خنک ترین جاهای دیدنی چهارمحال و بختیاری در تابستان

به گزارش نذیر کرمان؛ این استان دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان و چشم‌اندازهای مسحوركننده است و می‌توان نام آن را در لیست مقاصد اصلی گردشگران ایران ثبت كرد. گفته می‌شود كه پیشینه این استان تاریخی متعلق به دوران حكومت ساسانیان و اشكانیان است. همچنین شهر كرد كه مركز این استان است مرتفع‌ترین مركز استان ایران است […]


به گزارش نذیر کرمان؛ این استان دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان و چشم‌اندازهای مسحوركننده است و می‌توان نام آن را در لیست مقاصد اصلی گردشگران ایران ثبت كرد. گفته می‌شود كه پیشینه این استان تاریخی متعلق به دوران حكومت ساسانیان و اشكانیان است. همچنین شهر كرد كه مركز این استان است مرتفع‌ترین مركز استان ایران است و به همین دلیل اگرچه فریدون شهر بام ایران است این شهر نیز جزو بلندترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. در ادامه با ۲۰جای دیدنی چهارمحال و بختیاری در تابستان بسیار برای سفر مناسب است را به شما معرفی می‌كنیم.

آبشار دره عشق

اگر اسم زیبای این آبشار شما را علاقمند به دیدنش كرده است باید به شهرستان اردل در ۱۳۰ كیلومتری شهركرد بروید. در مقابل این آبشار بایستید و شكوه جاذبه های طبیعی این استان را كاملا حس كنید. در دل طبیعت بكر این ناحیه، كوهی را می بینید كه آب با سرعت از دل آن بیرون می آید و از ارتفاع ۱۰۰ متری به پایین می ریزد. بعد از مدتی تماشای آبشار كمی هم طبیعت اطراف را با دقت بیشتری نگاه كنید و جریان رودخانه كارون و شالیزارها و باغ های اطراف را نگاه كنید. چشم اندازهای این ناحیه مطمئنا شما را بیشتر از گذشته عاشق طبیعت می كنید. می توانید در میان انارستان ها قدم بزنید و ببینید هیچ چیز مثل بودن در میان طبیعت نمی تواند روحیه تان را تازه كند.

 

آبشار آتشگاه

اگر تماشای آبشارهای باشكوه و صدای جوش و خروش آن ها شما را به وجد می آورد استان خوبی را برای طبیعت گردی و گشت و گذار انتخاب كرده اید چون چهارمحال و بختیاری از استان هایی است كه در آن آبشارهای زیادی پیدا می كنید. آبشار آتشگاه نسبت به آبشار دره عشق از مركز استان فاصله بیشتری دارد و در ۱۹۰ كیلومتری شهركرد است. در مسیر رسیدن به این آبشار از روستاهای زیبای میلاس و سردشت عبور كردید و جایی در ۴۰ كیلومتری لردگان روستای آتشگاه را می بینید، روستایی كه در دره ای جشم نواز و باریك قرار دارد. در وسط دره رودخانه ای در جریان است كه در احاطه درختان سربفلك كشیده و سنگ های آهكی است. آبشار آتشگاه در دره ای به ارتفاع ۳ كیلومتر به پایین می ریزد، در این مسیر پستی و بلندی های دره آبشارهای كوچك زیادی را شكل داده كه بر زیبایی و جذابیت آبشار افزوده است.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-GgywICNtR3

پارك جنگلی پروز

طبیعت زیبای پارك جنگلی پروز ارزش این را دارد كه به ۵۰ كیلومتی لردگان بروید و مدتی را در میان طبیعت بكر بگذرانید. در این پارك، درختان سربفلك كشیده، شالیزارها و چشمه ها طبیعتی را شكل داده كه نمی توانید چشم از آن ها بردارید. اینجا آنقدر زیباست كه مطمئنا بعدها هم دلتان می خواهد دوباره به آن برگردید و یكبار دیگر غرق طبیعت دلفریب آن شوید. در این پارك قدم بزنید، نفس های عمیق بكشید و از بودن در یكی از زیباترین ستان های ایران لذت ببرید.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-OV8NnDnNfG

غار سراب

غار سراب در ۵۶ كیلومتری جنوب غربی شهركرد قرار دارد و برای رسیدن به آن باید راه آسفالته دره ای زیبا را پیش بگیرید.در انتهای این مسیر از ماشین پیاده می شوید و تا رسیدن به غار حدود ۱۵ دققیه پیاده روی می كنید. این غار دارای دو دهانه است و جاری بودن آبی خروشان از یكی از دهانه ها آن را جذاب و تماشایی كرده است. غار موانع طبیعی زیادی دارد برای همین فقط می توانید به حدود ۶۰۰ متر از آن دسترسی داشته باشید. در جای جای دالان طول و دراز غار كه در بعضی از قسمت ها ارتفاعش ۱۵ متر است قندیل های زیبایی می بینید.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-hKBHBIABht

