزشی  از دیگر برجستگی‌های این مراکز می‌تواند باشد. 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور افزود: تا زمانی که بحران اجتماعی به بار نیاید فرایندهای مهندسی جدید ایجاد نمی‌کنیم. 

باقری مدیریت منابع  را از ویژگی‌های شاخص دانشگاه‌های علمی کاربردی برشمرد و اظهار کرد: مدل مدیریت منابع بر این دانشگاه حاکم است.

وی  درباره بعد محتوایی این مراکز آموزشی عنوان کرد: کیفیت با حذف تعدادی از  مراکز آموزشی یا با کم و زیاد کردن دانشجو ایجاد نمی‌شود، بلکه باید آنالیز برنامه صحیح برای ایجاد شغل صورت گیرد و برنامه درسی متناسب با آن تعریف شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور تصریح کرد: داشتن تجربه و توانمندی در انتقال دانش شغلی از مولفه‌های پذیرش مدرسان دانشگاه‌های علمی کاربردی است، بنابر این ارتباط بین صنعت و دانشگاه در این موسسات آموزشی به‌واسطه اینکه خود صنعت این مراکز را راه‌اندازی کرده‌اند، از همان ابتدا وجود دارد و نباید آموزش را  از صنعت  منفک کرد.

باقری با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی باید پیشران توسعه صنایع باشند، گفت: با سیاست‌های صحیح یا غلط با کاهش جمعیت دانشجویی مراکز علمی کاربردی مواجه بودیم که باید تا پنج سال آینده حدود ۴۰ مرکز برند داشته باشیم تا تنه به دانشگاه‌های سراسری بزند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اين مطلب که دانشگاه‌های علمی کاربردی رویکرد نیازآفرینی را در پیش گرفته است، تصریح کرد: باید از هم‌اکنون آموزش شغل‌هایی که در آینده پیش بینی می‌شود را باید در کشور راه اندازی کرده و آموزش را شروع کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به ارتباط  دانشگاه علمی کاربردی با صنعت  از مسیر فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه، می‌توانیم در توسعه کشور نقش موثری داشته باشیم، بنابر این کسب و کارهای خانگی، مراکز نوآورانه و فناورانه و آموزش‌های کوتاه مدت را راه‌اندازی کنید.

باقری ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند محور توسعه استان کرمان باشد زیرا این مجموعه ها می خواهند که مکمل باشد، زیرا در حال حاضر در تمام  فرایند های کاری ما  تحت لیسانس یک شرکت خارجی است و  تا زمانی که بحرانی صورت نگیرد فرایند های مهندسی جدیدی برای ما ایجاد نمی شود، بنابراین ما باید الان  این ظرفیت را که با فرایند جدید جلو برویم را ایجاد کنیم.   

وی تاکید کردک مجموعه دانشگاه به واسطه فقدان شناخت عمیق ساختار و فرایندهای کاری اش در مجموعه آموزش عالی و اداری کشور از ظرفیت و توانش استفاده نکرده است و شاهد برداشت های کلیشه  ای هستیم که ظرفیت ها را دچار غفلت می کند بنابر این توجه به هدف اولیه می تواتد ما را به هدف متعالی برساند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه ساختار دانشگاه کاملا منطبق بر اصل ۴۴ قانون اساسی است و دولت به مدیریت منابع موجود در کشور روی آورده استف گفت: مولفه محتوای دانشگاه از مهمترین موضوعات است که اساتید دانشگاه نقش مهمی دارند، ما در حال حاضر در اداره  اموزش های علمی و کاربردی نیازمند کسانی هستیم که خودشان بازار کار رشته مورد تدریس را بشناسند و مدرک را ملاک قرار نداده ایم.

وی تاکید کرد: در حال جاضر  ۲ هزار استاد داریم که بدون توجه به مدرک تحصلی علم وتجربه آنها برای ما مهم است، اما بازار کار را خوب می شناسند، بنابر این عدم توجه به این افراد انتقال مهارت شغلی را دچار لطمه می کند.

باقری ادامه داد: آنچه در دانشگاه های دیگر مورد آرزو است، در مراکز علمی و کاربردی با ارتباط صنعت و دانشگاه قابل تحقق است که اگر در حین علم اموزی این دو مقوله از هم جدا شوند، خیانت به علم و انحراف از هدف گذاری واقعی ایجاد مراکز اموزش کاربردی است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور ابراز کرد: دانشگاه ها نباید صنعت را از آینه عقب خودور بنگرند و عدم توجه به جلو سبب می شود که دانشگاه  نتوانند نقش افرینی کند زیرا بعد از عبور از فرصت ها وقایع را خواهند دیدبنابر این هر چیزی را که در آینده پیش بینی می کنیم باید در دانشگاه اموزش آن باید شروع شود

وی تاکید کرد: بانوان نیز باید توانمند شود و بتواند تامین معاش کنند بی شک تاثیرات مثبتی خواهد داشت که تفاهم نامه ای درخصوص راه اندازی کسب و کارهای خانگی را با معاونت امور بانوان ریاست جمهوری  آغاز کرده ایم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور عنوان کرد: چرخه اقتصادی ما از آموزش صرف رسمی به سمت مراکز نواوری و درامد زایی در این مراکز و اموزش های کوتاه مدت حرکت کند.

باقری با بیان اینکه حمایت های محلی هم در توسعه مراکز علمی کاربردی بسیار لازم استف خاطر نشان کرد: ما هم در خصوص تامین نیرو و هزینه های مالی کمک خواهیم کرد ضمن اینکه  اسناد امایش استان ها و  اسناد دانشگاه علمی و کاربردی را تدوین کرده ایم که  می تواند تحولی بنیادین  در این مجموعه ایجاد کند و لازم است در توسعه استان ها نیز دانشگاه  هم نقش بپذیرد بخصوص در گردشگری که بسیار می تواند کار ساز باشد.

انتهای پیام / طهماسبی

 




دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند محور توسعه استان کرمان/ آموزش شغل های آینده را باید کلید زد

منبع:آرمـان
? دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند محور توسعه استان کرمان/ آموزش شغل های آینده را باید کلید زد