دادگاه ویژه روحانیت وظیفه صیانت از جایگاه حوزه علمیه و روحانیون را دارد | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان مسئولیت در دادگاه ویژه روحانیت را خطیر و حساس دانست و گفت: طبق قانون سه مسئولیت مهم صیانت از جایگاه حوزه علمیه و روحانیون، رسیدگی به جرائم احتمالی و جلوگیری از نفوذ عوامل ناباب داخلی یا دشمنان خارجی به حوزه‌های علمیه بر عهده دادگاه ویژه روحانیت گذاشته شده […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان مسئولیت در دادگاه ویژه روحانیت را خطیر و حساس دانست و گفت: طبق قانون سه مسئولیت مهم صیانت از جایگاه حوزه علمیه و روحانیون، رسیدگی به جرائم احتمالی و جلوگیری از نفوذ عوامل ناباب داخلی یا دشمنان خارجی به حوزه‌های علمیه بر عهده دادگاه ویژه روحانیت گذاشته شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۲۱ شهریورماه در مراسم تکریم و معارفه دادستان ویژه روحانیت استان کرمان و هرمزگان با اشاره به اثرگذاری و مفید بودن این مجموعه اظهار کرد: دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت یکی از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) است. رهبر کبیر انقلاب با تیزبینی و درک صحیح از جایگاه حوزه‌های علمیه و روحانیت و آسیب‌های متوجه این حوزه شد در سال ۶۶ این نهاد را پایه‌ریزی و تاسیس نمودند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ضمن قدردانی از دو دهه خدمت صادقانه دادستان سابق ویژه روحانیت در استان کرمان و هرمزگان افزود: حجت الاسلام حسین طهماسبی به خوبی توانستند در دوران تصدی خود این نهاد مهم و حساس را مدیریت نمایند و برایش در سمت رئیس کل دادگستری استان یزد نیز آرزوی موفقیت دارم .

 وی، حجت الاسلام پورمحمدی را یک قاضی مومن، شجاع و پاکدست دانست و گفت: دادستان جدید ویژه روحانیت در کرمان و هرمزگان با کوله باری از تجربه قضایی برای این مسئولیت و ماموریت انتخاب شده است.

به گزارش نذیر کرمان، در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: حراست و حفاظت از حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت  کار بسیار حساس، ممتاز و سختی است و دادگاه ویژه روحانیت باید بتواند با تدبیر جلوی هر نوع  نفوذ و خدشه‌ به این عرصه را بگیرد.

وی  در تشریح سه وظیفه مهم حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت در طول ۱۲ قرن اخیر گفت: روحانیون وظیفه حراست و حفاظت از احکام شرعی و انتقال آن به نسل‌های بعدی را برعهده دارند.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت همیشه در مقابل حرکت‌هایی که به دنبال وارد کردن خدشه به مردم بوده‌اند، ایستادگی کرده است .

وی تصریح کرد: تلفیق مرجعیت و مرکزیت دینی توانست انقلابی را به وجود بیاورد که دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد و این نقش بسیار ممتازی محسوب می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان، در این مراسم از خدمات حجت الاسلام طهماسبی دادستان ویژه روحانیت استان‌های هرمزگان و کرمان تجلیل و حجت الاسلام مهدی پورمحمدی به عنوان دادستان جدید معرفی شد.

انتهای پیام


دادگاه ویژه روحانیت وظیفه صیانت از جایگاه حوزه علمیه و روحانیون را دارد

منبع: ایـسنا
? دادگاه ویژه روحانیت وظیفه صیانت از جایگاه حوزه علمیه و روحانیون را دارد