دادستان بم: شبکه معاملات ربوی و پولشویی در شرق کرمان متلاشی شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم از انهدام یک شبکه معاملات ربوی و پولشویی در شرق استان کرمان خبر داد و گفت: دراین رابطه دو متهم بازداشت و تعدادی متهم نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند. به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان کرمان، بهنام جعفری زاده روز […]


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم از انهدام یک شبکه معاملات ربوی و پولشویی در شرق استان کرمان خبر داد و گفت: دراین رابطه دو متهم بازداشت و تعدادی متهم نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان کرمان، بهنام جعفری زاده روز شنبه در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: اعضای این شبکه فساد در پوشش بنگاه معاملاتی خودرو اقدام به پولشویی و پرداخت پول‌های سودی (معاملات ربوی) می‌کردند.

این مقام قضایی با بیان اینکه در این رابطه یک بنگاه خرید وفروش خودرو پلمب شده است، اعلام کرد: مالک و دست اندرکاران این واحد صنفی نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند و در این پرونده ردپای برخی افراد صاحب نفوذ از جمله یک وکیل نیز دیده می‌شود.

جعفری زاده ضمن قدردانی از اقدامات فنی و اطلاعاتی، حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان ادامه داد: پس از کسب گزارش‌های متعدد مبنی بر اینکه اشخاصی در ظاهر با انجام معامله خودرو در بنگاه معاملاتی و در واقع با تشکیل باند اقدام به پرداخت پول سودی و دریافت سود‌های بسیار کلان و جعل اسناد و معاملات صوری می‌کند موضوع تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از بررسی‌های لازم و جمع آوری ادله‌ی کافی با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بم متهمان دستگیر و با قرار نظارت قضایی این واحد صنفی به علت اینکه مکان وقوع جرایم فوق بوده تا اطلاع ثانوی پلمب شد.

دادستان بم ضمن هشدار جدی به افرادی که در زمینه معاملات ربوی و جعل اسناد و معاملات صوری و پولشویی فعالیت می‌کنند و همچنین تمام بنگاه‌های فعال در شهرستان که معاملات نامتعارف و خارج از چارچوب قانون انجام می‌دهند اظهار داشت: چنانچه شخص یا اشخاصی از این بنگاه معاملاتی یا بنگاه‌های دیگر شکایتی دارند به دفتر دادستانی شهرستان بم مراجعه کنند.


دادستان بم: شبکه معاملات ربوی و پولشویی در شرق کرمان متلاشی شد

منبع: تــابناک
? دادستان بم: شبکه معاملات ربوی و پولشویی در شرق کرمان متلاشی شد