تالاب گندمان

در میان تالاب های زیادی كه در این استان وجود دارد به تالابی بین المللی بر می خورید كه نسبت به تالاب های دیگر اهمیت بیشتری دارد: تالاب گندمان. این تالاب با وسعت ۹۸۰ هكتار در شهرستان گندمان قرار دارد و یكی از بهترین جاها برای تماشای پرندگان و طبیعت بكر است.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-pHVsbd5C2v

تـالاب چـغاخـور

راه شهر كرد – ایذه را پیش بگیرید و بعد از اینكه حدود ۶۰ كیلومتر از شهركرد دور شدید خودتان را آماده كنید تا یكی از زیباترین تالاب های ایران را ببینید. در ارتفاعات برآفتاب و كلار تالابی به اسم چغاخور هست كه هر سال پرندگان بومی و مهاجر زیادی مثل لك لك سفید، حواصیل، انواع مرغابی آن را برای مهاجرت انتخاب می كنند. در كنار این تالاب آب و هوای بینظیر را تجربه و محو تماشای چشم اندازهای ناب می شوید. آب تمیز تالاب، كوه های پس زمینه، آسمان آبی و توده های ابر چنان مناظر دلفریبی را خلق كرده اند كه دلتان نمی آید از تماشای آن ها دل بكنید.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-mokGUN8ezA

چشمه كوهرنگ

برای بازدید از این چشمه زیبا راهی شهرستان كوهرنگ شوید. در دامنه های زرد كوه چشمه كوهرنگ با سرعت بسیار زیادی سرچشمه می گیرد و از راه های پرپیچ و خم می گذرد تا خودش را به دریاچه سد كوهرنگ برساند و از آنجا وارد زاینده رود شود. در اطراف این چشمه چشم اندازهای زیبای طبیعی و عشایری را می بینید كه اطراف این دریاچه را برای گذران زندگی انتخاب كرده اند.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-benDHoqp1i

چشمه دیمه

اگر به دنبال یكی از گوارا ترین آب های دنیا هستید كه به داشتن خواص درمانی معروف باشد به روستای دیمه در شهرستان كوهرنگ بروید. چشمه ای كه یكی از سرشاخه های اصلی زاینده رود به شمار می رود و آب زلال و خنكی دارد. با رفتن به كنار چشمه دیمه پا به یكی از زیباترین مناطق كوهرنگ گذاشته اید و می توانید یكی از نفس گیرترین مناظر طبیعی را تماشا كنید.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-xkFCHrYjc0

منطقه حفاظت شده سبز كوه

این منطقه ۶۲ هزار هكتار بزرگی دارد و در ســه شهرستان بروجن، لردگان و اردل قرار گرفته است. بزرگی این منطقه و وجود كوه ها، مرتع ها، جنگل ها و آبشارها باعث شده كه سه نوع آب و هوای مختلف و حیات وحش متنوع مثل كل، بز، كبك دری،  خرس قهوه ای، سنجاب و … داشته باشد.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-WAkMPxPZLK

 پارك ملی تنگ صیاد

پارك ملی تنگ صیاد در مسیر شهركرد به اصفهان در ۱۵ كیلومتری شهركرد واقع شده است و از حیات‌وحش باورنكردنی و مناظر بی‌بدیل برخوردار است. بر طبق بررسی‌های انجام شده در این منطقه ۲۵۲ گونه از ۵۲ گیاه، شناسایی شده است.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-HQURrbC99A

چشمه سیاسرد

چشمه سیاسرد در ۵ كیلومتری شهر بروجن قرار گرفته است. هوای خنك و مطبوع و درختان زیبا و كهنسال اطراف این چشمه مكانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت ساكنین شهر بروجن و سایر گردشگران به وجود آورده است؛ به طوری كه همه روزه و به ویژه در روزهای تعطیل، این مكان شاهد گشت و گذار تعداد زیادی از مسافران و گردشگران می باشد. فضاسازی های مناسب و سهل الوصول بودن، میل به بازدید از این گردشگاه را دوچندان كرده است.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-P3oQRN95pB

آبشار زرد لیمه

آبشار زرد لیمه یا بوینه در انتهای دره زرد لیمه در منطقه دیناران شهرستان اردل واقع شده است. این آبشار دارای عرض تاج ۶۵ متر و ارتفاع ۴۰ متر است كه در كنار طبیعت جنگل های بلوط زاگرس، مراتع سرسبز و آثار باستانی همچون پل خدا آفرین، ایل راه باستانی، سنگ حجاری شده ۶۰۰۰ ساله كه حدود ۷۳ پله از آن باقی مانده، آن را به یكی از زیباترین مناطق گردشگری ناشناخته ایران بدل كرده است.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-vktCYD23Gm

