خسارت ۱۸ هزار میلیارد تومانی قطع برق و نوسانات دما به پسته رفسنجان | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به خسارت قطع برق به محصول پسته گفت:«خاموشی موتورپمپ‌ها که به‌علت قطعی برق رخ داد،سبب شده حدود ۷۲۰۰ تن کاهش محصول پسته در سال جاری داشته باشیم. ضمن این‌که قطعی برق مشکلاتی را برای موتورپمپ‌ها ایجاد کرد و در برخی موارد با ریزش چاه‌ها […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به خسارت قطع برق به محصول پسته گفت:«خاموشی موتورپمپ‌ها که به‌علت قطعی برق رخ داد،سبب شده حدود ۷۲۰۰ تن کاهش محصول پسته در سال جاری داشته باشیم. ضمن این‌که قطعی برق مشکلاتی را برای موتورپمپ‌ها ایجاد کرد و در برخی موارد با ریزش چاه‌ها مواجه بودیم».

احمد حیدری افزود:«نوسانات دمایی ازجمله گرمازدگی و سرمازدگی نیز ۳۴ هزار تن خسارت به پسته رفسنجان وارد کرده است».

وی تاکید کرد:«نوسانات دمایی ازجمله سرمای فروردین‌ماه،گرمای تیر و مرداد،قطعی‌های برق و خاموشی چاه‌موتورها در مجموع بیش ‌از ۵۰ درصد محصول پسته امسال رفسنجان را از بین برده است».

حیدری بیان کرد:«نوسانات دمایی و قطعی برق در سال جاری در مجموع ۱۸ هزار میلیارد تومان به پسته رفسنجان خسارت زد».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایسنا کرمان،مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان یادآور شد:«پیش‌بینی می‌کنیم امسال کمتر از ۳۵ هزار تن پسته در شهرستان تولید شود که تقریباً مشابه سال گذشته است».

وی با بیان این‌که برداشت پسته امسال ۱۵ تا ۲۰ روز دیرتر از سال‌های گذشته آغاز خواهد شد،دربارۀ دلیل این تأخیر توضیح داد:«نوسانات دمایی به‌ویژه سرمای بهاره سبب شد محصول دیرتر شروع به رشد کند،بنابراین امسال برداشت محصول قطعاً دیرتر خواهد بود و اوایل مهرماه آغاز می‌شود». /پ




خسارت ۱۸ هزار میلیارد تومانی قطع برق و نوسانات دما به پسته رفسنجان

منبع:خبر کرمان
?خسارت ۱۸ هزار میلیارد تومانی قطع برق و نوسانات دما به پسته رفسنجان :اخبار استان کرمان – اقتصادی