دادستان انتظامی قضات: کشور به شدت با کمبود کادر قضایی روبه‌رو است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، دادستان انتظامی قضات صبح امروز در حاشیه آیین تجلیل از قضات برتر استان کرمان با بیان اینکه در راستای راهبرد جذب ویژه قضات در استان‌ها، هیئتی از تهران به استان‌ها سفر می‌کنند، اظهار داشت: پس از ثبت‌نام، آزمون و گزینش، کلاس‌های آموزشی مربوطه توسط قضات […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، دادستان انتظامی قضات صبح امروز در حاشیه آیین تجلیل از قضات برتر استان کرمان با بیان اینکه در راستای راهبرد جذب ویژه قضات در استان‌ها، هیئتی از تهران به استان‌ها سفر می‌کنند، اظهار داشت: پس از ثبت‌نام، آزمون و گزینش، کلاس‌های آموزشی مربوطه توسط قضات پیشکسوت برگزار و افراد برگزیده جذب دستگاه قضایی انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه این روش به عنوان یک مُسکن، دست روسای دادگستری‌ها را جهت تامین نیروی قضایی باز کرده است، گفت: اخیراً از سوی ریاست قوه قضائیه تدبیر شده که به صورت جذب‌های ویژه استانی از میان حوزویان، تعدادی نیروهای قضایی در استان‌ها جذب شده و پس از برگزاری آزمون و در روند قانونی، نیازهای قوه قضائیه در بخش کادر قضایی برطرف شود.

دادستان انتظامی قضات با اشاره به اینکه در تمامی استان‌ها حدود 50 درصد تشکیلات مصوب قضایی، قاضی فعال وجود دارد، عنوان کرد: از نظر کادر قضایی در کشور به شدت احساس کمبود داریم که راهبرد جذب ویژه قضات بخشی از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

وی راهبرد جذب ویژه قضات را اقدامی جدید جهت جبران کمبود کادر قضایی استان‌ها برشمرد و افزود: جذب ویژه قضات در هر استان متناسب با نیاز و جمعیت و بنا به نظر ریاست کل دادگستری استان‌ها انجام می‌شود.

قدیانی در بخش دیگری از سخنان خود از استان کرمان به عنوان استان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت: معنویت این شهید هر فرد وارد شده به استان کرمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی وجود مجاهد سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی را حاصل انفاس قدسیه امام راحل دانست و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند “جوری تبلیغ نکنید که انگار قاسم سلیمانی یک نفر بوده است و تمام شد” زیرا کشور ما به برکت انفاس قدسیه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی پر از قاسم سلیمانی‌ها است.

به گزارش تسنیم، پیرو بازدید تیم اعزامی دادسرای انتظامی قضات از استان کرمان، در این آیین از 29 نفر از قضات استان کرمان تقدیر و لوحی از سوی ریاست قوه قضائیه به برگزیدگان اهدا شد.

انتهای پیام/511/




دادستان انتظامی قضات: کشور به شدت با کمبود کادر قضایی روبه‌رو است

منبع: تسنــیم
? دادستان انتظامی قضات: کشور به شدت با کمبود کادر قضایی روبه‌رو است