خون شهید به مانند رودخانه‌ای خروشان است

خون شهید بهدمانند رودخانه‌ای خروشان است که متوقف نمی‌شود و دائما در حال طی نمودن مسیر است. به گزارش سرویس سیاسی نذیر کرمان،خون شهید به مانند رودخانه‌ای خروشان است  که متوقف نمی‌شود و دائماً در حال طی نمودن مسیر است و موجبات آگاهی بخشی و بصیرت افزایی می‌گردد،با ریخته شدن خون هر شهید جماعتی از […]

خون شهید بهدمانند رودخانه‌ای خروشان است که متوقف نمی‌شود و دائما در حال طی نمودن مسیر است.

به گزارش سرویس سیاسی نذیر کرمان،خون شهید به مانند رودخانه‌ای خروشان است  که متوقف نمی‌شود و دائماً در حال طی نمودن مسیر است و موجبات آگاهی بخشی و بصیرت افزایی می‌گردد،با ریخته شدن خون هر شهید جماعتی از جامعه بیدار و هوشیار می‌شوند وگرنه به روز و روزگاری گرفتار می‌شوند تا با ضربات چکمه‌ای دشمن بیدار شوند اما دیگر سود و فایده‌ای برایشان موجود نیست.

انسان‌های مومن،انسان دوست و آزادی‌خواه با تمسک بر مکتب امام حسین(ع) در راه یاری رساندن به دین خدا از جان شیرین خود می‌گذرند که بتوانند راه حق و عدالت را سرشار از نور و ستاره نگه بدارند،هر جامعه‌ای که آمار شهدای آن زیاد بوده،رونق فرهنگی،اجتماعی و سیاسی آن جامعه هم سرآمد و شاخص بوده است

شصت سال از قیام خونین پانزده خرداد می‌گذرد اما هر ساله در نقاط مختلف ایران و در شهرستان‌ها متعددی،شاهد برپایی مجالس گرامیداشت قیام پانزده خرداد هستیم،در این روز شاگردان مکتب امام حسین که با داشتن بصیرت دریافته بودند که مکتب امام خمینی (ره) برگرفته از مکتیب سیدالشهداء است،قدم در راه مبارزه با رژیم پهلوی و حمایت از امام خمینی گذاشتند.

شرکت کنندگان در قیام پانزده خرداد به چشم خود دیدند که رژیم ظالم پهلوی حمام خون راه انداخته بود لیکن پا پس نکشیدند و بیدارتر و مصمم تر راه خود را ادامه دادند تا سرانجام پس از  پانزده سال نهضت امام خمینی به پیروزی رسید.

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ مرحله مهمی از نهضت امام خمینی (ره) بود که سرعت پیشرفت و اقتدار ایران روزافزون باشد و امروزه در بسیاری از عرصه‌ها در سطح جهانی رتبه‌های برتر را در اختیار داشته‌باشیم،این پیشرفت‌ها علیرغم دشمنی‌ها گسترده استکبار جهانی در طول این سال‌ها است.

قیام پانزده خرداد اثری بس شگرف و عمیق بر جامعه داشته است،زمان و مکان وقوع این قیام به اقتضای خود بسیار مهم بوده که با گذشت شصت سال از آن رزوها،سالروز این قیام خونین مورد گرامیداشت واقع می شود و قطعاً خون‌های پاک شهدای پانزده خرداد بر پیروزهای این روزها و این سال ها اثرگذار است

قیام ۱۵خرداد مجموعه وقایعی است که در خرداد ۱۳۴۲در پی بازداشت امام خمینی (ره) رخ داد.
تجمع و راهپیمایی مردم برخی از شهر ها در پی دستگیری امام خمینی باعث تظاهرات مردم تهران ورامین و قم شد دهقانان کفن پوش ورامین برای پشتیبانی از امام راهی تهران شدندکه با ماموران نظامی روبه رو شدند  وباعث شد تعدادی از مردم کشته و زخمی شوند.

امام خمینی روز۱۵ خرداد را همچون عاشوراروز عزای عمومی ملت مظلوم دانست و روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان نام گذاری کرد.
قیام ۱۵ خرداد اسطوره نظام شاهنشاهی را در هم شکست شهادت جوانان رشید و زنان و مردان در آن روز سد عظیم قدرتوشیطانیرا سست کرد.

ملت عزیز ایران با قیام خودو اهدای خون جوانان فرزندان عزیز ایران زمین  راه قیام برای نسل های آینده را گشود و نشدنی‌ها را شدنی کرد.
خداوند این ملت را پایدارو شهیدان خصوصا شهدای ۱۵ خرداد  که بنیان گذاران انقلاب اسلامی هستند را مورد رحمت خویش قرار دهد
به قلم ابوذر امیری
انتهای خبر/م.پ




خون شهید به مانند رودخانه‌ای خروشان است

منبع:آرمـان
? خون شهید به مانند رودخانه‌ای خروشان است