خسارت دو هزار و دویست میلیارد تومانی سیل به استان کرمان

مجید سعیدی گفت: خسارت‌ها در ۱۹ شهرستان استان کرمان حدود ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان ارزیابی و برآورد شد که از این مقدار حدود ۹۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان به بخش زیربنایی متعلق است. مجید سعیدی  مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفتگو با “فت فتو” به خسارات […]

مجید سعیدی گفت: خسارت‌ها در ۱۹ شهرستان استان کرمان حدود ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان ارزیابی و برآورد شد که از این مقدار حدود ۹۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان به بخش زیربنایی متعلق است.

مجید سعیدی  مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفتگو با “فت فتو” به خسارات ناشی از حوادث سیل، برف و توفان ۱۲ تا ۱۶ دی ماه جاری در کل استان، گفت: این خسارت‌ها در ۱۹ شهرستان استان کرمان رخ داده است که توسط کارشناسان فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی حدود ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان ارزیابی و برآورد شده است.

وی افزود: از این مقدار حدود ۹۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان به بخش زیربنایی خسارات وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان عنوان کرد: علاوه بر این به علت بی‌توجهی برخی عشایر و دامداران به هشدارهای مکرر صادره و عدم خروج به موقع دام‌ها از مراتع و به ویژه تالاب جازموریان حدود ۱۴۰۷ راس دام تلف شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: ۱۹۰۷ واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب دیده است که از این تعداد ۴۵۰ واحد باید تخریب و بازسازی شده و مابقی نیز باید تعمیر شوند.

وی ابراز داشت: ارزیابی‌های صورت گرفته به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفته است.

سعیدی در پایان با بیان اینکه کلیات خسارت ها بررسی شده است، خاطر نشان کرد:  بررسی جزئیات خسارت وارده نیز با تکمیل ارزیابی، برآوردها و پیشنهادات  مشترک وزارت کشور و جهاد کشاورزی در جلسه هیات دولت جهت جبران خسارات صورت می گیرد.

انتهای پیام/طهماسبی




خسارت دو هزار و دویست میلیارد تومانی سیل به استان کرمان

منبع:آرمـان
? خسارت دو هزار و دویست میلیارد تومانی سیل به استان کرمان