خواهان افزایش اعتبارات در بخش بیابانزدایی و مالچ‌پاشی هستیم

فت فتو/کرمان فرماندار شهرستان فهرج گفت: بیش از ۹۰هزار هکتار آن را کانون‌های بحرانی فرسایش بادی دربرگرفته و خواهان افزایش اعتبارات در بخش بیابانزدایی و اجرای بیش از پیش پروژه‌های مقابله با پدیده گرد و غبار (بیابانزدایی) به‌خصوص مالچ‌پاشی هستیم. فرماندار فهرج در بازدید جمعی از مسئولین کشوری و استانی در حوزه منابع طبیعی و […]

فت فتو/کرمان فرماندار شهرستان فهرج گفت: بیش از ۹۰هزار هکتار آن را کانون‌های بحرانی فرسایش بادی دربرگرفته و خواهان افزایش اعتبارات در بخش بیابانزدایی و اجرای بیش از پیش پروژه‌های مقابله با پدیده گرد و غبار (بیابانزدایی) به‌خصوص مالچ‌پاشی هستیم.

فرماندار فهرج در بازدید جمعی از مسئولین کشوری و استانی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور از پروژه های بیابانزدایی و بخشی از مناطق بحرانی شهرستان فهرج بیان کرد: شهرستان فهرج با وسعت ۴۹۶ هزار هکتار تماما در منطقه بیابانی شرق استان واقع شده که بیش از ۹۰هزار هکتار آن را کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در بر گرفته و خواهان افزایش اعتبارات در بخش بیابانزدایی و اجرای بیش از پیش پروژه های مقابله با پدیده گرد و غبار (بیابانزدایی) به‌خصوص مالچپاشی هستیم.

وی  همچنین طی بازدید از برخی مناطق بحرانی شهرستان بخصوص روستاهای دهنو میرزا و ده شهیک و جلال آباد بیان اظهار کرد: با توجه به اینکه تپه های ماسه ای به باغات و منازل مسکونی رسیده اند، سریعترین راه مقابله با این بلایای طبیعی را مالچ‌پاشی برشمردند و خواستار رفع موانع برای مالچ‌پاشی حریم این روستاها شدند.

در این دیدار کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه های بیابانزدایی و همچنین در جهت رفع مشکل مالچ پاشی در حریم روستاها قول مساعد دادند و افزودند نهایت همکاری را با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور انجام خواهند داد.

شایان ذکر است این بازدید از پروژه‌های پروژه آبیاری و مراقبت دشت ارجمند، پروژه بادشکن غیر زنده و تله رسوبگیر حسین آباد خدابنده و پروژه مالچ پاشی بخش نگین کویر و زوستاهای دهنو میرزا ، ده شهیک ، جلال آباد چاهدگال انجام گرفت.

انتهای پیام




خواهان افزایش اعتبارات در بخش بیابانزدایی و مالچ‌پاشی هستیم

منبع: ایـسنا
? خواهان افزایش اعتبارات در بخش بیابانزدایی و مالچ‌پاشی هستیم