خط تولید گِردِه مجتمع مس شهید باهنر کرمان افتتاح شد

خط تولید گِردِه از ملزومات اولیه تولید صنایع‌دستی مس با حضور مسئولان استان در مجتمع مس شهید باهنر کرمان آغاز به کار کرد. به گزارش منذیر کرمان، با حضور محمد مهدی فداکار استاندار و امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان، سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، احسان نمازی‌زاده مدیرعامل صنایع مس شهید باهنر […]


خط تولید گِردِه از ملزومات اولیه تولید صنایع‌دستی مس با حضور مسئولان استان در مجتمع مس شهید باهنر کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش منذیر کرمان، با حضور محمد مهدی فداکار استاندار و امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان، سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، احسان نمازی‌زاده مدیرعامل صنایع مس شهید باهنر و اصحاب رسانه خط تولید گِردِه از مواد اولیه تولید صنایع‌دستی مس افتتاح شد.

احسان نمازی‌زاده مدیرعامل صنایع مس شهید باهنر کرمان در حاشیه این مراسم گفت: گِردِه محصول مورد هنرمندان و صنعتکاران صنایع‌دستی که از استان‌های دیگر تامین می‌شده است، با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر از امروز توسط این مجتمع تولید و در اختیار هنرمندان استان قرار خواهد گرفت.

احسان نمازی‌زاده بیان کرد: گِردِه تولیدی مس شهید باهنر کرمان از آلیاژبالاتری برخوردار بوده و این شرکت در هر سایز، قطر و آلیاژی که هنرمندان صنایع‌دستی استان نیاز داشته باشند، آن‌را تولید می‌کند.

او در پایان خاطر نشان کرد: ورق‌ها و گِردِه‌های تولیدی این مجتمع برای صنایع‌دستی از قطر نیم میلیمتر تا ۲ میلیمتر و در سایزهای مختلف قابلیت تولید داشته و با پیش‌بینی تولید اولیه ۸۰ تن در ماه و افزایش تولید در آینده به ۲۰۰ تن در ماه نه تنها نیاز استان را تامین بلکه مس شهید باهنر آماده صادرات به خارج از کشور و استان‌های دیگر است.

فعال شدن خط تولید گِردِه کرمان حاصل کار تیمی در کلیه سطوح استان است

سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان ضمن تشکر از مدیرعامل و کارکنان صنایع مس شهید باهنر به لحاظ رفع دغدغه هنرمندان صنایع‌دستی در دسترسی و تهیه مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب گفت: حل دغدغه هنرمندان و راه‌اندازی این خط تولید حاصل همراهی و همکاری سطوح مختلف مدیریت استان به ویژه معاون اقتصادی استانداری کرمان است.

شاهرخی افزود: آغاز کار خط تولید گِردِه با بینش توسعه محور در تکمیل زنجیره تولید گامی بلند برای ترویج و گسترش صنایع‌دستی کرمان بوده و استان با داشتن توان و پیشینه قوی در معدن امروز با شروع فعالیت این خط تولید، تکمیل کننده توسعه پایدار در تولیدات صنایع دستی استان است.

او در پایان اظهار کرد: امروز شاهد هم‌افزایی مناسب صنایع استان با هنرهای سنتی بوده و هنرمندان صنایع‌دستی می‌توانند با قیمت مناسب‌تر مواد اولیه با کیفیت‌تر تولید را تهیه کرده و با حضور ۲۰۰ نفر صنعت‌کار دارای مجوز و فعالیت بیش از ۶۰۰ نفر هنرمند بدون مجوز در استان کرمان در کنار خط تولید گِردِه، تاثیر بسزایی در افزایش اشتغال استان خواهد داشت.

صرفه‌جویی معنی‌دار در هزینه تولید صنایع‌دستی استان کرمان

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان گفت: نگرش راه‌اندازی خط تولید گِردِه به ضرورت نیاز هنرمندان استان از نکات بارز آغاز به کار این خط تولید در مجتمع مس شهید باهنر کرمان است.

فداکار افزود: با شروع تولید گِردِه در استان کرمان صرفه‌جویی قابل توجه‌ای در هزینه تولید برای صنعت‌کاران صنایع‌دستی رخ داده و این امر نویدبخش توسعه و ترویج روزافزون در این حوزه است.

او در پایان خاطر نشان کرد: مدیران صنایع مس شهید باهنر در مباحث فروش خُرد، سهمیه ویژه فروش در استان، همراهی با هنرمندان در پرداخت هزینه خرید گِردِه و حل مشکلات مالیاتی به همراه ارکان اجرایی و اقتصادی استان توجه ویژه داشته تا کرمان به عنوان بزرگ‌ترین  تولید کننده کاتد مس کشور در آینده با فعالیت این خط تولید نه تنها باعث رفع ضرورت نیاز هنرمندان بلکه عامل شکوفایی صنایع‌دستی مس استان باشد.


خط تولید گِردِه مجتمع مس شهید باهنر کرمان افتتاح شد

منبع:یـزدان کـرمان
? خط تولید گِردِه مجتمع مس شهید باهنر کرمان افتتاح شد