تالاب سولقان

تالاب سولگان در نزدیكی گندمان در استان چهار محال و بختیاری قرار دارد. این تالاب بیش از هشت كیلومتر مربع مساحت دارد كه عمق آب آن در گذشته متجاوز از یك متر بود. و به همین دلیل محل مناسبی برای زندگی مرغان آبی بود و انواع مختلف پرندگان مهاجر را به خود جلب می‌كرده ولی به علت عدم توجه كافی و بهره‌برداری های نامعقول و غیراصولی از آب و زمین های حاشیۀ این تالاب، تعداد پرندگان مهاجر رو به كاهش گذاشته و فضای زیبای آن تخریب شده است. از انواع پرندگانی كه در این تالاب مورد شناسایی قرار گرفته‌اند می‌توان به چنگر، یوزگنبی، قورقور و قزل غاز اشاره كرد.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-LAZThba929

خانه ستوده چالشتری

خانه ستوده چالشتری در واقع آخرین بخش های بر جای مانده از مجموعه بناهای مرتبط با ارگ چالشتر و مربوط به اواخر دوره قاجاریه به حساب می آید كه قسمت اندرونی، بخش حاكم نشین قلعه مذكور را تشكیل می داده است.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-lUXoqjisPr

قلعه صمصام السلطنه

این قلعه به دست صدر اعظم ایران در دوره مشروطه نجفقلی خان ملقب به صمصام السلطنه كه دارای ایوان و پیشخوان ستون دار سنگی است، در شلمزار ۴۰ كیلومتری شهركرد واقع گردیده است.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-bU3FUJzIKs

منطقه حفاظت شده جنگلی هلن

منطقه حفاظت شده هلن در فاصله ۱۱۰ كیلومتری از مركز استان چهارمحال و بختیاری و در مجاورت شهر ناغان در محدوده شهرستان‌های اردل، لردگان و كیار قرار دارد. دشت هلن از نظر توپوگرافی كاملاً كوهستانی بوده كه بلندترین نقطه آن كوه بزمنی با ارتفاع ۳۲۲۵ متر و كمترین ارتفاع آن در حاشیه رودخانه ارمند با ارتفاع ۱۱۶۸ متر از سطح دریا می‌باشد. دشت هلن از نظر اقلیمی نیمه مرطوب با تابستان‌های گرم و خشك و زمستان‌های نیمه سرد می‌باشد.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-azZ841csyq

دریاچه شلمزار

دریاچه شَلَمزار در جنوب شرقی شهر شلمزار از توابع شهرستان كیار و در فاصله ۴۰ كیلومتری شهركرد (مركز استان چهارمحال و بختیاری) قرار دارد.این دریاچه با جلوه بی‌نظیر خود یكی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان كیار به شمار می‌رود. از جمله امكانات گردشگری این دریاچه امكان ماهیگیری، پارك بازی كودكان، آلاچیق‌ها، باغ پرندگان و مزارع توت فرنگی و زعفران می‌باشد.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-qu5UrcvgPh

چشمه زنه

چشمه زنه در دامنه كوه‌های جهان‌بین در ۲ كیلومتری شهر هَفشجان و ۲۰ كیلومتری شهركرد (مركز استان چهارمحال و بختیاری) قرار دارد.در پیرامون این چشمه خروشان، درختان تنومندی روییده‌اند كه این امر سبب به وجود آمدن فضایی زیبا و مفرح شده است. این چشمه در ایام سال تفرجگاهی برای اهالی منطقه به شمار می‌رود.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-MeHYjTv1kY

روستای لندی

روستای لندی از توابع بخش میانكوه شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این روستا در دل خود جاذبه‌ای دیدنی چون آبشار لندی را نیز جای داده است. آبشار لندی هم یكی از آبشارهای دائمی و زیبای استان چهارمحال و بختیاری است كه در منطقه شلیل از توابع شهرستان اردل قرار گرفته است. طول تقریبی این آبشار متر۴۰ و عرض تاج آن ۳ متر است. آب این آبشار وارد رودخانه بازفت شده و نهایتا در پشت سد كارون ۴ انباشته می‌شود. نزدیك‌ترین بخش به این آبشار ناغان، شهر سرخون و دهستان، دوپلان می‌باشد. جاده دسترسی به آبشار علاوه بر مسیر طولانی و كوهستانی، دارای پیاده روی نسبتا طولانی (حدود ۱۰ كیلومتر از روستا) با شیب‌های تند و نفس گیر اما در عین حال زیبا با مناظر كم نظیر است.

 

۲۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان-YNdex0oJyq


خنک ترین جاهای دیدنی چهارمحال و بختیاری در تابستان

منبع: بــرنا
? خنک ترین جاهای دیدنی چهارمحال و بختیاری در تابستان