خط ایثار و شهادت، خط انسان‌سازی است | اخبار استان کرمان

امام جمعه کرمان گفت:خط ایثار و شهادت، خط انسان‌سازی است چرا که جوان ما را به بهترین وجه ممکن تربیت می‌کند. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در پنجمین یادواره شهدای شهرستان رابر به میزبانی شهدای طایفه حسینی روستای اسفناء منطقه سرمشک رابر ضمن گرامیداشت یاد و […]




امام جمعه کرمان گفت:خط ایثار و شهادت، خط انسان‌سازی است چرا که جوان ما را به بهترین وجه ممکن تربیت می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در پنجمین یادواره شهدای شهرستان رابر به میزبانی شهدای طایفه حسینی روستای اسفناء منطقه سرمشک رابر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا بهترین مرگ و رفتن را با کمال اختیار انتخاب کردند.

وی با اشاره به مسئله مهم تربیتی افزود: کسانی می‌توانند مثل یک ماه بدرخشند و چراغ هدایتی برای دیگران باشد که در رأس تربیتی مثبت انسان‌ساز، سیدالشهدا حضرت امام حسین علیه‌السلام است.

نماینده ولی فقیه استان کرمان گفت: امام حسین علیه‌السلام چراغ راه هدایت است راه را روشن و مسیر را برای آدمی شفاف می‌کند هر کس اقدام و حرکت در این سفینه قرار گرفته در خط و نشان امام حسین علیه‌السلام است.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: شهدا عملاً در مسیر امام حسین علیه‌السلام قرار گرفتند و پای امام حسین علیه‌السلام ایستادند و جانشان را برای امام حسین علیه‌السلام فدا کردند.

وی، شهدا مظهر شجاعت، غیرت، تواضع و ادب برشمرد و گفت: شهدا خودشان را بالا نداستند در خدمت مردم بودند و برای خدا حرکت کردند هر جا کار برای خدا کردید جهانی می‌شوید.

علیدادی سلیمانی گفت:خط ایثار و شهادت، خط انسان‌سازی است و جوان ما را به بهترین وجه تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه محصول حرکت شهدا تقوا است گفت: همه همت شهدا در دوران حیات حرکت بر محور رضای خدا بوده است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه اگر قرار بر تسلیم شدن بود چرا انقلاب کردیم و شهید داده‌ایم گفت: ایجاد امنیت و بازدارندگی فعال هم محصول دیگر حرکت شهدا است که امروز پیشرفته‌ترین هواپیماهای جنگی دشمن قدرت ورود به خاک کشور ما را نداشته باشند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه شهدا به تجلیل نیاز ندارند وما نیازمند شهدا هستیم گفت: هرچه یادواره شهدا باعظمت‌تر برگزار شود باجاذبه بالا و محتوا قوی جوانان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه هرچه جلوتر می‌رویم شهدا برجسته‌تر می‌شوند گفت: این سخن و تفسیر امام (ره) که هرچه تاریخ به جلو برود شهدا برجسته‌تر می‌شوند عملی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهید مثل آب پاک و مطهر است که همه ناپاکی‌ها را پاک می‌کند.

انتهای خبر/

 


خط ایثار و شهادت، خط انسان‌سازی است

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? خط ایثار و شهادت، خط انسان‌سازی است